Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abstraction relation
Alcoholic hallucinosis
Arithmetical disorder
Categorial relation
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Developmental acalculia
Disorder of personality and behaviour
Expert
Generic relation
Genus-species relation
Gerstmann's syndrome
Human relation skill
Human relation skills
Interpersonal skill
Interpersonal skills
Jealousy
Job skills
Job-related skills
Journeyman
Logical relation
Occupational skills
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Qualified worker
Skill-related increase
Skilled artisan
Skilled labour
Skilled labourer
Skilled worker
Skills-related language training
Specialist
Work skills

Vertaling van "skill-related " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
skill-related increase

revalorisation pour qualifications professionnelles


skills-related language training

cours de langue axés sur l'emploi


job-related skills [ job skills | work skills | occupational skills ]

compétences professionnelles


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated emotional and behavioural disturbances are common during the school age period. | Backward reading Develo ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


interpersonal skill [ human relation skill ]

habileté interpersonnelle [ entregent ]




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


expert | journeyman | qualified worker | skilled artisan | skilled labour | skilled labourer | skilled worker | specialist

ouvrier qualifié


abstraction relation | categorial relation | generic relation | genus-species relation | logical relation

relation de généralité | relation générique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Two dimensions of skills allow entering the labour market and remaining employed: key competences (adaptability, learning to learn, initiative and entrepreneurship, communication) and specific skills related to particular posts or jobs.

Deux catégories de compétences permettent l'entrée sur le marché du travail et le maintien d'un emploi: les compétences essentielles (la capacité d'adaptation, la capacité d'apprendre à apprendre, le sens de l'initiative, l'esprit d'entreprise et la communication) et les compétences propres à certains postes ou à certains emplois.


We know that there was a study done by Skills Canada. If I get my numbers right, they say that 40 per cent of the jobs in the next 20 years will be skills- related but only about 35 per cent of students have considered skilled trades as a career.

Nous savons, d'après une étude faite par Compétences Canada, que, si je me rappelle bien les chiffres, 40 p. 100 des emplois offerts au cours des 20 prochaines années seront spécialisés, mais que seulement 35 p. 100 environ des élèves ont songé à s'y lancer.


It tracks their cognitive development, development of mathematical skills, and development of social skills relating to school readiness, and there are a couple of other domains.

Cela permet de suivre le développement cognitif des enfants, le développement de leurs capacités en mathématiques par rapport à leur capacité d'apprentissage et il y a quelques autres domaines.


They want experienced, skilled workers with transferable skills related to the position; adaptable, reliable, flexible, and loyal workers who have updated skills—including certifications, licensing, and technology training—required for the job; workers with the intelligence and the confidence to plan, organize, set priorities, solve problems, and get the job done; with the experience to take leadership roles and achieve company goals; with the maturity and willingness to work as part of a team and to get along with others.

Ils recherchent des travailleurs qui ont de l'expérience et des compétences transférables liées au poste, des travailleurs fiables, loyaux et qui peuvent s'adapter, des travailleurs dont les compétences nécessaires à l'emploi sont à jour — notamment par l'entremise de la reconnaissance des titres de compétences, des permis nécessaires et de la formation en technologie. Ils recherchent également des travailleurs qui ont l'intelligence et l'assurance nécessaires pour planifier, organiser, établir des priorités, résoudre des problèmes et faire le travail, des travailleurs qui ont l'expérience nécessaire pour assumer un rôle de leadership et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The co-ordinated package of personalised services to be funded, including its compatibility with actions funded by the Structural Funds, includes measures for the reintegration of the 876 targeted workers into employment, such as welcome and information sessions and guidance, intensive job search assistance, training in vocational skills related to footwear sector, training for specific vocational qualifications, promotion of entrepreneurship, training in horizontal skills, training for recruitment, job-search allowance, support for setting up a business, contribution to commuting expenses and outplacement incentives.

