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Vertaling van "social dialogue process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


social dialogue (EU) [ Community social dialogue ]

dialogue social (UE) [ dialogue social communautaire ]


social dialogue

dialogue social [ concertation sociale ]


sectoral dialogue committee | sectoral social dialogue committee

comité de dialogue sectoriel | comité de dialogue social sectoriel | CDSS [Abbr.]


social dialogue summit | summit of the social partners

sommet des partenaires sociaux | sommet sur le dialogue social


Lahore dialogue process

dialogue dans le cadre du processus engagé à Lahore




convert social service process | plan social service processes | contrive social care process | plan social service process

planifier le fonctionnement des services sociaux


recommend on social service planning and strategy | suggest on social service process | advise on social service process | commend on social service process

donner des conseils sur un processus de service social


Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression: What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?

Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression. What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, the Commission would welcome further reflection and contributions from the social partners on the priorities set out in this Communication, through the social dialogue process.

Par ailleurs, la Commission accueillerait favorablement toutes les réflexions et contributions des partenaires sociaux sur les priorités définies au sein de la présente Communication, dans le cadre du processus de dialogue social.


* The Commission encourages the European social partners to finalise, under the social dialogue process, a framework, including common goals, in order to promote lifelong learning at all levels and especially at enterprise level.

* La Commission encourage les partenaires sociaux européens à finaliser, dans le contexte du processus du dialogue social, un cadre définissant les objectifs communs dans le but de promouvoir l'éducation et la formation tout au long de la vie à tous les niveaux, en particulier au niveau de l'entreprise.


38. Stresses the importance of occupational health and safety measures to target the specific challenges and risks of women in the workplace, including sexual harassment; calls on the Commission and the social partners to ensure that men and women are more equally represented in all social dialogue processes; urges the Commission to take the gender-equality dimension into account as part of the 2016 review of the OSH strategic framework; calls on the Commission to develop a European strategy to combat violence against women in the workplace and as part of this process to evaluate if Directive 2006/54/EC should be revised to broaden th ...[+++]

38. souligne l'importance de prendre des mesures en matière de santé et de sécurité au travail afin de cibler les défis et les risques spécifiques des femmes sur le lieu de travail, notamment le harcèlement sexuel; demande à la Commission et aux partenaires sociaux d'assurer une meilleure représentation paritaire des hommes et des femmes dans tous les processus du dialogue social; invite instamment la Commission à prendre en considération la question de l'égalité des genres lors du réexamen du cadre stratégique en matière de santé et de sécurité au travail, prévu pour 2016; demande à la Commission de mettre en pla ...[+++]


38. Stresses the importance of occupational health and safety measures to target the specific challenges and risks of women in the workplace, including sexual harassment; calls on the Commission and the social partners to ensure that men and women are more equally represented in all social dialogue processes; urges the Commission to take the gender-equality dimension into account as part of the 2016 review of the OSH strategic framework; calls on the Commission to develop a European strategy to combat violence against women in the workplace and as part of this process to evaluate if Directive 2006/54/EC should be revised to broaden th ...[+++]

38. souligne l'importance de prendre des mesures en matière de santé et de sécurité au travail afin de cibler les défis et les risques spécifiques des femmes sur le lieu de travail, notamment le harcèlement sexuel; demande à la Commission et aux partenaires sociaux d'assurer une meilleure représentation paritaire des hommes et des femmes dans tous les processus du dialogue social; invite instamment la Commission à prendre en considération la question de l'égalité des genres lors du réexamen du cadre stratégique en matière de santé et de sécurité au travail, prévu pour 2016; demande à la Commission de mettre en pla ...[+++]


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encourage social partners to broaden and enhance social dialogue by concluding more agreements to be integrated into EU law and by developing the processes for dialogue within and between different sectors

encourager les partenaires sociaux à élargir et enrichir le dialogue social en concluant davantage d'accords à intégrer dans le droit européen et en développant des processus de dialogue sectoriel et interprofessionnel.


It is however important to note that, as the social partners are autonomous and social dialogue in the EU is based on the freedom of the right to association, capacity-building is essentially a bottom-up process depending on the efforts of the social partners themselves.

Il importe de faire remarquer que, puisque les partenaires sociaux sont autonomes et que le dialogue social dans l'UE s'appuie sur la liberté du droit d'association, le renforcement des aptitudes des partenaires sociaux passe essentiellement par un processus de bas en haut, et dépendant des efforts des partenaires sociaux eux-mêmes.


56. Stresses that the Troika has confirmed that high-quality participation by the social partners and strong social dialogue, including at national level, are essential for the success of any reforms, and that in reforms of the EMU in particular, the role of the social partners in the new economic governance process, especially the European Semester, should be reinforced; welcomes the Commission’s proposal to involve the social partners more fully in the European Semester ...[+++]

56. souligne que la troïka a confirmé qu'une participation hautement qualitative des partenaires sociaux et un dialogue social fort, y compris au niveau national, étaient essentiels à la réussite de toute réforme, et que dans les réformes de l'UEM en particulier, le rôle des partenaires sociaux devait être renforcé dans la nouvelle gouvernance économique, notamment en ce qui concerne le semestre européen; salue la proposition de la Commission d'associer plus étroitement les partenaires sociaux au processus du semestre europée ...[+++]


56. Stresses that the Troika has confirmed that high-quality participation by the social partners and strong social dialogue, including at national level, are essential for the success of any reforms, and that in reforms of the EMU in particular, the role of the social partners in the new economic governance process, especially the European Semester, should be reinforced; welcomes the Commission’s proposal to involve the social partners more fully in the European Semester ...[+++]

56. souligne que la troïka a confirmé qu'une participation hautement qualitative des partenaires sociaux et un dialogue social fort, y compris au niveau national, étaient essentiels à la réussite de toute réforme, et que dans les réformes de l'UEM en particulier, le rôle des partenaires sociaux devait être renforcé dans la nouvelle gouvernance économique, notamment en ce qui concerne le semestre européen; salue la proposition de la Commission d'associer plus étroitement les partenaires sociaux au processus du semestre europée ...[+++]


The social partners are thus called upon to adjust their various practices -- concertation, independent social dialogue, their involvement in the different processes of the open coordination method (employment, inclusion, social protection) -- and to improve the implementation and monitoring of their results with the aim of improving the efficiency and raising the profile of their contributions to the Lisbon strategy.

Les partenaires sociaux sont ainsi appelés à adapter leurs différentes pratiques - la concertation, le dialogue social autonome, leur implication dans les différents processus de «méthode ouverte de coordination» (emploi, inclusion, protection sociale) - et à améliorer la mise en oeuvre et le suivi de leurs résultats, dans l'objectif d'accroître l'efficacité et la visibilité de leurs contributions à la stratégie de Lisbonne.


33. Expects a stronger commitment from the EU in the Maghreb and Mashreq countries to supporting the process of economic and social modernisation, with a special emphasis on the social impact of those processes; considers that that commitment should have built into it a comprehensive social dialogue, including a dialogue of religions, so as to create a common region of stability and peace; recommends that troika contacts be stepp ...[+++]

33. attend un engagement plus important de l'Union européenne en faveur du processus de modernisation économique et sociale des pays du Maghreb et du Mashrek ainsi qu'une prise en compte plus particulière des conséquences sociales de ce processus; estime que cet engagement devrait comprendre un vaste dialogue de société, portant également sur les questions religieuses, afin de créer un espace commun de paix et de stabilité; recom ...[+++]


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