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AIP-SME
APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Agency for the International Promotion of SMEs
Bent-over dumbbell fly
Bent-over dumbbell lateral
Bent-over dumbbell rear delt raise
Bent-over lateral raise
Bent-over rear deltoid raise
CFPO-SME
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Dumbbell rear lateral raise
EBIC
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
OTC
OTC = Over-The-Counter Market
OTC drug
OTC medication
OTC medicine
Observatory of European SMEs
Otc
Over The Counter
Over the Counter Market
Over the counter
Over-the-counter
Over-the-counter drug
Over-the-counter medication
Over-the-counter medicine
PLG-SMEs
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings

Traduction de «smes over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


Over the Counter Market (WallStreet) = OTC (1) | OTC (Wall Street) = Over the counter (2) | OTC = Over-The-Counter Market (3) | Over The Counter (stocks) (4) | over the counter (5) | over-the-counter (6) | OTC (7) | otc (8) | over the counter (9)

hors-cote, avant-bourse (CH), sorte de marché hors cote (1) | marché de gré à gré (2) | marché OTC (Le Mois 11/92, p. 24) (3) | marché hors cote (4) | marché de gré à gré (5) | transaction de gré à gré (6) | otc over the counter (7)


European Observatory for SMEs | Observatory of European SMEs

Observatoire des PME européennes | Observatoire européen pour la PME


Agency for the International Promotion of SMEs | AIP-SME [Abbr.]

Agence pour la promotion internationale des PME | API-PME [Abbr.]


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


bent-over dumbbell fly [ bent-over dumbbell lateral | bent-over lateral raise | bent-over rear deltoid raise | dumbbell rear lateral raise | bent-over dumbbell rear delt raise ]

oiseau [ élévation latérale, buste penché | écarté latéral penché en avant | élévation latérale des bras - tronc en parallèle au sol ]


over-the-counter drug | OTC drug | over-the-counter medication | OTC medication | over-the-counter medicine | OTC medicine

médicament sans ordonnance [ MSO ]


Ordinance of 8 December 2006 on the Coordination of Federal Policy on Small and Medium-Sized Enterprises [ CFPO-SME ]

Ordonnance du 8 décembre 2006 sur la coordination de la politique de la Confédération en faveur des petites et moyennes entreprises [ OCPPME ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Member States are invited to: systematically assess the impact of legislation on SMEs using an ‘SME test’ while taking into account differences in the size of enterprises, where relevant; present at a defined moment of each year a forward planning of business related legislation that will enter into force over the next budgetary period; apply the “Think Small First” principle not only to legislation but also to administrative procedures affecting SMEs (e.g. by introducing a single interlocutor and reduced reporting obligations).

Les États membres sont invités à: évaluer systématiquement l’impact de la législation sur les PME en recourant à un «test PME», tout en tenant compte des différences de taille des entreprises, le cas échéant; présenter chaque année, à une période définie, une planification de la législation relative aux entreprises devant entrer en vigueur au cours de la période budgétaire suivante; appliquer le principe de la «priorité aux PME» non seulement à la législation, mais aussi aux procédures administratives qui concernent les PME (par exemple en instaurant un interlocuteur unique et en allégeant les obligations de déclaration).


The TOP 10 Consultation produced a total of 1000 responses[29] including from individual SMEs (over 600 responses from SMEs based in the EU, 40% of which were micro-enterprises) and organisations representing SMEs interests at different levels in the EU (nearly 150 responses).

La consultation «TOP 10» a permis de recueillir 1 000 contributions[29], non seulement de PME (plus de 600 réponses ont été reçues de PME établies dans l’UE, dont 40 % de micro‑entreprises), mais aussi d’organisations représentant leurs intérêts à différents niveaux au sein de l'UE (près de 150 réponses).


whereas SMEs and microenterprises, which make up over 90 % of the EU’s economic fabric, are particularly vulnerable to UTPs, and are more affected than large enterprises by the impact of UTPs, which makes it harder for them to survive on the market, to undertake new investments in products and technology and to innovate, and makes it more difficult for SMEs to expand their activities, including across borders within the single market; whereas SMEs are discouraged from engaging in commercial relationships by the risk of UTPs being imposed on them.

