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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Extracapillary glomerulonephritis
Focal and segmental hyalinosis
Focal glomerulonephritis
Impact measuring of specific aquaculture activity
Influenza
Jealousy
Measure the impact of specific aquaculture activity
Minimal change lesion
Paranoia
Pipe made up into specific identifiable articles
Proliferative glomerulonephritis NOS
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Sclerosis
Specific identifiable project
Specific identifier
Specific virus not stated to have been identified
Tube made up into specific identifiable articles
Viral influenza
Work specification identifier

Vertaling van "specifically identified industry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pipe made up into specific identifiable articles | tube made up into specific identifiable articles

tuyau façonné


Modifiers The following fourth-character subdivisions classify morphological changes and are for use with categories N00-N07. Subdivisions .0-.8 should not normally be used unless these have been specifically identified (e.g. by renal biopsy or autopsy). The three-character categories relate to clinical syndromes. Code Title .0 Minor glomerular abnormality Minimal change lesion .1 Focal and segmental glomerular lesions Focal and segmental:hyalinosis | sclerosis | Focal glomerulonephritis .2 Diffuse membranous glomerulonephritis .3 Diffuse mesangial proliferative glomerulonephritis .4 Diffuse endocapillary proliferative glomerulonephritis ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories N00-N07 pour classer les modifications morphologiques. Les subdivisions .0-.8 ne doivent être normalement utilisées que s'il y a eu identification précise (par biopsie rénale ou autopsie). Les catégories à trois caractères concernent les syndromes cliniques. Code Titre .0 Anomalies glomérulaires mineures Lésions minimes .1 Lésions glomérulaires segmentaires et focales Glomérulonéphrite focale Hyalinose | Sclérose | segmentaire et focale | .2 Glomérulonéphrite membraneuse diffuse .3 Glomérulonéphrite proliférative mésangiale diffuse ...[+++]




work specification identifier

identificateur de spécification de travail




identifying the impact of specific aquaculture activity | impact measuring of specific aquaculture activity | environmental impact identifying of specific aquaculture activity | measure the impact of specific aquaculture activity

mesurer l’incidence d’une activité aquacole spécifique


influenza | viral influenza | specific virus not stated to have been identified

grippe | grippe virale | virus spécifique non indiqué comme identifié


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


A plan to identify and assess emission reduction opportunities from transportation, industrial engines and motor fuels

Un plan visant à déterminer et à évaluer les possibilités de réduire les émissions dans le domaine des transports et au niveau des moteurs industriels et des carburants


Automotive Competitiveness Review: industry-identified issues

Examen de la compétitivité de l'industrie automobile, questions soulevées par l'industrie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Gregory Somers: There was not a clear disclosure as to why the changes went ahead, but one of the beneficial results of it, and therefore, it is reasonable to speculate, one of the reasons DIPP went to TPC, was because of the WTO rules that prohibit subsidies that are specific, subsidies that go to a specifically identified industry in order to increase its export competitiveness in the world market.

M. Gregory Somers: Il n'a pas été vraiment indiqué pourquoi les changements ont été apportés, mais l'un des avantages positifs, et par conséquent, on peut raisonnablement le supposer, l'une des raisons pour lesquelles le PPIMD a été remplacé par le PTC, c'est qu'en vertu des règles OMC, il est interdit d'accorder des subventions spécifiques, des subventions accordées à une industrie particulière dans le but de la rendre plus compétitive sur le marché mondial des exportations.


Recognising the need to ensure the competitiveness of Europe's industries, and in particular to tailor policies to the specific situation of industrial sectors, the Commission's Communication "Industrial Policy in an Enlarged Europe" (COM (2002)714) identified the aerospace sector as a particular example of a sector whose activities are governed by specific factors, stressing the need for a clear commitment from the EU and the Member States to improving the competitiveness of this industry ...[+++]

Reconnaissant la nécessité d'assurer la compétitivité des industries européennes, et en particulier d'adapter les politiques à la situation spécifique des secteurs industriels, la communication de la Commission «La politique industrielle dans une Europe élargie» (COM (2002)714) a cité l'aérospatiale comme un exemple particulier de secteur dont les activités dépendent de facteurs spécifiques, soulignant l'importance d'un engagement clair de l'UE et des États membres en vue d'améliorer la compétitivité de cette industrie.


· Continue to coordinate the Commission's efforts with those of Member States, ESA and EDA in order to identify the critical space components and to ensure their availability; · Examine whether it is feasible to boost the emerging Earth observation market through incentives such as long term contracts with Earth observation industry; · Promote the use of space-based applications in EU policies; · Support awareness raising campaigns to make possible users (cities, regions, various industrial sectors, etc) aware of the potential of s ...[+++]

· Continuer à coordonner les efforts de la Commission avec ceux des États membres, de l’ESA et de l’EDA pour identifier les composants spatiaux critiques et assurer leur disponibilité. · Examiner s’il est possible de stimuler le marché émergent de l’observation de la Terre par l’intermédiaire de mesures incitatives telles que des contrats à long terme avec l’industrie de l’observation de la Terre. · Promouvoir l’utilisation des applications spatiales dans les politiques de l’Union. · Soutenir des campagnes de sensibilisation visant à ...[+++]


[7] These mutually agreed contractual arrangements by Member States could support the implementation of relevant aspects of industrial policy reflecting the economic policy priorities identified in the European Council's shared analysis of the economic situation in the Member States and the euro area as such on the basis of the country-specific recommendations.

