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Capital debt ratio
Capital-debt ratio
Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt to capital ratio
Debt to equity ratio
Debt to total assets
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-equity ratio
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity ratio
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General government debt ratio
Government debt
Government debt ratio
Government debt security
Owe-to-own ratio
Public debt ratio
Sovereign bond rating
Sovereign credit rating
Sovereign debt
Sovereign debt
Sovereign debt instrument
Sovereign debt rating
Sovereign rating
Total debt to total capital ratio

Traduction de «sovereign debt ratios » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


debt-equity ratio [ debt/equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio | owe-to-own ratio | debt to total assets ratio | debt to total assets ]

ratio d'endettement [ ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux propres/emprunts ]


government debt security | sovereign debt | sovereign debt instrument

dette souveraine | instruments de dette souveraine | titres de dette souveraine


debt/equity ratio [ debt ratio | debt to equity ratio | equity to debt ratio | equity/debt ratio ]

ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres [ ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux propres/emprunts ]


debt/equity ratio | debt ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | equity to debt ratio

ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/fonds propres


sovereign bond rating | sovereign credit rating | sovereign debt rating | sovereign rating

notation souveraine


debt/equity ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio

ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres


capital debt ratio [ capital-debt ratio | debt to capital ratio ]

coefficient d'endettement [ coefficient de solvabilité ]


sovereign debt (1) | government debt (2)

dette souveraine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Government deficits reached 6.5% of GDP on average in 2010 in the EU and are expected to decrease to 2.7% in 2015.[11] This reflects the massive efforts made in several Member States, particularly in 2011 and 2012, to restore the sustainability of their public finances.[12] However, given the accumulation of deficits and the slowdown in growth, sovereign debt ratios have increased markedly, from 60% of GDP on average before the crisis, to 80% in 2010 and they are forecast to reach 89.5% in 2015.[13] With growth resuming and deficits shrinking, gross government debt is expected to start declining in 2015.

Les déficits publics dans l'UE, qui avaient atteint en moyenne 6,5 % du PIB en 2010, devraient retomber à 2,7 % en 2015[11]. Ce résultat est le fruit des efforts considérables consentis par plusieurs États membres, notamment en 2011 et 2012, pour rétablir la viabilité de leurs finances publiques[12]. Cependant, du fait de l'accumulation des déficits et du ralentissement de la croissance, les niveaux de la dette souveraine ont fortement augmenté, passant de 60 % du PIB en moyenne avant la crise à 80 % en 2010. Selon les dernières prévisions, ils devraient atteindre 89,5 % en 2015[13]. Avec la reprise de la croissance ...[+++]


Government deficits reached 6.5% of GDP on average in 2010 in the EU and are expected to decrease to 2.7% in 2015.[11] This reflects the massive efforts made in several Member States, particularly in 2011 and 2012, to restore the sustainability of their public finances.[12] However, given the accumulation of deficits and the slowdown in growth, sovereign debt ratios have increased markedly, from 60% of GDP on average before the crisis, to 80% in 2010 and they are forecast to reach 89.5% in 2015.[13] With growth resuming and deficits shrinking, gross government debt is expected to start declining in 2015.

Les déficits publics dans l'UE, qui avaient atteint en moyenne 6,5 % du PIB en 2010, devraient retomber à 2,7 % en 2015[11]. Ce résultat est le fruit des efforts considérables consentis par plusieurs États membres, notamment en 2011 et 2012, pour rétablir la viabilité de leurs finances publiques[12]. Cependant, du fait de l'accumulation des déficits et du ralentissement de la croissance, les niveaux de la dette souveraine ont fortement augmenté, passant de 60 % du PIB en moyenne avant la crise à 80 % en 2010. Selon les dernières prévisions, ils devraient atteindre 89,5 % en 2015[13]. Avec la reprise de la croissance ...[+++]


MPS recorded a capital shortfall against the requirements set by the European Banking Authority (EBA) in the context of the 2011 “EU capital exercise” requiring banks to raise their Core Tier 1 capital ratio to 9% by June 2012, after setting an additional buffer against sovereign debt exposures to reflect market prices at the end of September 2011.

MPS affichait un déficit de fonds propres au regard des exigences fixées par l'autorité bancaire européenne (ABE) dans le cadre de l'exercice de recapitalisation mené en 2011 par l'Union, qui imposait aux banques de porter à 9 % leur ratio de fonds propres de base de catégorie 1 en juin 2012, après la constitution fin septembre 2011 d'un matelas supplémentaire prenant en compte la comptabilisation en valeur de marché de l’exposition aux risques souverains.


a coordinated plan to reinforce Europe's banking system. We approved a coordinated scheme to recapitalise banks across Europe and we are working to design an approach for medium and long-term funding of banks. Banks will be required to temporarily increase the ratio of highest quality capital to 9 per cent after taking account of sovereign debt exposures.

un plan coordonné pour renforcer le système bancaire européen: nous avons approuvé un programme coordonné visant à recapitaliser les banques dans l'ensemble de l'Europe et nous travaillons à l'élaboration d'une stratégie pour le financement à moyen et long terme des banques Les banques seront tenues de porter temporairement leur ratio de fonds propres constitués d'actifs les plus solides à 9 % après comptabilisation de l'exposition aux risques souverains.