considérant que les petites, moyennes et micro entreprises, qui représentent plus de 90 % du tissu économique européen, sont particulièrement vulnérables aux pratiques commerciales déloyales et qu'elles souffrent davantage de leurs conséquences que les grandes entreprises, ce qui complique leur survie sur le marché, limite leurs capacités à réaliser de nouveaux investissements dans les produits et la technologie et à innover, et entrave le développement de leurs activités, y compris à l'échelle transfrontalière au sein du marché intérieur; que les PME sont découragées de s'engager dans des relations commerciales par crainte de se voir i ...[+++]


1. When determining whether at least 50 % of the issuers admitted to trading on an MTF are SMEs for the purposes of registration as an SME growth market in accordance with point (a) of Article 33(3) of Directive 2014/65/EU, the competent authority of the home Member State of the operator of an MTF shall calculate the average ratio of SMEs over the total number of issuers whose financial instruments are admitted to trading on that market.

1. Pour déterminer si au moins 50 % des émetteurs admis à la négociation sur un MTF sont des PME aux fins de l'enregistrement en tant que marché de croissance des PME conformément à l'article 33, paragraphe 3, point a) de la directive 2014/65/UE, l'autorité compétente de l'État membre d'origine de l'opérateur du MTF calcule le ratio moyen entre le nombre de PME et le nombre total d'émetteurs dont les instruments financiers sont admis à la négociation sur ce marché.


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While the overall situation in SME lending markets has improved in absolute numbers, and I stress absolute numbers, over the past few years due to the development of innovative products and general growth in the volume of demand for financing, the proportion of SME financing to total business financing by the chartered banks actually declined by about a full percentage point.

Bien que, en termes absolus, et je dis bien en termes absolus, la situation d'ensemble sur le marché du crédit se soit améliorée pour les PME, au cours des dernières années, la proportion du financement accordé aux PME par les banques à charte par rapport au total du financement des entreprises a en fait diminué d'environ un point de pourcentage, et ce, en raison de la mise sur le marché de produits novateurs et de la croissance générale du volume des demandes de financement.


The Conference Board of Canada, in their 1997 study “What's New in Debt Financing For SMEs”, estimates that banks provide just over 50% of total SME debt financing.

Le Conference Board du Canada, dan son étude de 1997 intitulée What's New in Debt Financing for SMEs, estime que les banques fournissent un peu plus de 50 p. 100 de la totalité du financement par emprunt des PME.


I believe government initiatives, such as those observed in Ireland and the United Kingdom — in terms of providing small firms with the means to hire highly educated but inexperienced graduates whose skills would help them innovate over time — help so-called SMEs, or the small businesses, combat the disadvantages of smallness.

Je crois que les initiatives comme celles que l'on observe en Irlande et au Royaume-Uni, où les gouvernements fournissent aux petites entreprises les moyens d'embaucher des diplômés très bien formés, mais sans expérience, et dont les compétences peuvent, avec le temps, les aider à innover, aident les petites et moyennes entreprises à surmonter le handicap que crée leur petite taille.


[3] The 2001 ENSR survey of over 7,000 SMEs in: European SMEs and Social and Environmental Responsibility, report published in the 7th Observatory of European SMEs, 2002, European Commission, Enterprise DG ( [http ...]

[3] Enquête 2001 du Réseau européen de recherche sur les PME (ENSR) auprès de plus de 7000 PME: "European SMEs and Social and Environmental Responsability", rapport rédigé dans le cadre du 7ème Observatoire européen des PME européennes, 2002 Commission européenne, DG Entreprise [http ...]


Overall, credit usage among SMEs in manufacturing increased marginally by 0.6%. As a result of the sector's good economic performance, the average amount of credit used by SMEs in manufacturing actually decreased by 2.5% over Q4 1997.

L'utilisation globale du crédit par les PME du secteur manufacturier n'a que légèrement augmenté, soit une hausse de 0,6 p. 100. En raison du bon rendement économique de ce secteur, le crédit moyen utilisé par les PME a en effet diminué de 2,5 p. 100 depuis le 4e trimestre de 1997.


However, the banks' SME business borrowing customer base from the business services sector increased by 8.9% over Q4 1997. This resulted in a 6% decrease in the average amount of credit used by SME clients in business services.

Toutefois, le nombre de PME emprunteuses clientes des banques du secteur des services aux entreprises a augmenté de 8,9 p. 100 depuis le 4e trimestre de 1997, ce qui s'est traduit par une diminution de 6 p. 100 pour ce qui est du crédit moyen utilisé par les PME du secteur des services aux entreprises.


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