Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Budget deficit
Budgetary deficit
Combined statement of income and deficit
Deficit
Developmental acalculia
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Hygrometric deficit
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Saturation deficit
Self-management skills
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Skill based routing
Skill set routing
Skill shortage
Skill-based routing
Skilled labour shortage
Skills based routing
Skills crunch
Skills-based routing
Soft skills
Statement of income and deficit
Statement of operations and deficit
Vapor pressure deficit
Vapor-pressure deficit
Vapour pressure deficit
Vapour-pressure deficit
Water pressure deficit

Vertaling van "skills deficit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de quelques mois à deux ans. Ce trouble pourrait être dû à un processus encéphalitique inflammatoire. Dans ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


saturation deficit [ vapor pressure deficit | vapour pressure deficit | vapor-pressure deficit | vapour-pressure deficit | hygrometric deficit | water pressure deficit ]

déficit de saturation [ déficit hygrométrique ]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

maladie neurodégénérative fatale post-virale


budgetary deficit | budget deficit | deficit

déficit budgétaire | déficit


statement of income and deficit | combined statement of income and deficit | statement of operations and deficit

état des résultats et du déficit | résultats et déficit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU policy thus seeks to address common challenges such as ageing, skills deficits and global competition, with the goal of improving employability and skills.

La politique de l’UE vise donc à faire face aux défis communs que représentent le vieillissement de la population, le manque de compétences et la concurrence mondiale, dans le but d’améliorer l’aptitude à l’emploi et les compétences.


This priority is needed to combat skills deficits in industry, manufacturing and ICT-related sectors, and raising young people's interests in maths, science and technology and its implications for the training of teachers and the creation of appropriate learning environments have been addressed by the working group established in the context of "Education and Training 2010" to deal with maths, science and technology and lifelong guidance (see above, point 1).

Cette priorité est nécessaire pour combler les déficits en qualifications dans l'industrie, la fabrication et les secteurs liés aux TIC, et le groupe de travail institué dans le contexte du programme "Éducation et formation 2010"qui concerne les mathématiques, les sciences et la technologie et l'orientation tout au long de la vie (voir ci-dessus, point 1) s'est penché sur la question de l'intérêt des jeunes pour les mathématiques, les sciences et la technologie ainsi que sur les implications qui en résultent au niveau de la formation des enseignants et de la mise en place d'environnements d'apprentissage appropriés.


Costs for implementing the Skills Guarantee will vary from country to country, depending on several factors: share of low skilled in the adult population, extent of skills deficits in this group, national policy choices for implementation and extent of existing provision and infrastructure.

Le coût de mise en œuvre de la garantie de compétences variera d’un pays à l’autre, en fonction de plusieurs facteurs: la proportion de la population adulte ayant un faible niveau de compétences, l’étendue des déficits de compétences dans ce groupe, les choix politiques nationaux pour la mise en œuvre et le champ d'application de l’offre existante et les infrastructures.


However, despite this, skills deficits and obsolete skills are frequently associated with older workers.

Toutefois, malgré cela, les déficits de compétences et les compétences obsolètes sont fréquemment associés aux travailleurs âgés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The skills deficit in the marketplace is the true determinant of where skills training investment needs to go.

C'est le déficit sur le plan des compétences qui détermine réellement là où il faut investir pour former la main-d'oeuvre.


Mr. Speaker, we understand that there is no general labour shortage across the country, but there are sectoral and geographic labour shortages and skills deficits we need to deal with as a government to make sure that Canadians can gain employment, get jobs, and raise their families.

Monsieur le Président, nous savons qu'il n'existe pas de pénurie de main-d'oeuvre généralisée sur l'ensemble du pays, mais il demeure que certains secteurs et régions vivent une telle pénurie et un déficit sur le plan des compétences.


Low achievement results in a skills deficit or mismatch, as well as growing education inequalities, which have not been improved due to stagnating or falling levels of public spending on education.

Les mauvais résultats scolaires aboutissent à un déficit de qualification ou à une inadéquation des compétences, de même qu'à des inégalités croissantes en matière d'éducation, auxquelles il n'a pas été remédié en raison de la stagnation ou du recul des dépenses publiques consacrées à l'éducation.


2) In order to combat existing and prospective skills deficits in industry, manufacturing and ICT-related sectors, young people's interest and achievements in mathematics, science and technology should be better stimulated and, consequently, numbers taking up these subjects increased , especially amongst girls and young women.

2) Afin de lutter contre les pénuries de main-d'œuvre qualifiée existantes et à venir dans l'industrie, les entreprises manufacturières et les secteurs en rapport avec les TIC, il convient de stimuler davantage l'intérêt et les prestations des jeunes dans le domaine des mathématiques, des sciences et de la technologie, et, par conséquent, d'augmenter le nombre d'étudiants optant pour l'une de ces matières , en particulier chez les jeunes filles et les jeunes femmes.


2) In order to combat existing and prospective skills deficits in industry, manufacturing and ICT-related sectors, young people's interest and achievements in mathematics, science and technology should be better stimulated and, consequently, numbers taking up these subjects increased [18], especially amongst girls and young women.

2) Afin de lutter contre les pénuries de main-d'oeuvre qualifiée existantes et à venir dans l'industrie, les entreprises manufacturières et les secteurs en rapport avec les TIC, il convient de stimuler davantage l'intérêt et les prestations des jeunes dans le domaine des mathématiques, des sciences et de la technologie, et, par conséquent, d'augmenter le nombre d'étudiants optant pour l'une de ces matières [18], en particulier chez les jeunes filles et les jeunes femmes.


But I find that Europe is not making full use of this potential, in particular because it does not have enough people skilled in the information and communication technologies a recent study puts this skills deficit at 1.6 million people in 2002 and because it is not moving fast enough into the digital age as is shown by the slowness of the introduction of the Internet in most of our Member States," explains Ms Reding.

Je constate que l'Europe n'exploite pas pleinement ce potentiel, notamment car elle ne dispose pas d'un nombre suffisant de personnes qualifiées dans les technologies de l'information et de la communication une étude récente estime que ce déficit sera de 1,6 million de personnes en 2002 et car elle n'entre pas assez vite dans l'ère numérique comme le montre la trop lente introduction d'Internet dans la plupart de nos Etats membres » explique Mme Reding.


w