Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autistic disorder Infantile autism
Child with specific educational needs and capacities
Dual system of vocational education and training
Educate animals for professional purposes
Extracapillary glomerulonephritis
Focal and segmental hyalinosis
Focal glomerulonephritis
Instruct animals for professional purposes
Kanner's syndrome
Minimal change lesion
Proliferative glomerulonephritis NOS
Psychosis
Sclerosis
Specific characteristics of the education system
Teach animals for specific
Train animals for professional purposes
VET programme with three learning locations

Traduction de «specifically education three » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
child with specific educational needs and capacities

enfant à besoins et potentiels éducatifs spécifiques


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by: (a) the presence of abnormal or impaired development that is manifest before the age of three years, and (b) the characteristic type of abnormal functioning in all the three areas of psychopathology: reciprocal social interaction, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour. In addition to these specific diagnostic features, a range of other nonspecific problems are common, such as phobias, sleeping and eating disturban ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par: a) un développement anormal ou altéré, manifeste avant l'âge de trois ans, avec b) une perturbation caractéristique du fonctionnement dans chacun des trois domaines psychopathologiques suivants: interactions sociales réciproques, communication, comportement (au caractère restreint, stéréotypé et répétitif). Par ailleurs, le trouble s'accompagne souvent de nombreuses autres manifestations non spécifiques, par exemple des phobies, des perturbations du sommeil et de l'alimentation, des crises de colère et des gestes auto-agressifs. | Autisme | Psychose | de la petite enfance ...[+++]


Modifiers The following fourth-character subdivisions classify morphological changes and are for use with categories N00-N07. Subdivisions .0-.8 should not normally be used unless these have been specifically identified (e.g. by renal biopsy or autopsy). The three-character categories relate to clinical syndromes. Code Title .0 Minor glomerular abnormality Minimal change lesion .1 Focal and segmental glomerular lesions Focal and segmental:hyalinosis | sclerosis | Focal glomerulonephritis .2 Diffuse membranous glomerulonephritis .3 Diffuse mesangial proliferative glomerulonephritis .4 Diffuse endocapillary proliferati ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories N00-N07 pour classer les modifications morphologiques. Les subdivisions .0-.8 ne doivent être normalement utilisées que s'il y a eu identification précise (par biopsie rénale ou autopsie). Les catégories à trois caractères concernent les syndromes cliniques. Code Titre .0 Anomalies glomérulaires mineures Lésions minimes .1 Lésions glomérulaires segmentaires et focales Glomérulonéphrite focale Hyalinose | Sclérose | segmentaire et focale | .2 Glomérulonéphrite membraneuse diffuse .3 Glomérulonéphrite proliférative mésangiale diffuse ...[+++]


general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration

système général de reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionnent des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans


dual system of vocational education and training | VET programme with three learning locations

système de formation professionnelle duale | système dual | système dual de formation | système de formation professionnelle reposant sur deux piliers | système dual de formation professionnelle | système de formation dual | système à deux composantes | système trial


specific characteristics of the education system

spécificités des systèmes éducatifs


educate animals for professional purposes | instruct animals for professional purposes | teach animals for specific | train animals for professional purposes

dresser des animaux à des fins professionnelles


Regional Network for Training Personnel and Providing Specific Support in Literacy and Adult Education Programmes

Réseau régional de formation du personnel et de soutien aux programmes d'alphabétisation et d'éducation des adultes en Amérique latine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Two of these action areas, "European Youth into the Digital Era" and "Faster Internet for researchers and students" address specifically education; three others are closely related with vocational training and lifelong learning.

Deux de ces domaines d'action, « La Jeunesse européenne à l'ère numérique » et « Internet plus rapide pour les chercheurs et les étudiants » concernent plus spécifiquement l'éducation ; les trois autres sont étroitement associés à la formation professionnelle et à la formation tout au long de la vie.


A "Partnership for Democracy and Shared Prosperity" should be built on the following three elements: democratic transformation and institution-building, with a particular focus on fundamental freedoms, constitutional reforms, reform of the judiciary and the fight against corruption a stronger partnership with the people, with specific emphasis on support to civil society and on enhanced opportunities for exchanges and people-to-people contacts with a particular focus on the young sustainable and inclusive growth and economic developme ...[+++]

Le «partenariat pour la démocratie et une prospérité partagée» doit s'articuler autour des trois axes suivants: une transformation démocratique et un renforcement des institutions, l’accent étant mis en particulier sur les libertés fondamentales, les réformes constitutionnelles, la réforme du système judiciaire et la lutte contre la corruption; un partenariat renforcé avec les populations, en insistant surtout sur l’appui à la société civile et sur l’augmentation des possibilités d’échanges et de relations interpersonnelles, particulièrement entre les jeunes; une croissance et un développement économique durables et inclusifs, grâce en ...[+++]


It is based on three pillars : developing entrepreneurial education and training; creating the right business environment; role models and reaching out to specific groups.

