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CARICOM Single Market and Economy
CMO
CSME
Caribbean Common Market
Common market organisation
Common organisation of markets
Common organization of markets
Community internal market
DSM
Digital agenda
Digital single market
E-Single Market
E-single market
EC internal market
EU single market
Internal market strategy for goods and services
Online single market
SMS
Single CMO
Single common market organisation
Single market
Single market for digital content
Single market for electronic communications
Single market in telecommunications
Single market rule
Single market strategy
Single market strategy for goods and services
Single telecoms market
Telecommunications single market
Telecoms single market

Traduction de «single market must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]

marché unique numérique [ marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique | marché unique électronique | marché unique en ligne | stratégie numérique ]


single market for electronic communications | single market in telecommunications | single telecoms market | telecommunications single market | telecoms single market

marché unique des télécommunications


single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]

marché unique [ marché intérieur CE | marché intérieur communautaire | marché unique de l'UE ]


digital single market | e-Single Market | online single market | DSM [Abbr.]

marché unique électronique | marché unique en ligne | marché unique numérique | MUN [Abbr.]


internal market strategy for goods and services | single market strategy | single market strategy for goods and services | SMS [Abbr.]

Stratégie pour le marché intérieur des biens et des services | Stratégie pour le marché unique




CARICOM Single Market and Economy [ CSME | Caribbean Common Market ]

Marché Unique de la CARICOM [ CSME | Marché commun des Caraïbes ]


Canada 1993 : A Plan for the Creation of a Single Market in Canada (CMA)

Canada 1993 : Plan pour la création d'un seul marché économique au Canada (AMC)


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As acknowledged in the Communication on a single market for 21st century Europe[25], the single market must continue to focus on areas that have a bearing on the daily life of consumers, such as energy.

Conformément à la communication intitulée «Un marché unique pour l’Europe du 21e siècle»[25], il faut continuer de centrer ledit marché sur les secteurs qui ont une incidence sur la vie quotidienne des consommateurs, par exemple l'énergie.


The legislation on the single market must take due account of Articles 8 and 9 of the Treaty on the Functioning of the European Union and the Charter of Fundamental Rights of the European Union, which now has the same legal value as the Treaty.

Il convient de tenir dûment compte dans la législation sur le marché unique des articles 8 et 9 du Traité sur le fonctionnement de l'Union européenne et de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne qui a maintenant la même valeur juridique que le Traité.


- deliver more results for citizens, consumers and SMEs : the single market must be more responsive to the expectations and concerns of citizens.

- produire davantage de résultats pour les citoyens, les consommateurs et les PME : le marché unique doit mieux répondre aux attentes et aux préoccupations des citoyens.


The Digital Single Market must be built on reliable, trustworthy, high-speed, affordable networks and services that safeguard consumers' fundamental rights to privacy and personal data protection while also encouraging innovation.

Le marché unique numérique doit s'appuyer sur des réseaux et des services fiables, sûrs, ultra-rapides et abordables qui préservent les droits fondamentaux des consommateurs au respect de leur vie privée et à la protection de leurs données à caractère personnel tout en encourageant l'innovation.


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The Single Market must respond to a constantly changing world where social and demographic challenges, new technology and imperatives, and pressure on natural resources and climate change must be incorporated into policy thinking.

Le marché unique doit, en effet, rester en phase avec un monde en évolution constante, où les défis sociodémographiques, le progrès technologique, la pression qui s’exerce sur les ressources naturelles et des impératifs tels que la lutte contre le changement climatique doivent faire partie intégrante de la réflexion politique.


On the one hand, the single market must make swift progress in areas with the greatest growth potential and, on the other hand, steps should be taken to make the single market "governance cycle" more effective.

D'une part, le marché unique doit réaliser des progrès rapides dans les domaines ayant le plus grand potentiel de croissance et, d'autre part, il y a lieu de prendre des mesures pour rendre le "cycle de gouvernance" du marché unique plus efficace.


As acknowledged in the Communication on a single market for 21st century Europe[25], the single market must continue to focus on areas that have a bearing on the daily life of consumers, such as energy.

Conformément à la communication intitulée «Un marché unique pour l’Europe du 21e siècle»[25], il faut continuer de centrer ledit marché sur les secteurs qui ont une incidence sur la vie quotidienne des consommateurs, par exemple l'énergie.


Article 21(2)(d) stipulates that Member States imposing an authorisation requirement for the transfer from their territory to another Member State of items not listed in Annex IV to the Regulation (Annex IV lists items which do not benefit from freedom of movement in the single market) must inform the Commission, which must in turn publish this information in the Official Journal of the European Union.

L'article 21, paragraphe 2, point d), du règlement dispose que les États membres qui exigent une autorisation pour les transferts intracommunautaires de biens qui ne sont pas énumérés à l'annexe IV (cette annexe dresse la liste de biens qui ne peuvent pas circuler librement dans le marché intérieur) doivent publier cette information au Journal officiel de l'Union européenne.


Building on its existing strong foundations, the single market must concentrate on key areas with potential added value in order to face up to new challenges.

Tout en s'appuyant sur les bases solides existantes, le marché unique doit se concentrer sur des domaines essentiels pouvant représenter une valeur ajoutée afin de faire face à de nouveaux enjeux.


Building on its existing strong foundations, the single market must concentrate on key areas with potential added value in order to face up to new challenges.

Tout en s'appuyant sur les bases solides existantes, le marché unique doit se concentrer sur des domaines essentiels pouvant représenter une valeur ajoutée afin de faire face à de nouveaux enjeux.


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