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Aid in children's development of basic personal skills
CERT
CRD
Committee on Energy Research and Development
Committee on Energy Research and Technology
Council of Public Instruction
DC
Department of Colleges and Universities
Department of Education
Department of Employment and Social Development
Department of Human Resources and Skills Development
Department of University
Develop a strong attitude in sports
Develop necessary attitudes and mental skills in sport
Develop personal skills
Develop strong attitudes in sports
Develop strong sports attitudes
Development Committee
ESDC
Employment and Social Development Canada
Enhance personal skills
Human Resources and Skills Development Canada
Human Resources and Social Development Canada
Improve personal skills
Joint Development Committee
Ministry of Colleges and Universities
Ministry of Education and Training
Ministry of Skills and Development
Personal skills enhancing
Skills Development Division

Vertaling van "skills development committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Development Committee | Joint Development Committee | Joint Ministerial Committee of the Boards of Governors of the Bank and Fund on the Transfer of Real Resources to Developing Countries

Comité du développement | Comité ministériel conjoint des Conseils des gouverneurs de la Banque mondiale et du FMI sur le transfert de ressources réelles aux pays en développement


Employment and Social Development Canada [ ESDC | Department of Employment and Social Development | Human Resources and Skills Development Canada | Department of Human Resources and Skills Development | Human Resources and Social Development Canada ]

Emploi et Développement social Canada [ EDSC | ministère de l'Emploi et du Développement social | Ressources humaines et Développement des compétences Canada | ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences | Ressources humaines et Développement social Canada ]


Partners in Skills Development. The Report of the Skills Training Advisory Committee (1990)

Partenaires dans la formation professionnelle. Le rapport du comité consultatif de la formation professionnelle, 1990


Ministry of Training, Colleges and Universities [ Ministry of Education and Training | Department of Education | Council of Public Instruction | Ministry of Skills and Development | Skills Development Division | Ministry of Colleges and Universities | Department of Colleges and Universities | Department of University ]

ministère de la Formation et des Collèges et Universités [ ministère de l'Éducation et de la Formation | Council of Public Instruction | ministère de la Formation professionnelle | Division de la Formation professionnelle | ministère des Collèges et Universités | ministère des Affaires universitaires ]


Development Committee | Joint Ministeriel Committee of the Governors of the World Bank and the IMF on the transfer of Real Resources to Developing Countries | DC [Abbr.]

Comité de développement | Comité ministériel conjoint des gouverneurs de la Banque mondiale et du FMI sur le transport de ressources réelles aux pays en développement


enhance personal skills | improve personal skills | develop personal skills | personal skills enhancing

développer des compétences personnelles


Committee on Energy Research and Development | Committee on Energy Research and Technology | CERT [Abbr.] | CRD [Abbr.]

Comité pour la recherche et la technologie en matière d'énergie | CRTE [Abbr.]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of read ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


develop necessary attitudes and mental skills in sport | develop strong sports attitudes | develop a strong attitude in sports | develop strong attitudes in sports

développer des attitudes fortes dans les sports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Committee once again calls upon the Commission to take a proactive role in introducing more innovative solutions in the fields of education and skills development, as well as in monitoring and promoting the practices and innovative approaches already in place among the Member States.

Le Comité demande une nouvelle fois à la Commission de jouer un rôle proactif dans la mise en place de solutions plus innovantes dans les domaines de l’éducation et du développement des compétences, ainsi que dans le suivi et la promotion des pratiques et des approches innovantes déjà mises en place dans les États membres.


The work of the committee will play an important part in helping to develop and strengthen the skills and expertise needed in developing countries to implement their domestic climate plans.

Ces travaux joueront un rôle important pour aider à développer et renforcer les compétences et l'expertise nécessaires dans les pays en développement afin qu'ils mettent en œuvre leurs plans nationaux en matière de climat.


26. Calls on the Commission and Member States to make the same level of funding available to male and female athletes alike and to co-finance projects through the European Regional Development Fund (ERDF) to support sport infrastructure adapted to the needs of women and through the European Social Fund (ESF) to support the development of the skills and employability of women in the sport sector, including management and top-level positions in influential international sports agencies and federations such as the Fédération Internationa ...[+++]

26. invite la Commission et les États membres mettre le même niveau de financement à la disposition des athlètes masculins et féminins et à cofinancer, grâce au Fonds européen de développement régional (FEDER), des projets d'infrastructures sportives adaptées aux besoins des femmes et, grâce au Fonds social européen (FSE), des projets en faveur de l'acquisition de compétences et de l'employabilité des femmes dans le milieu sportif, y compris à des positions d'encadrement et de haut niveau dans des agences et fédérations sportives internationales influentes, telles que la Fédération Internationale de Football Association et le Comité Olym ...[+++]


14. Underlines the role of local and regional authorities in the implementation of the cohesion policy; believes that cooperation at the local level between SMEs, business networks, research institutes, clusters and regional authorities should be improved for the swifter identification of local problems and needs, regional programmes and project opportunities, supporting rebuilding employment, development of the SME sector and applied research and innovation, and the creation of skilled jobs; calls, therefore, for a deepening of the ...[+++]

