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CARICOM Single Market and Economy
CMO
CSME
Caribbean Common Market
Common market organisation
Common organisation of markets
Common organization of markets
Community internal market
DSM
Digital agenda
Digital single market
E-Single Market
E-single market
EC internal market
EU single market
Internal market strategy for goods and services
Online single market
SMS
Single CMO
Single common market organisation
Single market
Single market for digital content
Single market for electronic communications
Single market in telecommunications
Single market rule
Single market strategy
Single market strategy for goods and services
Single telecoms market
Telecommunications single market
Telecoms single market

Vertaling van "single market emphasising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]

marché unique numérique [ marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique | marché unique électronique | marché unique en ligne | stratégie numérique ]


single market for electronic communications | single market in telecommunications | single telecoms market | telecommunications single market | telecoms single market

marché unique des télécommunications


single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]

marché unique [ marché intérieur CE | marché intérieur communautaire | marché unique de l'UE ]


digital single market | e-Single Market | online single market | DSM [Abbr.]

marché unique électronique | marché unique en ligne | marché unique numérique | MUN [Abbr.]


internal market strategy for goods and services | single market strategy | single market strategy for goods and services | SMS [Abbr.]

Stratégie pour le marché intérieur des biens et des services | Stratégie pour le marché unique




CARICOM Single Market and Economy [ CSME | Caribbean Common Market ]

Marché Unique de la CARICOM [ CSME | Marché commun des Caraïbes ]


Canada 1993 : A Plan for the Creation of a Single Market in Canada (CMA)

Canada 1993 : Plan pour la création d'un seul marché économique au Canada (AMC)


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Already in 1990, the Commission gave an in-depth analysis of the problem in 1990 (COM(90)447 - "Payments in the European Single Market") emphasising that in the 90s structures were established to ensure payment services between Member States which are as inexpensive, quick and reliable as domestic systems.

La Commission s'est lancée dans une analyse approfondie de ce problème dès 1990 (COM(1990) 447, "Les paiements dans le marché intérieur européen"), insistant sur la mise en place, au cours des années 1990, de structures assurant entre les différents États membres un service de paiement aussi bon marché, rapide et fiable que dans les systèmes nationaux.


The need to strengthen and deepen partnerships between all single-market participants – in particular between the Member States and the Commission – has been emphasised by the territorial authorities, who have made it quite clear that they wish to be fully involved in the development of single-market policies.

La nécessité de renforcer et d'approfondir le partenariat entre tous les acteurs du marché unique, en particulier entre les États membres et avec la Commission, a été soulignée par les autorités territoriales qui ont manifesté fortement leur volonté d'être pleinement parties prenantes dans le développement des politiques du marché unique.


It should emphasise the comparative advantage of the EU, and the value-added which we can offer - reflecting for example the EU's role as the largest single market in the world and the largest source of global FDI, and as the largest single source of ODA and of humanitarian assistance.

Elle doit mettre en évidence l'avantage comparatif de l'UE et la valeur ajoutée que nous pouvons apporter, traduisant ainsi, par exemple, le rôle de l'UE en tant que premier marché intérieur par la taille, première source d'investissement direct étranger et premier donateur d'aide publique au développement et d'aide humanitaire au monde.


Today's publication of the mid-term review gives an overview of the state of play of the Digital Single Market strategy, emphasising the political responsibility for the European Parliament and Member States to finalise key legislation and complete the strategy by 2018.

La communication d'aujourd'hui sur l'examen à mi-parcours donne une vue d'ensemble de l'état d'avancement de la stratégie pour un marché unique numérique et souligne la responsabilité politique du Parlement européen et des États membres concernant la finalisation des actes législatifs essentiels et la mise en œuvre complète de la stratégie d'ici à 2018.


