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AIP-SME
Agency for the International Promotion of SMEs
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Communicate analytical insights
Contractual dispute resolution
Derivative financial instrument
Derivatives market
EBIC
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Financial derivative
Impart analytical insights
Impart analytical observations
Income derived from work
Labour income
Manage SMEs
Manage a small to medium business
Manage a small-to-medium business
Manage contract disputes
Manage disputes in contracts
Manage small-to-medium businesses
Observatory of European SMEs
Remuneration of work
Resolve disputes deriving from contracts
SMEs
SMUs
Share observations derived from analysis
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings

Vertaling van "smes can derive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


Agency for the International Promotion of SMEs | AIP-SME [Abbr.]

Agence pour la promotion internationale des PME | API-PME [Abbr.]


European Observatory for SMEs | Observatory of European SMEs

Observatoire des PME européennes | Observatoire européen pour la PME


financial derivative [ derivative financial instrument | derivatives market ]

dérivé financier [ instrument financier dérivé | produit financier dérivé ]


manage a small to medium business | manage small-to-medium businesses | manage a small-to-medium business | manage SMEs

gérer une PME


remuneration of work [ income derived from work | Labour income(ECLAS) ]

rémunération du travail [ revenu du travail ]


contractual dispute resolution | manage disputes in contracts | manage contract disputes | resolve disputes deriving from contracts

administrer des litiges contractuels | gérer des différends contractuels | gérer des litiges contractuels


impart analytical insights | share observations derived from analysis | communicate analytical insights | impart analytical observations

communiquer des observations analytiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Companies in several sectors, in particular small and medium enterprises (SMEs), will also benefit from the gains derived from the elimination of double testing.

Les entreprises de plusieurs secteurs, en particulier les petites et moyennes entreprises (PME), bénéficieront également des avantages découlant de l'élimination des doubles essais.


Companies in several sectors will also benefit from the gains derived from the elimination of double testing, in particular small and medium enterprises (SMEs).

Les entreprises de plusieurs secteurs bénéficieront également des avantages découlant de l'élimination des doubles essais, notamment les PME.


30. Backs the Commission in its intention to provide exemptions and lower capital requirements for SMEs’ bilateral derivatives if an underlying risk is being hedged, derivatives are non-significant in the balance sheet of the SME and the derived position does not create systemic risks.;

30. soutient la Commission dans son intention de prévoir des exemptions et des exigences de fonds propres moins élevées pour les produits dérivés bilatéraux des PME lorsqu'il s'agit de couvrir un risque sous-jacent et pour autant que les produits dérivés ne représentent pas une part considérable du bilan d'une PME et que la position de produit dérivé ne crée pas de risque systémique;


30. Backs the Commission in its intention to provide exemptions and lower capital requirements for SMEs’ bilateral derivatives if an underlying risk is being hedged, derivatives are non-significant in the balance sheet of the SME and the derived position does not create systemic risks.;

30. soutient la Commission dans son intention de prévoir des exemptions et des exigences de fonds propres moins élevées pour les produits dérivés bilatéraux des PME lorsqu’il s’agit de couvrir un risque sous-jacent et pour autant que les produits dérivés ne représentent pas une part considérable du bilan d'une PME et que la position de produit dérivé ne crée pas de risque systémique;


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30. Backs the Commission in its intention to provide exemptions and lower capital requirements for SMEs’ bilateral derivatives if an underlying risk is being hedged, derivatives are non-significant in the balance sheet of the SME and the derived position does not create systemic risks.;

30. soutient la Commission dans son intention de prévoir des exemptions et des exigences de fonds propres moins élevées pour les produits dérivés bilatéraux des PME lorsqu'il s'agit de couvrir un risque sous-jacent et pour autant que les produits dérivés ne représentent pas une part considérable du bilan d'une PME et que la position de produit dérivé ne crée pas de risque systémique;


The investigation showed that biodiesel produced in Argentina is exclusively "soybean methyl ester" (SME) derived from soybean oil, and that biodiesel produced in Indonesia is exclusively "palm methyl ester" (PME) derived from palm oil, whereas biodiesel produced in the Union is mainly "rapeseed methyl ester" (RME) but also from other feedstocks, including waste oils as well as virgin oils.

