Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
ESI
Emotional and social maladjustment
Emotional-social intelligence
Inclusive growth
Interpersonal intelligence
Social Summit
Social Summit for Fair Jobs and Growth
Social and emotional growth
Social intelligence
Socially inclusive economic growth
Socially inclusive growth
TSS
Tripartite Social Summit
Tripartite Social Summit for Growth and Employment

Traduction de «social and emotional growth » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social and emotional growth

développement psychosocial | développement psycho-social


inclusive growth | socially inclusive economic growth | socially inclusive growth

croissance inclusive


Tripartite Social Summit | Tripartite Social Summit for Growth and Employment | TSS [Abbr.]

sommet social tripartite | sommet social tripartite pour la croissance et l'emploi


Definition: Starts in the first five years of life and is characterized by persistent abnormalities in the child's pattern of social relationships that are associated with emotional disturbance and are reactive to changes in environmental circumstances (e.g. fearfulness and hypervigilance, poor social interaction with peers, aggression towards self and others, misery, and growth failure in some cases). The syndrome probably occurs ...[+++]

Définition: Trouble apparaissant au cours des cinq premières années de la vie, caractérisé par la présence d'anomalies persistantes du mode de relations sociales de l'enfant, associées à des perturbations émotionnelles, et se manifestant à l'occasion de changements dans l'environnement (par exemple par une inquiétude et une hypervigilance, une réduction des interactions sociales avec les autres enfants, une auto- ou une hétéro-agressivité, une tristesse, et, dans certains cas, un retard de croissance). La survenue du syndrome est prob ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec ...[+++]


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be mainta ...[+++]

Définition: Trouble décrit jusqu'ici uniquement chez les filles, caractérisé par un développement initial apparemment normal, suivi d'une perte partielle ou complète du langage, de la marche, et de l'usage des mains, associé à un ralentissement du développement crânien et survenant habituellement entre 7 et 24 mois. La perte des mouvements volontaires des mains, les mouvements stéréotypés de torsion des mains et une hyperventilation, sont caractéristiques de ce trouble. Le développement social et le développement du jeu sont arrêtés, alors que l'intérêt social reste habituellement conservé. Une ataxie du tronc et une apraxie se manifeste ...[+++]


social intelligence | interpersonal intelligence | emotional-social intelligence | ESI

intelligence interpersonnelle


emotional and social maladjustment

mésadaptation socio-affective


Emotional Balance: Results of the Bradburn Affect balance Scale in the 1991 General Social Survey (Statistics Canada)

Équilibre émotif : résultats de l'échelle d'équilibre affectif de Bradburn, d'après l'enquête sociale générale de 1991 (Statistique Canada)


Social Summit | Social Summit for Fair Jobs and Growth

sommet social | sommet social de l'UE | sommet social pour une croissance et des emplois équitables
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In addition, it confirms that education is crucial in enabling immigrants to acquire skills and contribute to theeconomy, that it has a big role to play in fostering their social and emotional well-being and is key in sustaining their motivation to participate in the social and civic life of their new communities.

Il confirme, par ailleurs, que l'éducation est capitale pour aider les immigrés à acquérir des compétences et à contribuer à l'économie, qu'elle a un rôle majeur à jouer pour favoriser leur bien-être social et émotionnel et qu'elle est essentielle pour maintenir leur motivation à participer à la vie sociale et citoyenne de leur nouvelle communauté.


Early childhood education should focus not only on academic performance but also on social and emotional care and should be articulated with wider social services.

L'enseignement aux très jeunes enfants doit être ciblé non seulement sur les résultats scolaires, mais aussi sur les aspects sociaux et émotionnels, et doit être articulé avec les services sociaux.


(9a) In the Declaration by the European Social Partners on Social Partner Involvement in European Economic Governance adopted on 24 October 2013, the EU social partners confirmed their support for the Tripartite Social Summit for growth and employment and called for a coherent process of consultation of the social partners in the context of the European Semester.

(9 bis) Dans la déclaration des partenaires sociaux européens sur la participation des partenaires sociaux à la gouvernance économique européenne, adoptée le 24 octobre 2013, les partenaires sociaux de l'Union ont confirmé leur soutien au sommet social tripartite pour la croissance et l'emploi et ont appelé de leurs vœux un processus cohérent de consultation des partenaires sociaux dans le cadre du semestre européen.


