Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absorbing well
Appraisal well
Arithmetical disorder
Dead well
Delineation well
Developmental acalculia
Drain well
Extension well
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Gravel-filter well
Gravel-jacked well
Gravel-packed well
Gravel-wall well
Negative well
Out-step well
Outpost well
Outstep well
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Self-management skills
Shortage of skilled manpower
Shortage of skilled resources
Shortage of skilled workers
Shrouled well
Skill based routing
Skill set routing
Skill shortage
Skill-based routing
Skilled labour shortage
Skills based routing
Skills crunch
Skills-based routing
Soft skills
Step out well
Step-out well

Traduction de «skills as well » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


What to Do Before the Well Runs Dry: Managing Scarce Skills

What to Do Before the Well Runs Dry: Managing Scarce Skills


appraisal well | delineation well | step out well | step-out well | outstep well | out-step well | outpost well | extension well

puits d'évaluation | puits de délimitation | puits d'extension | puits d'appréciation


gravel-filter well | gravel-jacked well | gravel-packed well | gravel-wall well | shrouled well

puits avec filtre de gravier


shortage of skilled workers [ skilled labour shortage | skill shortage | shortage of skilled manpower | shortage of skilled resources | skills crunch ]

pénurie de main-d'œuvre qualifiée [ pénurie de main-d'œuvre spécialisée | pénurie de travailleurs qualifiés | pénurie de travailleurs spécialisés | pénurie de ressources humaines compétentes ]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


absorbing well | dead well | drain well | negative well

puits absorbant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
New measures to boost key competences and digital skills, as well as the European dimension of education // Brussels, 17 January 2018

De nouvelles mesures pour stimuler les compétences clés et les aptitudes numériques, ainsi que la dimension européenne de l'enseignement // Bruxelles, le 17 janvier 2018


Objective: to establish a working group, in collaboration with Member States, to monitor market demand for ICT and e-business skills as well as the existing supply of such training and provision of skilled workforce from the public and private sector.

Objectif: instaurer un groupe de travail, en collaboration avec les États membres, pour contrôler la demande en compétences liées aux TIC et au commerce électronique sur les marchés ainsi que l'offre existante de formation en la matière et l'apport en main-d'oeuvre qualifiée provenant des secteurs public et privé.


The management of high-tech start-ups requires a broad range of skills, as well as special skills in business support services offering help.

Pour gérer des start up de haute technologie, il est primordial de disposer d'un certain nombre de compétences, ainsi que de connaissances particulières sur les services d'aide économique disponibles.


42. Urges the establishment of a system of training and studies, which adopts innovative but accessible approaches, and which focuses on developing basic skills as well as intellectual and technical capacities;

42. insiste pour que soit mis en place un système de formation et d'études qui propose des approches innovantes mais accessibles et qui soit axé sur le développement des compétences de base, ainsi que des capacités intellectuelles et techniques;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
88. Stresses the importance of innovation and digitisation for growth, productivity and a fairer, more sustainable and inclusive society, and, in this connection, the need to provide knowledge, creativity and skills, as well as motivation and determination on the part of employees and prospective employees and employers, with a view to creating innovative, creative and digital products and services; stresses the need to close the “digital divide” and digital skills as part of lifelong learning and to integrate new media and new technologies into curricula; stresses, further, the need to develop i ...[+++]

88. insiste sur l'importance de l'innovation et de la transition numérique pour la croissance, la productivité et une société plus équitable et inclusive et, partant, sur la nécessité de développer les connaissances, la créativité et les compétences, ainsi que la motivation et la détermination des travailleurs, des futurs travailleurs et des employeurs à créer des produits et des services numériques innovants; met l'accent sur la nécessité de résorber la "fracture numérique", d'inclure les compétences numériques dans l'apprentissage tout au long de la vie et d'intégrer les nouveaux médias et technologies dans les programmes d'enseigneme ...[+++]


26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;

26. signale qu'il est indispensable de disposer de compétences de base en plus des méta-compétences et des compétences générales, ainsi que des compétences transversales telles que l'esprit critique et la compétence «apprendre à apprendre», pour développer les compétences numériques et utiliser les le matériel éducatif en ligne, y compris les REL, de façon efficace; dans ce contexte, invite la Commission à évaluer plus en détail l'incidence du matériel d'apprentissage numérique ou en ligne sur les performances d'apprentissage des app ...[+++]


26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;

26. signale qu'il est indispensable de disposer de compétences de base en plus des méta-compétences et des compétences générales, ainsi que des compétences transversales telles que l'esprit critique et la compétence "apprendre à apprendre", pour développer les compétences numériques et utiliser les le matériel éducatif en ligne, y compris les REL, de façon efficace; dans ce contexte, invite la Commission à évaluer plus en détail l'incidence du matériel d'apprentissage numérique ou en ligne sur les performances d'apprentissage des app ...[+++]


The basic skills of reading literacy and mathematics are also building blocks of the ‘learning to learn’ competence: they help individuals to access, gain, process, assimilate and communicate new knowledge and skills, as well as help them to become autonomous learners.

Les compétences de base en lecture et en mathématiques constituent également le fondement de l'aptitude à apprendre à apprendre: elles permettent aux personnes d'avoir accès à des connaissances et compétences nouvelles, de les acquérir, de les traiter, de les assimiler et de les communiquer et les aident à devenir des apprenants autonomes.


In the ICT area, the Commission established the European e-Skills Forum [14] in March 2003 to foster dialogue among all relevant stakeholders on the development of new ICT and e-business skills (e-skills) as well as their qualifications related to the ICT sector.

Dans le domaine des technologies de l'information et de la communication (TIC), la Commission a établi un forum européen e-compétences [14] en mars 2003 pour encourager le dialogue entre toutes les parties prenantes sur le développement de nouvelles compétences en matière de TIC et de commerce électronique (e-compétences) ainsi que de qualifications liées au secteur des TIC.


We want to ensure that all the citizens of the Union are given opportunities to integrate fully into the workplace and to this extent we must ensure the intensification of training and education programmes for those without skills as well as putting in place retraining opportunities for the existing workforce.

Nous voulons garantir l’égalité des chances à tous les citoyens de l’Union, pour qu'ils s'intègrent pleinement dans le monde du travail et, dans cette mesure, nous devons assurer l’intensification des programmes de formation et d’éducation pour les personnes non qualifiées, ainsi que la mise sur pied d’opportunités de recyclage pour la main-d’œuvre existante.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skills as well' ->

Date index: 2023-04-26
w