14. insiste sur le rôle des autorités locales et régionales dans la mise en œuvre de la politique de cohésion; estime qu'il convient d'améliorer la coopération, au niveau local, entre les PME, les réseaux d'entreprises, les instituts de recherche, les grappes d'entreprises et les autorités régionales pour déterminer plus rapidement les problèmes et besoins locaux, les programmes régionaux et les projets possibles, de façon à étayer le rétablissement de l'emploi, le développement du secteur des PME ainsi que de la recherche appliquée et de l'innovation, et la création d'emplois qualifiés; appelle donc au resserrement de la coopération a ...[+++]


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Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities Hon. Peter Adams (Parliamentary Secretary to the Minister of Human Resources and Skills Development, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the seventh report of the Standing Committee on Human Resources, Skills Development, Social Development and the S ...[+++]

Développement des ressources humaines, développement des compétences, développement social et condition des personnes handicapées L'hon. Peter Adams (secrétaire parlementaire de la ministre des Ressources humaines et du Développement des compétences, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, le septième rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines, du développement des compétences, du développement social et de la condition des personnes handicapées concernant les dispositions du projet de loi C-280, Loi modifiant la Loi sur l'as ...[+++]


Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities Ms. Raymonde Folco (Laval—Les Îles, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the fourth report of the Standing Committee on Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Dis ...[+++]

Développement des ressource humaines, développement des compétences, développement social et condition des personnes handicapées Mme Raymonde Folco (Laval—Les Îles, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter, dans les deux langues officielles, le quatrième rapport du Comité permanent du développement des ressource humaines, du développement des compétences, du développement social et de la condition des personnes handicapées sur le projet de loi C-23, Loi constituant le ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences et modifiant et abrogeant certaines lois.


In April 2002, the Programme Monitoring Committee approved the Managing Authority's proposal to organise primarily 3 national thematic networks (a. Social economy, b. Networking and co-ordination of already existing and new employment agencies and their development into "one-stop-shops", and c. Skill accreditation systems) and it delegated the Managing Authority to organise a fourth one relating to the Reconciliation of family and professional life.

Le comité de suivi du programme a approuvé, en avril 2002, la proposition de l'autorité de gestion d'organiser principalement trois réseaux thématiques nationaux (a. Économie sociale; b. Mise en réseau et coordination des agences pour l'emploi existantes et nouvelles, et transformation progressive de ces agences en 'guichets uniques'; c. Systèmes d'accréditation des compétentes), et il a délégué à l'autorité de gestion l'organisation d'un quatrième, axé sur la conciliation de la vie familiale et de la vie professionnelle.


I feel that it is important – as the draftsman of the opinion of the Committee on Industry, External Trade, Research and Energy has also pointed out – that this report should address the issue of education not just in terms of professional training, of the development of skills which will increase our citizens’ chances of finding high quality work, but also in terms of more general education, of which school education is part in a wider sense, directing it towards a humanistic culture which – although it does not directly provide prof ...[+++]

Tout comme l'a reconnu le rapporteur de la commission de l'industrie, du commerce extérieur, de la recherche et de l'énergie, je trouve important que l'on fasse référence dans ce rapport à la formation, non seulement du point de vue de l'instruction professionnelle, de la préparation de compétences en mesure de donner plus de possibilités à nos citoyens de trouver un travail qualifié, mais aussi du point de vue d'une formation plus générale, où l'éducation scolaire représente une partie dans un tout plus vaste, en orientant ladite formation vers une cultu ...[+++]


I feel that it is important – as the draftsman of the opinion of the Committee on Industry, External Trade, Research and Energy has also pointed out – that this report should address the issue of education not just in terms of professional training, of the development of skills which will increase our citizens’ chances of finding high quality work, but also in terms of more general education, of which school education is part in a wider sense, directing it towards a humanistic culture which – although it does not directly provide prof ...[+++]

Tout comme l'a reconnu le rapporteur de la commission de l'industrie, du commerce extérieur, de la recherche et de l'énergie, je trouve important que l'on fasse référence dans ce rapport à la formation, non seulement du point de vue de l'instruction professionnelle, de la préparation de compétences en mesure de donner plus de possibilités à nos citoyens de trouver un travail qualifié, mais aussi du point de vue d'une formation plus générale, où l'éducation scolaire représente une partie dans un tout plus vaste, en orientant ladite formation vers une cultu ...[+++]


This is not just a subject for discussion in the Committee on Employment and Social Affairs, it is also of concern to us in the Committee on Economic and Monetary Affairs, because these 65 million people are not only excluded from access to financial and other resources, because they are not only excluded from social and cultural rights, but because they are also prevented from using their talents to help shape our society and because they are prevented from developing their own talents, gaining additional qualifica ...[+++]

Ce thème ne concerne pas seulement la commission de l'emploi et des affaires sociales mais nous touche également en tant que commission économique et monétaire parce que ces 65 millions d'individus sont non seulement privés de moyens ainsi que de droits sociaux et culturels mais qu'ils sont aussi privés de participation à l'organisation de cette société, de valorisation de leurs talents, de développement de leurs qualifications et d'exercice du métier pour lequel ils sont ...[+++]


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