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APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Analyse oil by settlement
Clarified oil
Clarified slurry oil
Clarifier
Clarifier equipment operator
Clarifier machine controller
Clarify oil by settlement
Clarifying oil by settlement
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Decant oil
European Observatory for SMEs
FBO
FCC bottom oil
Help clarify how different components work together
Help clarify how various components work together
Interpret oil by settlement
Observatory of European SMEs
Oil extractor operative
PLG-SMEs
SCU
Sludge blanket clarifier
Sludge-blanket clarifier
Slurry decant oil
Solids contact unit
Solids-contact unit
Special duty to clarify
Special duty to clarify in the event of higher risks
Understand how various components work together
Upflow clarifier

Vertaling van "smes clarifying " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
help clarify how different components work together | understand how various components work together | help clarify how various components work together | help clarify how various components work together

aider à clarifier les synergies entre diverses composantes


clarifier equipment operator | oil extractor operative | clarifier | clarifier machine controller

opérateur de clarificateur | opératrice de clarificateur | opérateur de clarificateur/opératrice de clarificateur | ouvrier à l'équipement de clarification


solids contact unit [ SCU | sludge-blanket clarifier | upflow clarifier | sludge blanket clarifier | solids-contact unit ]

appareil à contact de boues [ décanteur à contact de boues | décanteur à lit de boues ]


Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


clarified oil | clarified slurry oil | decant oil | FCC bottom oil | slurry decant oil | FBO [Abbr.]

huile clarifiée | suspension huileuse


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


analyse oil by settlement | clarifying oil by settlement | clarify oil by settlement | interpret oil by settlement

clarifier de l’huile par sédimentation


special duty to clarify in the event of higher risks | special duty to clarify

devoir de clarification spécial en cas de risques accrus | devoir de clarification spécial | obligation particulière de clarification


European Observatory for SMEs | Observatory of European SMEs

Observatoire des PME européennes | Observatoire européen pour la PME
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These actions include preparing a roadmap for a comprehensive EU-wide security of supply regime; practical guidance for regional authorities and SMEs clarifying the possibility of using European funds for supporting dual-use projects; and a new 'Preparatory Action' to test the added value of an EU contribution to defence-related research for the Common Security and Defence Policy (CSDP).

Les actions à entreprendre sont clairement décrites et assorties d’un calendrier: élaboration d’une feuille de route d’un régime de sécurité de l’approvisionnement global à l’échelle de l’Union européenne, orientations pratiques à l’intention des autorités régionales et des PME afin de clarifier la possibilité de financer sur le budget européen des projets concernant des biens à double usage, et nouvelle action préparatoire permettant d’éprouver la valeur ajoutée d’une contribution de l’Union européenne à la recherche liée à la politique de sécurité et de défense commune (PSDC).


Support for SMEs – including development of networks between defence-related regions within the EU, support defence-related SMEs in global competition and provide practical guidance to SMEs and European regional authorities clarifying the eligibility of using European funds in support of dual-use projects.

le soutien aux PME: par exemple, l’établissement de réseaux entre des régions européennes liées à la défense, une aide aux PME du secteur de la défense confrontées à la concurrence mondiale et des orientations pratiques pour les PME et les autorités régionales européennes en vue de clarifier la possibilité de financer sur le budget européen des projets concernant des biens à double usage.


50. Stresses its disappointment concerning the shallow and inconsistent application of the SME test by the Commission; insists that the SME test should systematically feature as a fixed chapter of the impact assessment; calls on the Commission to clarify why no proper SME test has been conducted for the data protection package, and to take swift, concrete action to remedy this omission;

50. souligne sa déception en ce qui concerne l'application superficielle et incohérente du test PME par la Commission; insiste sur le fait que le test PME doit systématiquement inclure un chapitre fixe sur l'évaluation de l'impact; demande à la Commission de clarifier la raison pour laquelle aucun test PME propre n'a été mené pour le paquet de protection des données et de prendre rapidement des mesures concrètes pour réparer cette omission;


44. Regrets that the EIB is not prioritising investment in local companies in ACP countries; deems that the monitoring of global loans or loans for SMEs should be improved in order to ascertain that financial intermediaries implement EIB requirements in a proper fashion, thereby ensuring accountability, transparency and environmental sustainability in the use of funds made available to local SMEs; takes the view that the definition of SMEs used in each external region should be clarified, taking into account the structure of the local economies;

44. déplore que la BEI n'accorde pas la priorité aux investissements dans les entreprises locales des pays ACP; estime qu'il convient d'améliorer le contrôle des prêts globaux et des prêts aux PME dans le but de s'assurer que les intermédiaires financiers mettent en œuvre de façon appropriée les exigences de la BEI, en veillant ainsi au respect de l'obligation de rendre compte et des principes de transparence et de viabilité environnementale dans l'utilisation des fonds mis à la disposition des PME locales; pense que la définition des PME utilisée dans chaque région extérieure devrait être clarifiée, en tenant compte de la structure de ...[+++]


