Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Developmental phonological disorder
Match needs of target community with your skills
Match your skills with needs of target community
Speech articulation disorder

Vertaling van "skills which reflect " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation disorder Lalling

Définition: Trouble spécifique du développement dans lequel l'utilisation par l'enfant des phonèmes est inférieure au niveau correspondant à son âge mental, mais avec un niveau linguistique normal. | Dyslalie Lallation Trouble:du développement (de):l'articulation | phonologique | fonctionnel de l'articulation


Identify the needs of target community which correspond to your skills | match your skills with needs of target community | Identify the needs of target community which complement your skills | match needs of target community with your skills

faire concorder les besoins de la communauté cible avec ses compétences


Type I diabetes mellitus in which the blood glucose levels over time are kept within a range such that tests that reflect long-term variation of blood glucose, such as HbA1c, do not exceed limits that are expected to be achieved by available therapie

Diabète sucré de type 1 bien contrôlé


amaurotic cat's eye blindness of one eye due to various intraocular conditions in which a bright reflection is observed at the pupil as it would appear from the tapetum lucidum of a cat

oeil de chat amaurotique


paint which absorbs harmful rays from an arc and prevents their reflection

peinture anti-arc


this commitment, which reflects the interest and aspirations of peoples

cet engagement, qui reflète les intérêts et les aspirations des peuples
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To enhance employability, innovation and active citizenship, and building on the 2006 Recommendation of the European Parliament and the Council on key competences for lifelong learning, basic skills must go hand in hand with other key competences and attitudes: creativity, entrepreneurship and a sense of initiative, digital competences competence in foreign languages, critical thinking including through e-literacy and media literacy, and skills which reflect growing needs, such as those in the green economy and in the digital and health sectors.

Pour que l'employabilité, l'innovation et la citoyenneté active progressent, et conformément à la recommandation de 2006 du Parlement européen et du Conseil sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, les compétences de base doivent aller de pair avec d'autres compétences et attitudes essentielles: la créativité, l'esprit d'entreprise et d'initiative, les compétences numériques , les connaissances en langues étrangères, la réflexion critique — développée notamment grâce à la «littératie numérique» et à l'éducation aux médias, et des compétences qui répondent à des besoins en croissance, comme ceux de ...[+++]


This convergence should be reflected in policies for recruitment and continuing development of skills and competences, which should be validated and reflected in their career status.

Cette convergence devrait avoir des effets sur les politiques de recrutement et de perfectionnement continu des aptitudes et des compétences, qui devraient être validées et avoir une incidence sur leur situation professionnelle.


The Summit also recommended new or strengthened priorities (for example skills and mobility, lifelong learning), which were reflected in the Employment Guidelines for 2001 through new horizontal objectives.

Le sommet a également recommandé des priorités nouvelles ou renforcées (par exemple qualifications et mobilité, éducation et formation tout au long de la vie) qui se sont traduites par de nouveaux objectifs horizontaux dans les lignes directrices pour l'emploi en 2001.


In the Reflection Paper on the Deepening of the Economic and Monetary Union, three options were outlined: a European Investment Protection Scheme, supporting planned and pre-identified investments, e.g. in the areas of infrastructure or skills which might otherwise be cancelled or postponed; a European Unemployment Reinsurance Scheme acting as a reinsurance fund to national schemes; and a rainy day fund which could accumulate funds from Member States on a regular basis, with disbursements being triggered on a pr ...[+++]

Le document de réflexion sur l'approfondissement de l'Union économique et monétaire présente trois options: un système européen de protection de l'investissement, qui soutient des investissements prévus et présélectionnés, par exemple des projets dans le domaine des infrastructures ou des compétences qui autrement pourraient être annulés ou reportés; un régime européen de réassurance chômage, qui joue un rôle de fonds de réassurance pour les régimes nationaux; et un fonds pour les mauvais jours («rainy days»), qui pourrait accumuler des fonds des États membres de manière régulière, les décaissements étant déclenchés sur une base prédéf ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It has resulted in employers offering jobs, which reflects the demand for all those jobs, so the government has taken a step back in terms of selecting migrants and placing a lot more trust in the ability of employers to select the skilled migrants they need.