[7] Ces arrangements contractuels mutuellement convenus par les États membres pourraient aider ceux-ci à appliquer les volets appropriés de la politique industrielle qui reflètent les priorités économiques dégagées par le Conseil européen, à partir des recommandations spécifiques à chaque pays, dans son analyse commune de la situation économique dans les États membres et dans la zone euro en tant que telle.


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Although the proposed aviation industry indemnity act specifically identifies who may receive an indemnity, the types of risks covered, and some procedural matters, it does not include many other prescriptive elements.

Bien que le projet de loi sur l’indemnisation de l’industrie aérienne détermine expressément les entités qui peuvent recevoir une indemnisation, le type de risques couverts et certaines questions de procédure, il ne prévoit pas un grand nombre d’éléments normatifs.


We've had review after review, report after report, and all the recommendations are the same: on filling gaps in monitoring and not leaving the discretion by and large to the industry to be doing the monitoring but having more intervention by the government; expanded regulation on very specifically identified contaminants; action on the Mackenzie Basin.

Examen après examen, rapport après rapport, nous sommes arrivés aux mêmes recommandations: il faut combler les lacunes au chapitre de la surveillance et ne pas laisser l'industrie le pouvoir discrétionnaire au chapitre de la surveillance, mais demander au gouvernement d'intervenir davantage; renforcer la réglementation de contaminants particuliers; prendre des mesures liées au bassin du Mackenzie.


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil sands industry makes appropriate reductions in its greenhouse gas (GHG) emissions to contribute to Canad ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’ob ...[+++]


A feature common to these activities is that they will be implemented within a multi-annual perspective which takes direct account of the needs and viewpoints of the main associated actors (as appropriate: policymakers, industrial user groups, leading edge research groups, etc.) They will be implemented in conjunction with flexible programming mechanism to be implemented during the course of the programme, by which specific priorities, corresponding to identified needs and falling w ...[+++]

L'un des traits communs à ces activités est qu'elles seront conduites selon un calendrier pluriannuel directement établi en fonction des besoins et des positions exprimés par les principaux intervenants (selon les cas, décideurs politiques, groupements d'utilisateurs industriels, groupes de recherche de pointe, etc.). Ces activités s'accompagneront d'un mécanisme de programmation souple qui sera mis en oeuvre pendant l'exécution du programme et permettra de définir des priorités spécifiques correspondant à des besoins recensés et relevant des objectifs indiqués ci-dessus.


This is reflected in the Industry Council Conclusions [9] inviting the Member States and the Commission to "intensify dialogue, exchange experience regularly, identify specific goals for e-business policies and share best practices" and to "ensure that efficient coordination mechanisms exist both at national and European level and set specific goals for policies and actions in support of e-business in line with eEurope 2005".

C'est d'ailleurs ce qui ressort des conclusions du Conseil «Industrie et énergie» [9], qui invite les États membres et la Commission à «intensifier le dialogue, à échanger périodiquement les expériences, identifier des objectifs spécifiques pour le domaine du commerce électronique et à mettre en commun les meilleures pratiques», ainsi qu'à «veiller à ce que des systèmes de coordination efficaces existent tant au niveau national qu'au niveau européen et à fixer des objectifs spécifiques pour les politiques et les actions à l'appui du c ...[+++]


The initiative would contain five distinct but clearly interactive strands: - underpinning innovative approaches to increasing the employment- intensity of growth (including, for example, the development of actions to combat unemployment at local level and with particular reference to SMEs); - facilitating the adaptation of the existing workforce to industrial and technological change with particular reference to the new Objective 4; - promoting equal opportunities for men and women in respect of the labour market; - assisting those who for one reason or another are exposed to exclusion from the labour market (reflecting the new ...[+++]

Elle comporterait cinq volets distincts, fortement interactifs : - renforcer les mesures d'innovation en vue de parvenir à une croissance plus créatrice d'emplois (y compris par exemple le lancement d'actions tendant à combattre le chômage à l'échelon local, en mettant l'accent sur les PME); - faciliter l'adaptation de la main-d'oeuvre existante aux mutations industrielles et technologiques en mettant l'accent sur le nouvel objectif n° 4; - assurer l'égalité des chances entre hommes et femmes sur le marché du travail; - fournir une aide aux personnes qui, pour une raison quelconque, risquent d'être exclues du marché de l'emploi (ce qu ...[+++]


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