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AIP-SME
APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Agency for the International Promotion of SMEs
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
EBIC
ELTIF
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
European long-term investment fund
Long ball batter
Long ball hitter
Long ball slugger
Long hitter
Long-ball batter
Long-ball hitter
Long-ball slugger
Long-ball socker
Long-term
Long-term financing
Long-term forecast
Long-term investment
Long-term investment fund
Long-term outlook
Observatory of European SMEs
PLG-SMEs
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Smasher

Traduction de «smes as long » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


Agency for the International Promotion of SMEs | AIP-SME [Abbr.]

Agence pour la promotion internationale des PME | API-PME [Abbr.]


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


European Observatory for SMEs | Observatory of European SMEs

Observatoire des PME européennes | Observatoire européen pour la PME


long-term financing [ ELTIF | European long-term investment fund | long-term investment | long-term investment fund ]

financement à long terme [ ELTIF | fonds d'investissement à long terme | fonds européen d'investissement à long terme | investissement à long terme ]


long-ball hitter [ long ball hitter | long-ball batter | long ball batter | long-ball slugger | long ball slugger | long hitter | smasher | long-ball socker ]

frappeur de longues balles [ cogneur de longues balles | frappeur de longs coups | cogneur de longs coups | frappeur de coups longs | cogneur de coups longs ]


develop a long-term treatment course for disorders in the glandular system | establish a long-term treatment plan for disorders of the glandular system | develop long-term treatment course for disorders in the glandular system | lay out long-term treatment course for disorders in the glandular system

établir le déroulement d’un traitement de longue durée pour des troubles du système glandulaire


long-term forecast [ long-term outlook | Long-term(ECLAS) ]

prévision à long terme [ perspective à long terme ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In May 2013, a High Level Expert Group was set up to make recommendations on increasing access to capital markets for SME and long-term infrastructure financing in Europe.

En mai 2013, un groupe d’experts de haut niveau a été mis en place. Il est chargé de formuler des recommandations en ce qui concerne l’accroissement de l’accès par les PME aux marchés de capitaux et le financement à long terme des infrastructures en Europe.


This will also help bring about a more diverse supply of finance to SMEs and long-term projects by complementing bank financing with deeper, more developed capital markets.

Elle permettra également de diversifier l’offre de financements accessibles aux PME et aux projets à long terme en complétant le financement bancaire par des marchés de capitaux approfondis et plus développés.


In May 2013, a High Level Expert Group was set up to make recommendations on increasing access to capital markets for SME and long-term infrastructure financing in Europe.

En mai 2013, un groupe d’experts de haut niveau a été mis en place. Il est chargé de formuler des recommandations en ce qui concerne l’accroissement de l’accès par les PME aux marchés de capitaux et le financement à long terme des infrastructures en Europe.


I. whereas non-tariff barriers, which on average represent more than 50 % of the cost of cross-border services, disproportionately affect small and medium-sized enterprises (SMEs), which make up one third of EU service export providers and which often lack the human and financial resources necessary to overcome those obstacles; whereas the elimination of unnecessary barriers would facilitate the internationalisation of SMEs as long as these barriers can be removed without jeopardising the fulfilment of the public policy objectives underpinning them; whereas the measures necessary to achieve legitimate public policy purposes should be ...[+++]

I. considérant que les obstacles non tarifaires, qui représentent en moyenne plus de 50 % du coût des services internationaux, lèsent de façon disproportionnée les petites et moyennes entreprises (PME), qui représentent un tiers des exportations de services de l'Union et qui manquent souvent des ressources humaines et financières pour surmonter ces obstacles; que l'élimination des obstacles inutiles faciliterait l'internationalisation des PME, pour autant que ces obstacles puissent être supprimés sans mettre en péril les objectifs d'intérêt public qui les sous-tendent; que les mesures nécessaires pour poursuivre d ...[+++]


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I. whereas non-tariff barriers, which on average represent more than 50 % of the cost of cross-border services, disproportionately affect small and medium-sized enterprises (SMEs), which make up one third of EU service export providers and which often lack the human and financial resources necessary to overcome those obstacles; whereas the elimination of unnecessary barriers would facilitate the internationalisation of SMEs as long as these barriers can be removed without jeopardising the fulfilment of the public policy objectives underpinning them; whereas the measures necessary to achieve legitimate public policy purposes should be ...[+++]

I. considérant que les obstacles non tarifaires, qui représentent en moyenne plus de 50 % du coût des services internationaux, lèsent de façon disproportionnée les petites et moyennes entreprises (PME), qui représentent un tiers des exportations de services de l'Union et qui manquent souvent des ressources humaines et financières pour surmonter ces obstacles; que l'élimination des obstacles inutiles faciliterait l'internationalisation des PME, pour autant que ces obstacles puissent être supprimés sans mettre en péril les objectifs d'intérêt public qui les sous-tendent; que les mesures nécessaires pour poursuivre d ...[+++]


