Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Clean car
EBIC
Environment friendly car
Environmentally friendly car
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Exhaust-free car
Light
Microstate
SMB
SME
SMEs
SMF
SMI
SMUs
Small & medium business
Small and medium business
Small and medium enterprise
Small and medium firm
Small and medium industries
Small and medium-sized business
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized industries
Small and medium-sized undertakings
Small and mid-sized business
Small and mid-sized enterprise
Small car
Small cars in traffic
Small city car
Small countries
Small nations
Small or medium enterprise
Small or medium firm
Small state
Small states and territories
Small to medium sized business
Very small car
Zero-emission car

Traduction de «small car » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Small cars in traffic

Les petites automobiles dans la circulation








small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


small and medium enterprise | SME | small and medium-sized business | SMB | small and medium business | small and mid-sized enterprise | small and mid-sized business | small & medium business | small and medium firm | SMF | small or medium enterprise | small or medium firm | small to medium sized business

petite et moyenne entreprise | PME | petite ou moyenne entreprise


small state [ microstate | small countries | small nations | small states and territories ]

petit État [ micro-État | petite nation | petit pays | petit territoire ]


small and medium industries [ small and medium-sized industries | SMI ]

petites et moyennes industries [ PMI ]


clean car [ environmentally friendly car | environment friendly car | zero-emission car | exhaust-free car ]

voiture propre [ voiture non polluante | automobile apolluante | automobile non polluante | voiture apolluante | voiture anti-pollution ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Small manufacturers that register fewer than 1 000 cars in the EU per year are exempted from this legislation, whilst those that register between 1 000 and 10 000 cars per year can propose their own emission reduction targets.

Une dérogation peut être accordée aux petits constructeurs qui représentent moins de 1 000 voitures immatriculées par an dans l’UE et ceux qui représentent de 1 000 à 10 000 voitures immatriculées par an peuvent proposer leurs propres objectifs en matière de réduction d’émissions.


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices needed to provide effec ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices needed to provide effec ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices needed to provide effec ...[+++]

74. invite la Commission à continuer de se concentrer sur l'amélioration de la sécurité passive des véhicules, par exemple grâce à des systèmes de pointe pour la gestion des accidents, notamment afin d'améliorer la compatibilité entre les grandes et les petites voitures et entres les poids lourds et les voitures ou véhicules utilitaires légers; demande de poursuivre les efforts pour réduire la gravité des collisions avec les usagers vulnérables de la route; demande à la Commission de proposer une révision de la législation européenne sur les dispositifs de protection contre l'encastrement à l'avant pour définir la capacité d'absorption ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Where passenger cars are subject to national type-approval of small series in accordance with Article 23 of Directive 2007/46/EC or to individual approval in accordance with Article 24 of that Directive, Member States shall inform the Commission of the respective number of such cars registered in their territory, as specified in the first table in Part C of Annex II to Regulation (EC) No 443/2009.

1. Lorsque les voitures particulières font l’objet d’une réception nationale par type de petites séries conformément à l’article 23 de la directive 2007/46/CE ou d’une réception individuelle conformément à l’article 24 de ladite directive, les États membres informent la Commission du nombre respectif de ces voitures immatriculées sur leur territoire, comme précisé à l’annexe II, partie C, premier tableau, du règlement (CE) no 443/2009.


Passenger cars that are approved nationally in small series in accordance with Article 23 of Directive 2007/46/EC of the European Parliament and of the Council of 5 September 2007 establishing a framework for the approval of motor vehicles and their trailers, and of systems, components and separate technical units intended for such vehicles (Framework Directive) (2) or cars individually approved in accordance with Article 24 of that Directive are not taken into account for the calculation of the average specific emissions of a manufacturer.

Les voitures particulières faisant l’objet d’une réception nationale de petites séries conformément à l’article 23 de la directive 2007/46/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 septembre 2007 établissant un cadre pour la réception des véhicules à moteur, de leurs remorques et des systèmes, des composants et des entités techniques destinés à ces véhicules (directive-cadre) (2) ou les voitures faisant l’objet d’une réception individuelle conformément à l’article 24 de ladite directive ne sont pas prises en considération pour le calcul des émissions spécifiques moyennes d’un constructeur.


But the important thing is not to discuss emissions from individual cars – big or small – because we need big cars and we will need small cars: they play a different role in different parts of our Union, in our countries.

Mais l’important n’est pas de discuter des émissions des voitures prises individuellement – qu’elles soient grosses ou petites – parce que nous avons besoin de grosses voitures et nous aurons besoin de petites voitures: elles jouent un rôle différent dans différentes parties de notre Union, dans nos pays.


In the course of the debate there were some suggestions made that I did not like at all, namely – and I will not put too fine a point on this – the attempt to pit manufacturers of large cars against those who build smaller vehicles, or to play off drivers of larger cars, those who can afford and wish to own such vehicles, against those who can only afford or prefer to drive smaller ones, the motto being: big car bad, small car good.

Au cours du débat, certaines des suggestions qui ont été faites ne m’ont pas plu, à savoir – et je parlerai franchement – la tentative de dresser les constructeurs de grosses voitures contre ceux qui construisent des véhicules plus petits, ou de susciter des dissensions entre les conducteurs de grosses voitures, ceux qui peuvent se permettre et souhaitent posséder ce type de véhicules, et ceux qui peuvent seulement se permettre ou qui préfèrent conduire des véhicules plus petits, la devise étant: grosse voiture: pas bien, petite voiture: bien.


1. Where passenger cars are subject to national type approval of small series in accordance with Article 23 of Directive 2007/46/EC or to individual approvals in accordance with Article 24 of that Directive, Member States shall inform the Commission of the respective numbers of such cars registered in their territory.

1. Lorsque les voitures particulières font l’objet d’une réception nationale par type de petites séries conformément à l’article 23 de la directive 2007/46/CE ou de réceptions individuelles conformément à l’article 24 de ladite directive, les États membres informent la Commission des nombres respectifs de ces voitures immatriculées sur leur territoire.


Small manufacturers that register fewer than 1 000 cars in the EU per year are exempted from this legislation, whilst those that register between 1 000 and 10 000 cars per year can propose their own emission reduction targets.

Une dérogation peut être accordée aux petits constructeurs qui représentent moins de 1 000 voitures immatriculées par an dans l’UE et ceux qui représentent de 1 000 à 10 000 voitures immatriculées par an peuvent proposer leurs propres objectifs en matière de réduction d’émissions.


w