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Dialogue between management and labour
Dialogue between management and labour at Union level
Dialogue between the social partners
Economic cooperation between developing countries
Social dialogue
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations
Standardised level difference
Standardised sound isolation between rooms
Standardized level difference
Standardized sound isolation between rooms

Vertaling van "sound dialogue between " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


dialogue between management and labour at Community level | dialogue between management and labour at Union level

dialogue entre partenaires sociaux au niveau communautaire | dialogue entre partenaires sociaux au niveau de l'Union


Joint International Commission for the Theological Dialogue between the Roman Catholic Church and the Orthodox Church [ International Mixed Commission for Theological Dialogue between Roman Catholic Church and Orthodox Church | Catholic/Orthodox Mixed Commission ]

Commission mixte internationale pour le dialogue théologique entre l'Eglise catholique romaine et l'Eglise orthodoxe [ Commission mixte catholique orthodoxe | Commission mixte catholique-panorthodoxe ]


standardised level difference | standardised sound isolation between rooms | standardized level difference | standardized sound isolation between rooms

isolement acoustique normali


Joint International Commission for Dialogue Between the Roman Catholic Church and the Malankara Syrian Orthodox Church of India

Commission mixte internationale de dialogue entre l'Église catholique romaine et l'Église malankara syrienne orthodoxe de l'Inde


International Seminar on Cultural Dialogue Between the Countries of Origin and the Host Countries of Migrant Workers

Séminaire axé sur le dialogue des cultures entre les pays d'origine et les pays d'accueil des travailleurs migrants


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"With this initiative we are broadening the scope of our support for civil society in the Neighbourhood area by providing civil society organisations in our partner countries with more opportunities to establish a deep and sound dialogue between different stakeholders but also between the civil society organisations and local and national authorities in their countries," Commissioner for Enlargement and European Neighbourhood Policy Štefan Füle added.

«Avec cette initiative, nous élargissons le champ de notre soutien à la société civile dans la région relevant de la politique de voisinage, en offrant aux OSC de nos pays partenaires plus de possibilités de mettre en place un dialogue approfondi et constructif entre les différentes parties prenantes, mais aussi entre les OSC elles‑mêmes et les autorités locales et nationales de leur pays» a ajouté M. Štefan Füle, commissaire chargé de l'élargissement et de la politique européenne de voisinage.


We're not convinced that the approaches we've taken in the past, the lack of dialogue between the sound recording industry and the radio industry in particular—and I can say that because I'm a neophyte to this whole situation.We're not sure the dialogues we've had have been as productive as they could be in terms of really focusing on the key thing, which is the development of Canadian talent.

Nous ne sommes pas convaincus que les approches du passé ont marché, et il n'y a pas de dialogue entre l'industrie de l'enregistrement sonore et l'industrie de la radio en particulier—et je peux le dire parce que je suis un néophyte ici.Nous ne croyons pas que les dialogues que nous avons eus jusqu'à présent ont été aussi productifs qu'ils auraient dû l'être pour ce qui est de l'essentiel, à savoir le développement des talents canadiens.


Mr. Stein deplored the lack of dialogue between radio broadcasters and the sound recording industry.

M. Stein déplore le fait qu'il y ait si peu de dialogue entre les diffuseurs de la radio et l'industrie de l'enregistrement sonore.


68. Stresses that the exploitation and management of natural resources with regard to, in particular, water are still a matter of contention in the region, and a source of instability, tension and potential conflict; welcomes, in this regard, the Water Initiative launched by the EU in Central Asia, but calls for a more effective and constructive dialogue between upstream mountainous countries and downstream countries, with a view to achieving sound and sustainable ways of dealing with water i ...[+++]

68. insiste sur le fait que l'exploitation et la gestion des ressources naturelles, et en particulier de l'eau, restent un sujet controversé dans la région et une source d'instabilité, de tensions et de conflits potentiels; à cet égard, accueille favorablement l'initiative sur l'eau lancée par l'UE en Asie centrale mais demande un dialogue plus efficace et constructif entre les pays montagneux d'amont et les pays d'aval afin de trouver des façons saines et durables de gérer les questions liées à l'eau et d'adopter des accords complet ...[+++]


