Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Cognitive Social Competence
Effective interaction with other people
Interacting effectively with other people
Selective mutism
Show social competences
Social ability
Social competence
Social competences showing
Social skill

Traduction de «social competences tend » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be mai ...[+++]

Définition: Trouble décrit jusqu'ici uniquement chez les filles, caractérisé par un développement initial apparemment normal, suivi d'une perte partielle ou complète du langage, de la marche, et de l'usage des mains, associé à un ralentissement du développement crânien et survenant habituellement entre 7 et 24 mois. La perte des mouvements volontaires des mains, les mouvements stéréotypés de torsion des mains et une hyperventilation, sont caractéristiques de ce trouble. Le développement social et le développement du jeu sont arrêtés, alors que l'intérêt social reste habituellement conservé. Une ataxie du tronc et une apraxie se manifeste ...[+++]


interacting effectively with other people | social competences showing | effective interaction with other people | show social competences

faire preuve de compétences sociales


Social security tends more and more to assume the character of Taxation

la sécurité sociale tend de plus en plus à se fiscaliser


social skill [ social ability | social competence ]

aptitude sociale


Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression: What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?

Social Information Processing Deficits of Aggressive Children and Child-Victims of Family Aggression. What treatment strategies can we learn from studying socially competent children and their families?






Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Définition: Trouble caractérisé par un refus, lié à des facteurs émotionnels, de parler dans certaines situations déterminées. L'enfant est capable de parler dans certaines situations, mais refuse de parler dans d'autres situations (déterminées). Le trouble s'accompagne habituellement d'une accentuation nette de certains traits de personnalité, par exemple d'une anxiété sociale, d'un retrait social, d'une hypersensibilité ou d'une opposition. | Mutisme sélectif


Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural disturbance. | Affectionless psychopathy Institutional syndrome

Définition: Trouble caractérisé par un mode particulier de fonctionnement social anormal, apparaissant durant les cinq premières années de la vie, persistant habituellement en dépit de modifications importantes de l'environnement. Exemples: conduites d'attachement généralisé et non sélectif, demandes d'affection et sociabilité non discriminatives, interactions peu différenciées avec les autres enfants; des perturbations émotionnelles et d'autres troubles du comportement peuvent enfin être associés, variables selon les circonstances. ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
National traditions and approaches in areas such as healthcare, social protection and education tend to be more diverse than in employment-related areas. These areas are characterised by legitimate societal choices in areas which fall within national competence.

Les traditions et les stratégies nationales en matière de soins de santé, de protection sociale et d’éducation ont tendance à être plus diversifiées que dans les domaines liés à l'emploi, ces derniers étant caractérisés par des choix de société légitimes adoptés dans des secteurs relevant de la compétence nationale.


Programmes focusing on learning as well as personal and social competences tend to produce better outcomes and, consequently, greater knock-on effects throughout life.[13] The supply of specially trained pre-primary teachers will need to be improved in many countries.

Les programmes axés sur l’apprentissage ainsi que sur les compétences individuelles et sociales tendent à donner de meilleurs résultats et, par conséquent, à avoir des répercussions plus importantes d'un bout à l'autre de la vie[13]. L’offre d’enseignants du préprimaire spécialement formés devra être améliorée dans bon nombre de pays.


Programmes focusing on learning as well as personal and social competences tend to produce better outcomes and, consequently, greater knock-on effects throughout life.[13] The supply of specially trained pre-primary teachers will need to be improved in many countries.

Les programmes axés sur l’apprentissage ainsi que sur les compétences individuelles et sociales tendent à donner de meilleurs résultats et, par conséquent, à avoir des répercussions plus importantes d'un bout à l'autre de la vie[13]. L’offre d’enseignants du préprimaire spécialement formés devra être améliorée dans bon nombre de pays.


5. Notes that the main bureaucratic obstacles, such as multiple data requests or reporting requirements, particularly in the fiscal and social fields, tend to be generated by the Member States" administrations and fall outside the scope of the Community's competence;

5. observe que les principales contraintes bureaucratiques, telles que les demandes d'information multiples ou les obligations de déclaration, notamment en matière fiscale et sociale, émanent généralement des administrations des États membres et ne ressortissent pas aux compétences communautaires;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Notes that the main bureaucratic restraints, such as multiple data requests or reporting requirements, particularly in the fiscal and social fields, tend to be generated by the Member States’ administrations and fall outside the Community’s area of competence;

5. observe que les principales contraintes bureaucratiques, telles que les demandes d'information multiples, les obligations déclaratives, notamment en matière fiscale et sociale, émanent généralement des administrations des États membres et échappent aux compétences communautaires;


5. Notes that the main bureaucratic obstacles, such as multiple data requests or reporting requirements, particularly in the fiscal and social fields, tend to be generated by the Member States" administrations and fall outside the scope of the Community's competence;

5. observe que les principales contraintes bureaucratiques, telles que les demandes d'information multiples ou les obligations de déclaration, notamment en matière fiscale et sociale, émanent généralement des administrations des États membres et ne ressortissent pas aux compétences communautaires;


National traditions and approaches in areas such as healthcare, social protection and education tend to be more diverse than in employment-related areas. These areas are characterised by legitimate societal choices in areas which fall within national competence.

Les traditions et les stratégies nationales en matière de soins de santé, de protection sociale et d’éducation ont tendance à être plus diversifiées que dans les domaines liés à l'emploi, ces derniers étant caractérisés par des choix de société légitimes adoptés dans des secteurs relevant de la compétence nationale.


77. Considers better coordination between the requirements of economic growth and the environment to be an extremely important principle; stresses that integration of environmental policy into other fields of policy is a basic premise; calls, therefore, on the competent authorities to ensure that EU-funded projects and programmes, for example those aimed at the modernisation of infrastructure, particularly in the fields of energy and transport, give due regard to environmental considerations, taking account, inter alia, of use of renewable energy sources, the development of efficient public transport, especially by rail, and in particu ...[+++]

77. estime qu'une meilleure coordination entre la croissance économique et les exigences environnementales constitue un principe suprême; souligne que l'intégration de la politique environnementale aux autres politiques représente un préalable fondamental; invite donc les autorités compétentes à veiller à ce que les projets et programmes financés par l'Union européenne, notamment dans les secteurs de l'énergie et des transports, tels ceux qui visent la modernisation de l'infrastructure, tiennent dûment compte des considérations environnementales dont, entre autres, la valorisation des sources d'énergie renouvelables et le développement ...[+++]


He said that the typical bully is one who exhibits significant externalizing behaviour; has internalizing symptoms; has both social competence and academic challenges; possesses negative attitudes and beliefs about others; has negative self-related cognitions; comes from a family environment characterized by conflict and poor parental monitoring; is more likely to perceive his or her school as having a negative atmosphere; is influenced by negative community factors; and tends to be negatively influenced by his or her peers.

Il a dit que l'intimidateur typique manifeste un comportement d'extériorisation marqué; des symptômes d'internalisation; à la fois des compétences sociales et des difficultés scolaires; des attitudes et des croyances négatives à l'égard d'autrui; des cognitions autoréférentielles négatives; il est issu d'un milieu familial caractérisé par des conflits et une surveillance parentale inadéquate; il a davantage tendance à percevoir une atmosphère négative dans son école; il est influencé par des facteurs communautaires négatifs; e ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'social competences tend' ->

Date index: 2023-09-29
w