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10. Regrets that the EIB is not prioritising investment in local companies in ACP countries; deems that monitoring of global loans or loans for SMEs should be improved, to ensure that financial intermediaries properly implement the EIB requirements, to ensure accountability, transparency and environmental sustainability in the use of funds made available to local SMEs; takes the view that the definition of SMEs used in each external region should be clarified, taking into account the structure of the local economies;

10. déplore que la BEI n'accorde pas la priorité aux investissements dans les entreprises locales des pays ACP; estime que le contrôle des prêts globaux et des prêts aux PME doit être amélioré, afin d'assurer une mise en œuvre appropriée des exigences de la BEI par les intermédiaires financiers, et de veiller au respect de l'obligation de rendre compte et des principes de transparence et de viabilité environnementale dans l'utilisation des fonds mis à la disposition des PME locales; pense que la définition des PME utilisée dans chaque région extérieure devrait être clarifiée, en tenant compte de la structure des économies locales;


45. Regrets that the EIB is not prioritising investment in local companies in ACP countries; deems that the monitoring of global loans or loans for SMEs should be improved in order to ascertain that financial intermediaries implement EIB requirements in a proper fashion, thereby ensuring accountability, transparency and environmental sustainability in the use of funds made available to local SMEs; takes the view that the definition of SMEs used in each external region should be clarified, taking into account the structure of the local economies;

45. déplore que la BEI n'accorde pas la priorité aux investissements dans les entreprises locales des pays ACP; estime qu'il convient d'améliorer le contrôle des prêts globaux et des prêts aux PME dans le but de s'assurer que les intermédiaires financiers mettent en œuvre de façon appropriée les exigences de la BEI, en veillant ainsi au respect de l'obligation de rendre compte et des principes de transparence et de viabilité environnementale dans l'utilisation des fonds mis à la disposition des PME locales; pense que la définition des PME utilisée dans chaque région extérieure devrait être clarifiée, en tenant compte de la structure de ...[+++]


40. Points out that the Fourth and Seventh Company Law Directives provide the legal framework for the annual accounts of SMEs in the European Union and that the question how the IFRS for SMEs, as proposed by the IASB, relates to the Fourth and Seventh Company Law Directives remains to be clarified; considers that the Fourth and Seventh Company Law Directives could be the basis for accounting requirements for EU SMEs, including partnerships;

40. rappelle que les comptes annuels des PME de l'Union sont juridiquement régis par les quatrième et septième directives relatives au droit des sociétés et qu'il reste à déterminer le rapport entre la norme IFRS proposée par l'IASB pour les PME et ces directives; est d'avis que ces directives pourraient constituer la base des normes comptables pour les PME de l'Union, y compris les sociétés de personnes;


full and effective implementation of the Directives in all Member States and the correct application of the Community rules are essential for the proper functioning of the public procurement markets; and that the processes of transposition and application would be aided by better cooperation between Member States and the Commission; access to rapid and effective remedies in cases of non-compliance is important in ensuring effective application of the Directives; that full use should be made of all the provisions in Directives 89/665/EEC and 92/13/EEC; and that the Commission should adopt a pro-active approach focusing on serious infringements and those which result from systematic problems; clarification of the legal framework is ess ...[+++]

que la mise en oeuvre complète et efficace des directives dans tous les Etats membres et l'application correcte des règles communautaires sont essentielles pour le bon fonctionnement des marchés publics ; et que le processus de transposition et d'application serait facilité par une meilleure coopération entre les Etats membres et la Commission ; que l'accès à des voies de recours rapides et efficaces en cas de non-respect est important pour assurer l'application efficace des directives ; que toutes les dispositions des directives 89/665/CEE et 92/13/CEE devraient être pleinement appliquées ; et que la Commission devrait adopter une approche volontariste mettant l'accent sur les infractions graves et celles qui résultent de problèmes se ...[+++]


The Commission has decided to amend and clarify the tests it uses when examining aid granted by Member States to their SMEs in the light of the competition rules.

La Commission a décidé de modifier et de clarifier les critères qu'elle applique lors de l'examen, au titre des règles de concurrence, des aides que les Etats membres octroient à leurs PME.


The Strategic Programme proposes a number of action points to cater for SMEs: - measures to facilitate SME access to finance; - proposals aimed at resolving problems of delays in payment relating to commercial transactions; - concrete measures to help SMEs adapt to the development of standardization and conformity testing; - measures to improve SME participation in public procurement, including the publication by the Commission in the second half of 1994 of a comprehensive explanatory guide to clarify the steps which an enterprise needs to take before submitting a bid for a public procurement contract in another Member State; - the s ...[+++]

Le programme stratégique propose un certain nombre de points d'actions pour aider les PME: - des mesures pour faciliter l'accès des PME au financement; - des propositions visant à remédier au problème des délais de paiement dans les transaction commerciales; - des mesures concrètes destinées à aider les PME à s'adapter à l'évolution des normes et du contrôle de la conformité; - Pour améliorer la participation des PME aux marchés publics au cours du second semestre de 1994, la Commission publiera un guide explicatif complet, indiquant les démarches administratives que doit accomplir une entreprise avant de soumissionner pour un marché ...[+++]


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