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Accrued benefit cost method
Accrued benefit cost methods
Accrued benefit method
Accrued benefit methods
BTAM
Basic telecommunication access method
Basic telecommunications access method
Benefit allocation cost methods
Block method
Cosinor-s
Current cost method
One-base method
Rising cost method
Single basic method
Single cosinor method
Single periodic method
Single platform method
Single platform technology
Single premium actuarial cost methods
Single premium method
Single premium methods
Single-base method
Single-premium method
Unit benefit method
Unit cost method
Unit credit actuarial cost method
Unit credit actuarial cost methods
Unit credit method
Unit credit methods
Unit purchase method

Traduction de «single basic method » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


accrued benefit cost method | accrued benefit method | unit credit actuarial cost method | unit credit method | unit cost method | single premium method | single-premium method | unit purchase method | unit benefit method

méthode des primes uniques successives


accrued benefit methods [ benefit allocation cost methods | single premium actuarial cost methods | single premium methods | unit credit actuarial cost methods | unit credit methods | accrued benefit cost methods ]

méthodes de répartition des prestations [ méthodes par répartition des prestations | méthodes rétrospectives ]


one-base method | single-base method

méthode de la base unique


current cost method | single premium method

assiette des cotisations en cours


rising cost method | single premium method

système de capitalisation


single platform method [ single platform technology ]

technologie à plateforme unique [ méthode à plateforme unique ]


block method | single periodic method

méthode de l'affectation unique


single cosinor method | cosinor-s

méthode du cosinor singulier


basic telecommunication access method | BTAM | basic telecommunications access method

méthode d'accès de base en télétraitement | BTAM | méthode d'accès fondamentale dans les télécommunications | méthode d'accès de base pour le télétraitement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. In case of the payment for young farmers and where the Member State opts for the payment method laid down in Article 50(6), (7) and (8) of Regulation (EU) No 1307/2013; if the area declared under the basic payment scheme or the single area payment scheme exceeds the limit set by the Member State in accordance with Article 50(9) of that Regulation, the area declared shall be reduced to that limit.

2. En ce qui concerne le paiement en faveur des jeunes agriculteurs et dans les cas où l’État membre décide d’appliquer la méthode de paiement décrite à l’article 50, paragraphes 6, 7 et 8, du règlement (UE) no 1307/2013; si la superficie déclarée au titre du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface dépasse la limite fixée par l’État membre conformément à l’article 50, paragraphe 9, dudit règlement, la superficie déclarée est réduite à cette limite.


4. In case of the payment for areas with natural constraints and where the Member State opts for the payment method laid down in Article 48(4) of Regulation (EU) No 1307/2013, if the area declared under the basic payment scheme or the single area payment scheme exceeds the maximum number of hectares set by the Member State, the area declared shall be reduced to that number.

4. Pour ce qui est du paiement en faveur des zones soumises à des contraintes naturelles et dans les cas où les États membres décident d’appliquer la méthode de paiement prévue à l’article 48, paragraphe 4, du règlement (UE) no 1307/2013, si la superficie déclarée au titre du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface dépasse le nombre maximal d’hectares fixé par l’État membre, la superficie déclarée est réduite à ce nombre.


4. In case of the payment for areas with natural constraints and where the Member State opts for the payment method laid down in Article 48(4) of Regulation (EU) No 1307/2013, if the area declared under the basic payment scheme or the single area payment scheme exceeds the maximum number of hectares set by the Member State, the area declared shall be reduced to that number.

4. Pour ce qui est du paiement en faveur des zones soumises à des contraintes naturelles et dans les cas où les États membres décident d’appliquer la méthode de paiement prévue à l’article 48, paragraphe 4, du règlement (UE) no 1307/2013, si la superficie déclarée au titre du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface dépasse le nombre maximal d’hectares fixé par l’État membre, la superficie déclarée est réduite à ce nombre.


2. In case of the payment for young farmers and where the Member State opts for the payment method laid down in Article 50(6), (7) and (8) of Regulation (EU) No 1307/2013; if the area declared under the basic payment scheme or the single area payment scheme exceeds the limit set by the Member State in accordance with Article 50(9) of that Regulation, the area declared shall be reduced to that limit.

2. En ce qui concerne le paiement en faveur des jeunes agriculteurs et dans les cas où l’État membre décide d’appliquer la méthode de paiement décrite à l’article 50, paragraphes 6, 7 et 8, du règlement (UE) no 1307/2013; si la superficie déclarée au titre du régime de paiement de base ou du régime de paiement unique à la surface dépasse la limite fixée par l’État membre conformément à l’article 50, paragraphe 9, dudit règlement, la superficie déclarée est réduite à cette limite.


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(46) In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation and to avoid unfair competition or discrimination between farmers, implementing powers should be conferred on the Commission in respect of: authoring of complementary national direct payments for Croatia; setting the amount to be included in the special national de-mining reserve for Croatia; fixing the annual national ceiling for the basic payment scheme; adopting rules on applications for allocation of payment entitlements; adopting measures regarding the reversion of non-activated payment entitlements to the national reserve; adopting modalities ...[+++]

(46) Afin d'assurer des conditions uniformes d'exécution du présent règlement et d'éviter toute concurrence déloyale ou toute discrimination entre agriculteurs, il convient de conférer des compétences d'exécution à la Commission en ce qui concerne: l'autorisation de paiements directs nationaux complémentaires pour la Croatie; la fixation du montant à inclure dans la réserve spéciale nationale pour le déminage pour la Croatie; la fixation du plafond national annuel pour le régime de paiement de base; l'adoption de règles relatives aux demandes d'attribution de droits au paiement; l'adoption de mesures relatives au reversement des droi ...[+++]


"The Single European Sky has been lagging for way too long and we are glad to see that the European Commission has finally decided to support the enforcement of its own legislation, using a method which has proven successful for many years in obliging EU Member States to respect the four basic freedoms of the European market: i.e. referring them to the Court", said Jacek Krawczyk, President of the EESC Employers Group and rapporteur for a number of opi ...[+++]

"Cela fait bien trop longtemps que le ciel unique européen reste à la traîne et nous nous félicitons que la Commission européenne se soit finalement résolue à faire appliquer sa propre législation en recourant à une méthode qui a prouvé son efficacité pendant de nombreuses années pour contraindre les États membres de l'UE à respecter les quatre libertés fondamentales du marché européen, c'est-à-dire en les renvoyant devant la Cour de justice", a déclaré M. Jacek Krawczyk, le président du groupe des employeurs du CESE et le rapporteur de nombreux avis sur le thème du secteur aérien.


Consumers wishing to shop around for basic financial services, particularly with the spread of electronic commerce and other methods of distance selling, are likely to be frustrated by an array of legal, administrative and private law obstacles which hamper the cross-border purchasing or provision of these services (e.g. single bank account, mortgage credit).

Les consommateurs qui souhaitent faire le tour des fournisseurs de services financiers de base, en profitant notamment de la diffusion du commerce électronique et d'autres méthodes de vente à distance, risquent d'être frustrés par toute une série d'obstacles juridiques, administratifs et de droit privé, qui entravent l'acquisition ou la fourniture transfrontalière de services de ce type (compte bancaire unique, crédits hypothécaires, etc.).


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