(9a) In the Declaration by the European Social Partners on Social Partner Involvement in European Economic Governance adopted on 24 October 2013, the EU social partners confirmed their support for the Tripartite Social Summit for growth and employment and called for a coherent process of consultation of the social partners in the context of the European Semester.

(9 bis) Dans la déclaration des partenaires sociaux européens sur la participation des partenaires sociaux à la gouvernance économique européenne, adoptée le 24 octobre 2013, les partenaires sociaux de l'Union ont confirmé leur soutien au sommet social tripartite pour la croissance et l'emploi et ont appelé de leurs vœux un processus cohérent de consultation des partenaires sociaux dans le cadre du semestre européen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– having regard to the question for oral answer to the Commission on its communication ‘Towards Social Investment for Growth and Cohesion – including implementing the European Social Fund 2014-2020’ (O-000057/2013 – B7‑0207/2013),

– vu la question avec demande de réponse orale adressée à la Commission sur la communication intitulée "Investir dans le domaine social en faveur de la croissance et de la cohésion, notamment par l'intermédiaire du Fonds social européen, au cours de la période 2014-2020" (O-000057/2013 – B7‑0207/2013),


30. Regrets that the Commission Communication on ‘Education and Training in a smart, sustainable and inclusive Europe’ does not give adequate coverage to the issue of early school development, particularly its linguistic dimension, despite the fact that it comprises a basic objective of the ‘Europe 2020’ strategy; believes that this stage in education should be seen as the most crucial for the individual’s future educational attainment and personal and social development; believes that children will benefit from early education that is aimed at enhancing motoric and social skills as well as promoting balanced ...[+++]

30. regrette que la communication de la Commission intitulée "Éducation et formation dans une Europe intelligente, durable et inclusive" ne prenne pas suffisamment en considération le développement préscolaire, notamment sa dimension linguistique, bien qu'il s'agisse d'un objectif fondamental de la stratégie Europe 2020; estime que cette étape de l'éducation est essentielle pour le niveau d'instruction et de développement individuel et social futur des intéressés; est d'avis que les enfants tireront profit d'une éducation préscolair ...[+++]


30. Regrets that the Commission Communication on ‘Education and Training in a smart, sustainable and inclusive Europe’ does not give adequate coverage to the issue of early school development, particularly its linguistic dimension, despite the fact that it comprises a basic objective of the ‘Europe 2020’ strategy; believes that this stage in education should be seen as the most crucial for the individual's future educational attainment and personal and social development; believes that children will benefit from early education that is aimed at enhancing motoric and social skills as well as promoting balanced ...[+++]

30. regrette que la communication de la Commission intitulée «Éducation et formation dans une Europe intelligente, durable et inclusive» ne prenne pas suffisamment en considération le développement préscolaire, notamment sa dimension linguistique, bien qu'il s'agisse d'un objectif fondamental de la stratégie Europe 2020; estime que cette étape de l'éducation est essentielle pour le niveau d'instruction et de développement individuel et social futur des intéressés; est d'avis que les enfants tireront profit d'une éducation préscolair ...[+++]


It enhances physical well-being, social and emotional development, language and basic cognitive skills.

Elle contribue à améliorer le bien-être physique, le développement social et psychologique, les compétences linguistiques et les compétences cognitives de base.


It is especially important for young people in situations of serious social or emotional distress which hinders them from continuing education or training.

Ce soutien est particulièrement important pour les jeunes confrontés à de graves problèmes sur le plan social ou psychologique, qui les empêchent de poursuivre leur éducation ou leur formation.


By helping to close the achievement gap and supporting cognitive, linguistic, social and emotional development, it can help to break the cycle of disadvantage and disengagement that often lead to early school leaving and to the transmission of poverty from one generation to the next.

En s'efforçant de combler les écarts observés au niveau des résultats scolaires de ces enfants et en soutenant leur développement cognitif, linguistique, social et affectif, on peut contribuer à rompre le cycle du handicap et du découragement, souvent propice au décrochage scolaire et à la transmission de la pauvreté d'une génération à l'autre.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'social and emotional growth' ->

Date index: 2021-01-19
w