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18. Emphasises the importance of a stronger and earlier involvement of stakeholders in designing, adopting, implementing and monitoring the measures needed to boost growth and citizens' rights in the Single Market; emphasises, furthermore, that dialogue with social partners, national parliaments and civil society plays an essential part in restoring confidence in the Single Market, and should therefore be at the core of the renewed Single Market;

18. attire l'attention sur le fait qu'il est important que les acteurs concernés s'impliquent davantage et à un stade plus précoce dans la conception, l'adoption, la mise en œuvre et le suivi des mesures tendant à promouvoir la croissance et les droits des citoyens sur le marché unique; souligne en outre que le dialogue avec les partenaires sociaux, les parlements nationaux et la société civile joue un rôle fondamental pour rétablir la confiance à l'égard du marché unique et qu'il doit par conséquent être au cœur du marché unique rénové;


17. Emphasises the importance of a stronger and earlier involvement of stakeholders in designing, adopting, implementing and monitoring the measures needed to boost growth and citizens’ rights in the Single Market; emphasises, furthermore, that dialogue with social partners, national parliaments and civil society plays an essential part in restoring confidence in the Single Market, and should therefore be at the core of the renewed Single Market;

17. attire l'attention sur le fait qu'il est important que les acteurs concernés s'impliquent davantage et à un stade plus précoce dans la conception, l'adoption, la mise en œuvre et le suivi des mesures tendant à promouvoir la croissance et les droits des citoyens sur le marché unique; souligne en outre que le dialogue avec les partenaires sociaux, les parlements nationaux et la société civile joue un rôle fondamental pour rétablir la confiance à l'égard du marché unique et qu'il doit par conséquent être au cœur du marché unique rénové;


11. Stresses that services are a unique source of development for the single market; emphasises that the Services Directive is an essential step towards a true single market for services, and that the transposition process should take place as quickly as possible and in a transparent manner; calls on the Commission to support those Member States that are experiencing problems or delays in implementing it; underlines, in particular, the need to ensure socially and regionally equitable access to services of general interest by making full use of the possibilities provided by ...[+++]

11. souligne que les services sont une source exceptionnelle de développement pour le marché unique; souligne que la directive "services" constitue une étape essentielle vers un véritable marché unique des services, et que le processus de transposition devrait être lancé aussi rapidement que possible et de manière transparente; demande à la Commission de soutenir les États membres qui rencontrent des difficultés ou ont pris du retard à cet égard; souligne en particulier l’importance d’un accès équitable, sur le plan social et régional, aux services d'intérêt général en exploitant pleinement les possibilités offertes par le traité de L ...[+++]


77. Encourages the Commission to present the ‘Act’ by May 2011–- well ahead of the 20th anniversary of the 1992 Single Market Programme – putting citizens, consumers and SMEs at the heart of the single market; emphasises that it should be looked upon as a blueprint for future action if we are to achieve a knowledge-based, highly competitive, social and environmentally friendly, green market economy which also ensures a credible level playing field;

77. encourage la Commission à présenter cette loi d'ici mai 2011 – soit bien avant le vingtième anniversaire du programme sur le marché unique de 1992 – en mettant les citoyens, les consommateurs et les PME au cœur du marché unique; souligne qu'il convient de la considérer comme une orientation pour de prochaines mesures si nous voulons obtenir une économie de marché qui soit basée sur la connaissance, hautement compétitive, sociale, verte et respectueuse de l'environnement, et qui permette en outre de garantir des conditions d'égalité crédibles;


77. Encourages the Commission to present the ‘Act’ by May 2011–- well ahead of the 20th anniversary of the 1992 Single Market Programme – putting citizens, consumers and SMEs at the heart of the single market; emphasises that it should be looked upon as a blueprint for future action if we are to achieve a knowledge-based, highly competitive, social and environmentally friendly, green market economy which also ensures a credible level playing field;

77. encourage la Commission à présenter cette loi d'ici mai 2011 – soit bien avant le vingtième anniversaire du programme sur le marché unique de 1992 – en mettant les citoyens, les consommateurs et les PME au cœur du marché unique; souligne qu'il convient de la considérer comme une orientation pour de prochaines mesures si nous voulons obtenir une économie de marché qui soit basée sur la connaissance, hautement compétitive, sociale, verte et respectueuse de l'environnement, et qui permette en outre de garantir des conditions d'égalité crédibles;


The Communication “A single market for 21st century Europeemphasised a number of shortcomings of the single market due to poor application of and non-compliance with Community rules.

La communication « Un marché unique pour l’Europe du XXIème siècle » soulignait certaines défaillances du marché unique, dues à une mauvaise application et à un non respect des règles communautaires.


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