L’enquête a montré que le biodiesel produit en Argentine est exclusivement de l’«ester méthylique de soja» (ci-après «EMS»), dérivé de l’huile de soja, et que le biodiesel produit en Indonésie est exclusivement de l’«ester méthylique de palme» (ci-après «EMP»), dérivé de l’huile de palme, tandis que le biodiesel produit dans l’Union est essentiellement de l’«ester méthylique de colza» (ci-après «EMC»), mais est aussi obtenu à partir d’autres matières premières, dont des huiles usagées et des huiles vierges.


17. Notes that no analyses have been carried out at Community level to measure the impact of the various forms of Community funding of SMEs and the benefits that SMEs have derived from that funding; reiterates its call that the Commission carry out such analyses; regards it as fundamental that the rules and procedures governing access of the various categories of SME to such forms of funding and the relevant programmes should be simplified to the greatest extent possible; to that end, calls on the Commission to hold talks with the ...[+++]

17. constate qu'aucune analyse au niveau communautaire ne permet de mesurer l'impact des différents financements communautaires sur les PME et les bénéfices qu'elles en ont tiré; renouvelle sa demande à la Commission d'engager de telles analyses; estime fondamental de simplifier au maximum les règles et procédures d'accès des différentes catégories de PME à ces financements et aux différents programmes; demande à cette fin à la Commission d'engager avec les organisations représentatives de PME une concertation destinée à éliminer les obstacles rencontrés;


39. Would propose to assess first whether EU SMEs will derive any benefits from a standard developed by the IASB; notes that generally the IASB considers itself as a standard setter in the interest of capital market investors; acknowledges that the IASB confirms in its 'basis for conclusions' that SMEs face different requirements to those for capital market investors; questions whether the balance relating to SMEs is currently sufficient in the IASB; acknowledges though that from other parts of the world there may be a request to develop a standard for SMEs and proposes t ...[+++]

39. propose que l'on détermine d'abord si les PME de l'UE tireront profit d'une norme élaborée par l'IASB; fait observer que, d'une manière générale, l'IASB se considère comme un organisme normatif dans l'intérêt des investisseurs du marché des capitaux; reconnaît que l'IASB confirme dans sa "basic for conclusions" que les exigences des PME et celles des investisseurs sur le marché des capitaux ne sont pas les mêmes; reconnaît toutefois qu'il y a peut-être dans d'autres régions du monde une demande d'élaboration de normes pour les PME et pro ...[+++]


Stresses that SMEs, although they represent an essential part of the European market, are not adequately involved in the standardisation system and cannot, therefore, exploit entirely the benefits derived from standardisation; believes that it is essential to improve their representation and participation in the system, especially in the technical committees at national level; asks the Commission to identify, through its impact assessment in the context of the revision of the European standardisation system, the best way to reach th ...[+++]

souligne que, bien qu'elles représentent une part essentielle du marché européen, les PME ne sont pas impliquées de manière adéquate dans le système de normalisation et qu'elles ne peuvent dès lors pas retirer tous les bénéfices qui découlent de la normalisation; estime qu'il est essentiel de renforcer leur représentation dans le système et leur participation à ce dernier, notamment dans les commissions techniques au niveau national; demande à la Commission d'identifier, par le biais de l'analyse d'impact qu'elle réalise dans le cad ...[+++]


(1) Whereas the establishment and development of trans-European telecommunications networks aim at ensuring the circulation and exchange of information across the Community; whereas this outlay in equipment is a precondition to enable citizens and industry - especially SMEs - in the Community to derive full benefit from the potential of telecommunications so as to make possible the establishment of the 'information society`, in which the development of applications, services and telecommunications networks will be of crucial importance with a view to ensuring the availability for each citizen, company or public authority, including in t ...[+++]

(1) considérant que l'établissement et le développement des réseaux transeuropéenns de télécommunications visent à assurer la circulation et l'échange de l'information à travers la Communauté; que cet effort d'équipement est une condition préalable afin de permettre aux citoyens et aux entreprises, en particulier les petites et moyennes entreprises, de la Communauté de tirer un parti optimal des possibilités offertes par les télécommunications dans la perspective de l'établissement de la «société de l'information», où le développement des applications, des services et des ré ...[+++]


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