Il repose sur trois piliers: le développement de l’éducation et de la formation à l’entrepreneuriat; la création d’un environnement économique favorable; la mise en avant de modèles à suivre et l’inclusion de groupes spécifiques.


It is based on three pillars : developing entrepreneurial education and training; creating the right business environment; role models and reaching out to specific groups.

Il repose sur trois piliers: le développement de l’éducation et de la formation à l’entrepreneuriat; la création d’un environnement économique favorable; la mise en avant de modèles à suivre et l’inclusion de groupes spécifiques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A "Partnership for Democracy and Shared Prosperity" should be built on the following three elements: democratic transformation and institution-building, with a particular focus on fundamental freedoms, constitutional reforms, reform of the judiciary and the fight against corruption a stronger partnership with the people, with specific emphasis on support to civil society and on enhanced opportunities for exchanges and people-to-people contacts with a particular focus on the young sustainable and inclusive growth and economic developme ...[+++]

Le «partenariat pour la démocratie et une prospérité partagée» doit s'articuler autour des trois axes suivants: une transformation démocratique et un renforcement des institutions, l’accent étant mis en particulier sur les libertés fondamentales, les réformes constitutionnelles, la réforme du système judiciaire et la lutte contre la corruption; un partenariat renforcé avec les populations, en insistant surtout sur l’appui à la société civile et sur l’augmentation des possibilités d’échanges et de relations interpersonnelles, particulièrement entre les jeunes; une croissance et un développement économique durables et inclusifs, grâce en ...[+++]


involve a minimum of five higher education institutions from a minimum of three different European countries and a number of higher education institutions in specific third countries not participating in the Lifelong Learning Programme to be defined in the annual calls for proposals.

associent au moins cinq établissements d'enseignement supérieur de trois pays européens au minimum et plusieurs établissements d'enseignement supérieur de certains pays tiers ne participant pas au programme d'éducation et de formation tout au long de la vie qui seront définis dans les appels à propositions annuels.


three decisions, including common articles to strengthen consistency and underpin the resolve to achieve integration will define the specific framework of action on education, training and youth-related matters.

trois décisions, comprenant des articles communs en vue de renforcer la cohérence et d'exprimer la volonté d'intégration, définiront le cadre spécifique des mesures concernant l'éducation, la formation et la jeunesse.


Two of these action areas, "European Youth into the Digital Era" and "Faster Internet for researchers and students" address specifically education; three others are closely related with vocational training and lifelong learning.

Deux de ces domaines d'action, « La Jeunesse européenne à l'ère numérique » et « Internet plus rapide pour les chercheurs et les étudiants » concernent plus spécifiquement l'éducation ; les trois autres sont étroitement associés à la formation professionnelle et à la formation tout au long de la vie.


31. Calls on the EU to develop policies and programmes and to ensure increased resources are made available within its 2006-2011 Financial Perspectives to support a significant, scaled-up response to the three diseases; points to the need to specifically address the needs of orphans and vulnerable children affected by HIV/AIDS who are most at risk of infection, suffering from stigma and discrimination, psycho-social trauma, child labour, sexual exploitation, and trafficking, as well as being denied access to health, ...[+++]

31. demande à l'Union européenne de développer des politiques et des programmes et d'assurer la mise à disposition de ressources accrues dans le cadre des perspectives financières 2006-2011 pour soutenir un renforcement sensible de la lutte contre ces trois maladies, de répondre en particulier aux besoins des orphelins et des enfants vulnérables qui sont les plus exposés aux risques d'infection par le VIH/SIDA, qui sont victimes de l'opprobre et de la discrimination, de chocs psycho-sociaux, du travail des enfants, de l'exploitation sexuelle et du trafic et qui se voient refuser l'accès à la santé, à l'éducation et à leurs droits; l'inv ...[+++]


involve a minimum of five higher education institutions from a minimum of three different European countries and a number of higher education institutions in specific third countries not participating in the Lifelong Learning Programme to be defined in the annual calls for proposals;

associent au moins cinq établissements d'enseignement supérieur de trois pays européens au minimum et plusieurs établissements d'enseignement supérieur de certains pays tiers ne participant pas au programme d'éducation et de formation tout au long de la vie qui seront définis dans les appels à propositions annuels;


w