L'ensemble coordonné de services personnalisés à financer, et notamment leur compatibilité avec les mesures financées par les fonds structurels, comporte des mesures de réinsertion professionnelle des 876 travailleurs concernés, telles que des sessions d'accueil, d'information et d'orientation, une aide intensive à la recherche d'emploi, l'acquisition de compétences professionnelles liées au secteur de la chaussure, des formations qualifiantes spécifiques, la valorisation de l'entrepreneuriat, l'acquisition de compétences horizontales, des formations préalables au recrutement, une allocation de recherche d’emploi, une aide à la création ...[+++]


6. Considers that the measures proposed in the Commission communication will require strong policy coordination; therefore urges Member States, and particularly their relevant ministries, to become more closely involved in the process of early identification of skills needs, suggesting at least a 10-year time horizon; strongly believes that, when education and training programmes are being designed, effective communication and cooperation between employers, social partners, educational institutions and training bodies are necessary, using specific mechanisms to identify labour market needs; reiterates the need to ensure that the public have access to qualitative information in that regard; calls on Member States to incorporate into thei ...[+++]

6. estime que les mesures proposées dans la communication de la Commission nécessiteront une coordination politique forte; par conséquent, invite instamment les États membres, et en particulier leurs ministères compétents, à s'impliquer plus étroitement dans le processus d'identification précoce des besoins en compétences, en suggérant un horizon de 10 ans au moins; a la ferme conviction que, lors de l'élaboration des programmes d'éducation et de formation, il est nécessaire d'instaurer une communication et une coopération efficaces entre les employeurs, les partenaires sociaux, les établissements d'enseignement et les organismes de formation en recourant à des mécanismes spécifiques pour identifier les besoins du marché; réitère la néce ...[+++]


10. Considers that, in order to be used profitably, the ESF must focus on investing in skills, ongoing training – also taking into account new key skills relating to sustainable development – and retraining, the proper functioning of the labour market, creating job opportunities and social conditions, research and innovation to facilitate the transition towards a sustainable economy, with a view to promoting employability, productivity, growth, adequate pay, quality of life and employment in Europe, and also measures to combat poverty and achieve social inclusion;

10. estime que le FSE, pour être utile, doit se concentrer sur des investissements concernant les compétences, les actions de formation continue – compte notamment tenu des nouvelles compétences-clés liées au développement durable – et la requalification professionnelle, sur le bon fonctionnement du marché du travail, sur la création des possibilités d'emploi et des conditions sociales et sur les activités de recherche et d'innovation visant à faciliter la transition vers une économie durable, afin de promouvoir l'employabilité, la productivité, la croissance, l'adéquation des salaires, la qualité de la vie et l'emploi en Europe, ainsi que sur la lutte contre la pauvreté et sur l'intégration sociale;


Regarding competencies, we emphasize those skills related to management and other aspects of the job itself, as well as human relations, intellectual and personal skills.

Sur le plan des compétences, nous mettons l'accent sur celles qui sont liées à la gestion et aux autres aspects de la tâche elle-même, ainsi que sur les compétences relationnelles, intellectuelles et personnelles.


To that end, we are going to beef up Canadian training programs, support the implementation of new demand-driven skills development initiatives for people who are already employed, encourage dialogue on workplace skills-related issues through workplace partnerships comprised of business administrators, union leaders and trainer representatives.

Pour ce faire, nous allons renforcer le régime d'apprentissage au Canada, appuyer la mise en oeuvre de nouvelles initiatives en matière de compétences fondées sur la demande et s'adressant aux personnes détenant un emploi, favoriser le dialogue concernant les questions liées aux compétences en milieu de travail grâce au groupe de partenaires du milieu de travail, composé de dirigeants d'entreprises, de chefs syndicaux et de représentants du milieu de la formation.


However, some elements are already available from the intermediate evaluation and the statistics gathered by the Commission and the National Agencies in the participating countries: Approximately 15,000 schools have participated in European Education Projects funded under Comenius Action 1; more than 5,000 teachers have attended a Comenius Action 3.2 in-service training course during the period 1995-1999; the European Education Projects funded under Comenius Action 1 show a positive impact on schools, pupils and teachers, with results such as the acquisition of new skills and knowledge (in particular skills related to the use of inform ...[+++]

Toutefois, certains éléments sont déjà disponibles grâce à l'évaluation intermédiaire et aux statistiques collectées par la Commission et les Agences nationales dans les pays participants : Quelque 15 000 écoles ont participé aux projets européens d'éducation financés au titre de l'action Comenius 1 ; pour la période 1995-1999, plus de 5 000 enseignants ont pris part à un cours de formation continue au titre de l'action Comenius 3.2 ; les projets européens d'éducation financés au titre de l'action Comenius 1 font montre d'un impact positif sur les écoles, les élèves et les enseignants, les résultats allant de l'acquisition de nouvelles compétences et connaissances (en particulier, des compétences liées à l'utilisation d ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'skill-related' ->

Date index: 2024-01-26
w