It builds on the “Think Small First” principle set out in the SBA which requires that impacts on SMEs be taken into account when designing legislation and that the existing regulatory environment be simplified.[2] It established the possibility for the exemption of micro-enterprises from regulation when justified and for lighter regulatory regimes for SMEs.[3] More recently, the Industrial Policy Communication[4] recommended simplification of the regulatory and administrative environment, especially for SMEs and highlighted the importance of a simple, stable and predictable long term regulatory framework for investment in new technologie ...[+++]

Cette communication se fonde sur le principe de la «priorité aux PME» («Think Small First») défini dans le SBA, selon lequel il convient de tenir compte des incidences des actes législatifs sur les PME lors de leur élaboration et de simplifier l’environnement réglementaire existant[2]. Elle a prévu la possibilité d’exempter les micro-entreprises de la réglementation lorsque cela se justifie, et de prévoir des régimes réglementaires allégés en faveur des PME[3]. Plus récemment, dans sa communication relative à la politique industrielle ...[+++]


A. whereas SMEs account for more than 98 % of Europe’s businesses and provide more than 67 % of total employment in the Union and 58 % of gross value added; whereas they constitute the backbone of the European Union’s economy and are the key drivers of European long-term economic growth and sustainable job creation opportunities within the 28 Member States; whereas employment in the environmental goods and services sector in the years 2007-2011 grew by 20 % in spite of the crisis and presents an opportunity for SMEs to increasingly generate economic activity and jobs, including in areas affected by depopulation and ageing; whereas they thus play an important role in the industrial ecosystem together with mid-cap and multinational compan ...[+++]

A. considérant que les PME représentent plus de 98 % des entreprises européennes et génèrent plus de 67 % de l'emploi total et 58 % de la valeur ajoutée brute dans l'Union; qu'elles constituent le pilier de l'économie de l'Union européenne et sont les principaux vecteurs de la croissance économique à long terme de l'Europe et de la création d'emplois durables dans les vingt-huit États membres de l'Union; considérant que l'emploi dans le secteur des produits et services environnementaux a progressé de 20 % entre 2007 et 2011 malgré la crise et que ce marché offre aux PME établies dans les régions touchées par des processus de dépeuplement et de vieillissement une opportunité de créer des activités économiques et des emplois; qu'elles jou ...[+++]


23. Stresses that access to finance, particularly for SMEs, is one of the biggest obstacles to growth in the EU; believes that more alternatives to bank financing are needed by improving the efficient allocation of capital through capital markets, stimulating long-term investment and making full use of the EU’s new innovative financial instruments designed to support access to capital markets for SMEs; believes that the completion of the Banking Union should enhance access to finance and create a level playing field for SMEs to gain access to finance; underlines the need to further limit the administrative burden for SMEs and to continuously take account of the principle of proportionality in the development of regulatory regimes; belie ...[+++]

23. souligne que l'accès au financement, pour les PME en particulier, reste l'un des principaux obstacles à la croissance dans l'Union; estime qu'il est nécessaire de proposer davantage de solutions de remplacement au financement bancaire en offrant une répartition plus efficace du capital sur les marchés des capitaux, en favorisant les investissements à long terme et en utilisant pleinement les nouveaux instruments financiers novateurs de l'Union destinés à faciliter l'accès des PME aux marchés des capitaux; estime que l'achèvement de l'union bancaire devrait faciliter l'accès au financement et créer des conditions équitables pour l'accès des PME au financement; insiste sur la nécessité de poursuivre l'allègement des contraintes adminis ...[+++]


However, it should be possible for the maximum aid intensities laid down in the provisions concerning regional investment aid to be granted also to SMEs, as long as the conditions for granting regional investment and employment aid are fulfilled.

Toutefois, les intensités d'aide maximales établies par les dispositions relative aux aides régionales à l'investissement doivent également pouvoir être appliquées aux PME pour autant que les conditions d'octroi d’aides régionales à l’investissement et à l’emploi soient remplies.


13. Considers that, in addition to EU measures, the Member States should extend risk capital facilities for SMEs with long-term repayment schedules to secure cyclical and operational margins;

13. estime que, en complément des mesures communautaires, les États membres doivent favoriser la mise à disposition du capital-risque en faveur des PME et, grâce à des modalités de remboursement à long terme, garantir une marge de manœuvre conjoncturelle et entrepreneuriale;


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