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Ad hoc judge
Appear before a judge
Authority of a judge
Be brought before a judge
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Replacement judge
Speaker circuit
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Vertaling van "speaker a judge " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deputy judge [ replacement judge | ad hoc judge | judge ad hoc | person who acts as a judge ]

juge suppléant [ juge ad hoc ]


be brought before a judge [ appear before a judge ]

comparaître devant un juge


authority of a judge [ judge's authority ]

pouvoir d'un juge [ habilitation conférée à un juge ]


make a motion to a judge

présenter une motion à un juge


interim injunction judge | judge hearing applications for interim relief | judge hearing applications for provisional relief | judge hearing interim injunction proceedings | judge hearing the application for interim relief | judge in interlocutory proceedings | summary trial judge

juge des référés


historic public speaker | notable public speakers | historic public speakers | historic speakers

orateurs publics historiques


contacting event speakers | get in touch with event speakers | contact event speaker | contact event speakers

prendre contact avec des intervenants pour des événements


Conference of Presidents of Parliaments of the European Union | Conference of Speakers | Conference of Speakers of EU Parliaments | Conference of Speakers of the Parliaments of the European Union

Conférence des Présidents des Parlements de l'Union européenne


judge's decision | judge's order | judge's ruling

ordre de justice


control line | order wire | order-wire facility | a.c. order wire line | voice order wire | engineering speaker circuit | speaker circuit

ligne de service | circuit de service | ligne d'ordres | ligne d'ordre téléphonique | ligne d'ordre | circuit de conversation de service
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A. whereas the announcement by President Nkurunziza on 26 April 2015 that he was running for a third term has plunged the country into turmoil, triggering widespread protests and a failed coup on 13 May 2015; whereas several senior members of different institutional bodies, including the Speaker of the National Assembly, the Vice‑President, two members of the Independent National Electoral Commission (CENI) and a senior judge at the Constitutional Court have subsequently fled the country, all citing fears for their own safety; where ...[+++]

A. considérant que la déclaration du 26 avril 2015 du Président Nkurunziza, selon laquelle il se présentait pour un troisième mandat, a plongé le pays dans la tourmente et a entraîné de nombreuses manifestations et, le 13 mai 2015, une tentative manquée de coup d'État; que plusieurs hauts responsables de différents organes institutionnels, notamment le président de l'Assemblée nationale, le vice-président, deux membres de la Commission électorale nationale indépendante (CENI) et un juge de la Cour constitutionnelle ont fui le pays au motif qu'ils craignaient pour leur sécurité; que les tensions politiques ont contraint des centaines de ...[+++]


D. whereas two senior members of the Independent National Electoral Commission (CENI) have fled the country, in addition to a senior judge of the Constitutional Court charged with ruling on the legality of the President’s third term, and the speaker of the national assembly, all citing fears for their own safety; whereas on 25 June 2015 Burundian Vice-President Gervais Rufyikiri also fled the country after casting doubt on the President’s eligibility for a third term;

D. considérant que deux membres de premier plan de la Commission électorale nationale indépendante (CENI) ont fui le pays, imitant en cela un haut magistrat de la Cour constitutionnelle chargé de prendre une décision sur la légalité d'un troisième mandat présidentiel et le président de l'Assemblée nationale, invoquant tous des craintes pour leur propre sécurité; que, le 25 juin 2015, le vice-président burundais Gervais Rufyikiri, a également fui le pays après avoir émis des doutes quant à la possibilité pour le président de briguer un troisième mandat;


D. whereas two senior members of the Independent National Electoral Commission (CENI) have fled the country, in addition to a senior judge of the Constitutional Court charged with ruling on the legality of the President’s third term, and the speaker of the national assembly, all citing fears for their own safety; whereas on 25 June 2015 Burundian Vice-President Gervais Rufyikiri also fled the country after casting doubt on the President’s eligibility for a third term;