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14. Stresses, therefore, that when Eurobonds are to be issued, their issuance should be limited to a debt ratio of 60% of GDP under joint and several liability as senior sovereign debt, and should be linked to incentives to reduce sovereign debt to that level; suggests that the overarching aim of Eurobonds should be to reduce sovereign debt and to avoid moral hazard and prevent speculation against the euro; notes that access to such Eurobonds would require agreement on, and implementation of ...[+++]

14. souligne, dès lors, qu'en cas d'émission d'euro-obligations, cette émission devrait être limitée à un ratio de la dette au PIB de 60 % sous le régime de la responsabilité solidaire, en tant que dettes publiques de premier rang, et devrait être associée à des mesures d'incitation visant à réduire la dette souveraine pour lui faire atteindre ce niveau; suggère que l'objectif principal des euro-obligations devrait être de réduire la dette souveraine, d'éviter tout aléa moral et de prévenir la spéculation contre l'euro; indique que, ...[+++]


14. Stresses, therefore, that when Eurobonds are to be issued, their issuance should be limited to a debt ratio of 60% of GDP under joint and several liability as senior sovereign debt, and should be linked to incentives to reduce sovereign debt to that level; suggests that the overarching aim of Eurobonds should be to reduce sovereign debt and to avoid moral hazard and prevent speculation against the euro; notes that access to such Eurobonds would require agreement on, and implementation of ...[+++]

14. souligne, dès lors, qu'en cas d'émission d'euro-obligations, cette émission devrait être limitée à un ratio de la dette au PIB de 60 % sous le régime de la responsabilité solidaire, en tant que dettes publiques de premier rang, et devrait être associée à des mesures d'incitation visant à réduire la dette souveraine pour lui faire atteindre ce niveau; suggère que l'objectif principal des euro-obligations devrait être de réduire la dette souveraine, d'éviter tout aléa moral et de prévenir la spéculation contre l'euro; indique que, ...[+++]


14. Stresses, therefore, that when Eurobonds are to be issued, their issuance should be limited to a debt ratio of 60% of GDP under joint and several liability as senior sovereign debt, and should be linked to incentives to reduce sovereign debt to that level; suggests that the overarching aim of Eurobonds should be to reduce sovereign debt and to avoid moral hazard and prevent speculation against the euro; notes that access to such Eurobonds would require agreement on, and implementation of ...[+++]

14. souligne, dès lors, qu'en cas d'émission d'euro-obligations, cette émission devrait être limitée à un ratio de la dette au PIB de 60 % sous le régime de la responsabilité solidaire, en tant que dettes publiques de premier rang, et devrait être associée à des mesures d'incitation visant à réduire la dette souveraine pour lui faire atteindre ce niveau; suggère que l'objectif principal des euro-obligations devrait être de réduire la dette souveraine, d'éviter tout aléa moral et de prévenir la spéculation contre l'euro; indique que, ...[+++]


First, we can see great similarities between Member States with regard to public debts and deficit ratios, while, at the same time, for the same Member States, there are substantial differences between the risk premiums paid on their sovereign debt.

Tout d’abord, nous observons de grandes similitudes entre les États membres en ce qui concerne les dettes publiques et les ratios de déficit tandis que, dans le même temps, pour les mêmes États membres, on observe des différences substantielles entre les primes de risque payées sur leur dette souveraine.


20. Asks the Commission to analyse a range of options for a long-term system to prevent and resolve potential sovereign debt problems in an efficient and sustainable way, while reaping the full benefit of the single currency; considers that this analysis should take account of the fact that the credit risk of government bonds may differ between Member States and may need to be better reflected in credit institutions' capital ratios;

20. demande à la Commission d'analyser une série d'options concernant un système à long terme visant à prévenir et résoudre les éventuels problèmes liés à la dette souveraine, de façon efficace et durable, tout en bénéficiant pleinement des avantages de la monnaie unique; estime que cette analyse devrait tenir compte du fait que le risque de crédit des obligations d'État peut différer d'un État membre à l'autre et qu'il pourrait être davantage mis en évidence dans les taux de fonds propres des établissements de c ...[+++]


The package aims to restore confidence in the sector by way of guarantees on medium-term funding and the creation of a temporary buffer amounting to a capital ratio of 9% of the highest quality capital after accounting for market valuation of sovereign debt exposures.

Ces différentes mesures visent à rétablir la confiance dans le secteur bancaire au moyen de garanties sur les financements à moyen terme et la création d’un tampon temporaire s’élevant à un ratio de fonds propres de 9 % constitué des actifs les plus solides après comptabilisation en valeur de marché de l’exposition aux risques souverains.


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