Ainsi, des employeurs offrent des emplois à des candidats, ce qui reflète la demande pour tous ces emplois, et le gouvernement a pris ses distances par rapport à la sélection d'immigrants et a fait beaucoup plus confiance à la capacité des employeurs de sélectionner les immigrants qualifiés dont ils ont besoin.


Ministers are expected to adopt conclusions on the role of education and training for economic recovery and growth – a position which is also reflected in the Commission's new initiative on Rethinking Education (IP/12/1233) which calls for strong action to combat youth unemployment and more focus in education on learning outcomes – in other words, equipping young people with the skills needed to boost jobs and growth.

Les ministres devraient adopter des conclusions sur le rôle de l’éducation et de la formation dans le redressement économique et la croissance – position qui transparaît également dans la nouvelle initiative de la Commission pour repenser l’éducation (IP/12/1233), qui réclame des mesures énergiques pour lutter contre le chômage des jeunes et un recentrage sur les «acquis de l’apprentissage»; il s’agit, autrement dit, de doter les jeunes des compétences requises pour stimuler l’emploi et la croissance.


For example, given the increased heterogeneity of wage structures and technological skills, the candidate countries have tended to specialise in low-cost production, which is reflected in limited transfers of production from the current Member States to the candidate countries.

Ainsi, vu l'hétérogénéité accrue des structures salariales et des compétences technologiques, les pays candidats se sont spécialisés dans les productions à bas coûts ce qui se reflète dans des transferts de production limités des États membres actuels vers les pays candidats.


By investing in strategic infrastructure, skills, learning, research, health, aboriginal children, the environment and international assistance, the 2001 budget reflects the government's long term plan while providing important support now for the economy One way in which the budget achieves this is through the Canada strategic infrastructure fund which would be implemented through Bill C-49.

En investissant dans l'infrastructure stratégique, les compétences, l'apprentissage, la recherche, la santé, les enfants autochtones, l'environnement et l'aide internationale, le budget 2001 traduit le plan à long terme du gouvernement tout en assurant maintenant un soutien important à l'économie. Le budget permettra de le faire grâce notamment au Fonds canadien sur l'infrastructure stratégique, dont le projet de loi C-49 prévoit la création.


Defining European "masters", visualising systems for validating professional skills, giving thought to educational software and multimedia resources.These are just some of the tasks which will be handed to the high-level reflection group on education and training which the European Commission has today decided to set up, acting on a proposal form Mrs Edith Cresson.

Ainsi que viennent encore de le confirmer les travaux du G7 à Halifax, les systèmes d'éducation et de formation doivent être à même de répondre aux besoins croissants en qualifications exigés sur le marché du travail, et par là même de lutter efficacement pour l'emploi. Sur proposition de Mme Edith CRESSON, la Commission a décidé aujourd'hui de mettre en place un groupe à haut niveau qui l'assistera dans ses réflexions sur les nécessaires ajustements à apporter aux systèmes éducatifs et de formation européens.


the strategic goal set for the European Union by the Lisbon European Council of 23-24 March 2000 and reaffirmed by the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001 to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth, with more and better jobs and greater social cohesion; the mandate from the Lisbon European Council to the Education Council to undertake a general reflection on the concrete future objectives of education systems, focusing on common concerns and priorities while respecting national diversity ; the Council Resolution of 14 February 2002 on the promot ...[+++]

l'objectif stratégique fixé à l'Union européenne par le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 et réaffirmé par le Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001, à savoir devenir l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale; le mandat confié par le Conseil européen de Lisbonne au Conseil "Éducation", à savoir entreprendre une réflexion générale sur les objectifs concrets futurs des systèmes d'enseignement, axée sur les préoccupations et les priorités communes tout en respectant ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : speech articulation disorder     skills which reflect     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skills which reflect' ->

Date index: 2024-06-27
w