D. considérant que deux membres de premier plan de la Commission électorale nationale indépendante (CENI) ont fui le pays, imitant en cela un haut magistrat de la Cour constitutionnelle chargé de prendre une décision sur la légalité d'un troisième mandat présidentiel et le président de l'Assemblée nationale, invoquant tous des craintes pour leur propre sécurité; que, le 25 juin 2015, le vice-président burundais Gervais Rufyikiri, a également fui le pays après avoir émis des doutes quant à la possibilité pour le président de briguer un troisième mandat;


D. whereas two senior members of the Independent National Electoral Commission (CENI) have fled the country, in addition to a senior judge of the Constitutional Court charged with ruling on the legality of the President’s third term, and the speaker of the national assembly, all citing fears for their own safety; whereas on 25 June 2015 Burundian Vice-President Gervais Rufyikiri also fled the country after casting doubt on the President’s eligibility for a third term;

D. considérant que deux membres de premier plan de la Commission électorale nationale indépendante (CENI) ont fui le pays, imitant en cela un haut magistrat de la Cour constitutionnelle chargé de prendre une décision sur la légalité d'un troisième mandat présidentiel et le président de l'Assemblée nationale, invoquant tous des craintes pour leur propre sécurité; que, le 25 juin 2015, le vice-président burundais Gervais Rufyikiri, a également fui le pays après avoir émis des doutes quant à la possibilité pour le président de briguer un troisième mandat;


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Hon. Stephen Harper (Leader of the Opposition, CPC): Mr. Speaker, the judge, the police and Canadians will be the judges of how involved the Liberal Party has been.

L'hon. Stephen Harper (chef de l'opposition, PCC): Monsieur le Président, ce sera au juge, à la police et aux Canadiens de juger dans quelle mesure le Parti libéral était impliqué dans cette affaire.


When that process is completed, we will then make the appropriate appointments (1445) Mr. James Rajotte (Edmonton—Leduc, CPC): Mr. Speaker, the judge who was already appointed, Judge Bhatia, was an excellent judge.

Une fois que nous aurons terminé ce processus, nous ferons les nominations appropriées (1445) M. James Rajotte (Edmonton—Leduc, PCC): Monsieur le Président, le juge qui avait déjà été nommé, le juge Bhatia, était un excellent juge.


Mr. Roy Bailey (Souris Moose Mountain, Canadian Alliance): Mr. Speaker, the judge has ordered the government to pay the vets, their families or their estates the money that the judge ruled was owed.

M. Roy Bailey (Souris Moose Mountain, Alliance canadienne): Monsieur le Président, dans son jugement, le juge a ordonné au gouvernement de rendre aux anciens combattants, à leur famille ou à leur succession l'argent qu'il leur devait.


Moreover, as other speakers have already pointed out, it is also an economic asset that is judged by its success.

D’autre part, comme d’autres intervenants l’ont indiqué, c’est aussi un bien économique que l’on juge à son succès.


[Translation] Mrs. Pierrette Venne (Saint-Hubert, BQ): Mr. Speaker, the Judges Act we are being urged to amend through Bill C-42 is based on sections 96 and 100 of the Constitution Act, 1867, which provided that the Canadian Parliament could create a general court of appeal for Canada, as well as appoint and pay superior court judges in every province.

[Français] Mme Pierrette Venne (Saint-Hubert, BQ): Monsieur le Président, la Loi sur les juges que nous sommes invités à modifier par le projet de loi C-42 a comme fondement les articles 96 et 100 de la Loi constitutionnelle de 1867, qui prévoyait que le Parlement du Canada pouvait créer une Cour générale d'appel pour le Canada, nommer et rémunérer des juges des cours supérieures dans chaque province.


The Speaker: My colleagues, it is not for your Speaker to judge that which is or is not erroneous in the statements made in the course of debate or question and answer period.

Le Président: Chers collègues, ce n'est pas au Président de juger de la véracité de ce qui est dit à la Chambre au cours des débats ou de la période des questions et réponses.


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