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67. Stresses that the exploitation and management of natural resources with regard to, in particular, water are still a matter of contention in the region, and a source of instability, tension and potential conflict; welcomes, in this regard, the Water Initiative launched by the EU in Central Asia, but calls for a more effective and constructive dialogue between upstream mountainous countries and downstream countries, with a view to achieving sound and sustainable ways of dealing with water i ...[+++]

67. insiste sur le fait que l'exploitation et la gestion des ressources naturelles, et en particulier de l'eau, restent un sujet controversé dans la région et une source d'instabilité, de tensions et de conflits potentiels; à cet égard, accueille favorablement l'initiative sur l'eau lancée par l'UE en Asie centrale mais demande un dialogue plus efficace et constructif entre les pays montagneux d'amont et les pays d'aval afin de trouver des façons saines et durables de gérer les questions liées à l'eau et d'adopter des accords complet ...[+++]


46. Regrets the unnecessary complexity of the arrangements laid down in Article 28 of the EU Treaty with regard to the rapid financing of ESDP activities outside the EU budget; insists that the Interinstitutional Agreement of 17 May 2006 between the European Parliament, the Council and the Commission on budgetary discipline and sound financial management , and the structured dialogue between the Council and Parliament envisaged th ...[+++]

46. regrette la complexité inutile du dispositif prévu à l'article 28 du traité UE concernant le financement d'urgence d'activités au titre de la PESD qui ne sont pas à la charge du budget de l'Union; insiste pour que l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006 entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière ainsi que le dialogue structuré entre le Conseil et le Parlement envisagé dans cet accord soient pleinement mis en œuvre; demande, à plus long terme, le transf ...[+++]


46. Regrets the unnecessary complexity of the arrangements laid down in Article 28 of the EU Treaty with regard to the rapid financing of ESDP activities outside the EU budget; insists that the Interinstitutional Agreement of 17 May 2006 between the European Parliament, the Council and the Commission on budgetary discipline and sound financial management , and the structured dialogue between the Council and Parliament envisaged th ...[+++]

46. regrette la complexité inutile du dispositif prévu à l'article 28 du traité UE concernant le financement d'urgence d'activités au titre de la PESD qui ne sont pas à la charge du budget de l'Union; insiste pour que l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006 entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière ainsi que le dialogue structuré entre le Conseil et le Parlement envisagé dans cet accord soient pleinement mis en œuvre; demande, à plus long terme, le transf ...[+++]


Its raison d’être is more than ever promotion of dialogue, between the ACP countries and the European Union and between the ACP countries themselves, to establish democracy, respect for human rights and sound management practices in public affairs at the heart of the cooperation partnership.

Promouvoir le dialogue, entre les pays ACP et l'Union européenne comme entre les pays ACP eux-mêmes, pour ancrer la démocratie, le respect des droits de l'homme et les pratiques de bonne gestion des affaires publiques au cœur de la coopération du partenariat, telle est plus que jamais la raison d'être de l'APP.


Capacity building and transfer of environmentally sound technologies are important issues to be further considered in the dialogue between the COP and the GEF, in response to the evolving needs arising from the implementation of the convention.

Le renforcement des capacités et le transfert de technologies écologiquement rationnelles sont des questions importantes, qui doivent être davantage prises en considération dans le dialogue entre la Conférence des Parties et le FEM, en réponse à l'évolution des besoins suscités par la mise en oeuvre de la convention.


It is accordingly in favour of strengthening political dialogue between the European Union and Japan. 3. In the economic sphere, the Council confirms the soundness of the constructive policy followed since 1992, combining dialogue and cooperation on matters of mutual interest with a pro-active approach to resolving clearly identified problems regarding market access and Community business presence.

Dans cet esprit, il est favorable à un renforcement du dialogue politique entre l'Union européenne et le Japon. 3. En matière économique, le Conseil confirme le bien fondé de la politique constructive suivie depuis 1992, combinant d'un côté dialogue et coopération sur des sujets d'intérêt commun, de l'autre une approche volontariste pour la résolution des problèmes bien identifiés en matière d'accès au marché et de présence des entreprises communautaires.


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