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DRC
Domestic resource cost
Domestic resource cost ratio
Farmers' Oil Royalty Refund Act
PROC cost
Perform a health and safety cost-benefit analysis
Resource cost
To achieve cost-effective resource-raising

Vertaling van "significant resource costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
balance health and safety measures against available resources | perform a health and safety cost-benefit analysis | develop appropriate health and safety measures in accordance with available resources | develop health and safety measures in accordance with available resources

élaborer des mesures appropriées en matière de santé et de sécurité en fonction des ressources disponibles


product, resource operating and contingency cost [ PROC cost ]

coûts, produits, ressources, exploitation et imprévus [ coûts PREI ]


Convention on centralised customs clearance, concerning the allocation of national collection costs retained when traditional own resources are made available to the EU budget

Convention relative au dédouanement centralisé, concernant l'attributiondes frais de perception nationaux qui sont conservés lorsque les ressources proprestraditionnelles sont mises à la disposition du budget de l'UE


to achieve cost-effective resource-raising

lever des ressources à des conditions avantageuses | se procurer des ressources à des conditions avantageuses




Interdepartmental Committee on Resource Benefit Cost Analysis

Comité interministériel des ressources analyse de rentabilité


domestic resource cost ratio

coefficient de coût en ressources intérieures


Farmers' Oil Royalty Refund Act [ An Act respecting the Transfer of Revenues from Oil Resources to Farmers in the form of Refunds in respect of Fuel Costs ]

Farmers' Oil Royalty Refund Act [ An Act respecting the Transfer of Revenues from Oil Resources to Farmers in the form of Refunds in respect of Fuel Costs ]


domestic resource cost | DRC

coût en ressources intérieures | coût réel des devises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I can't read their minds, but I can say there are several people out there—a significant number of people—who continue to believe that these four safeguards are not enough, that they will be victimized by strategic litigation that will divert their attention from their business, that they will be harmed through the imposition of significant legal costs and diversion of management resources, etc.

Je n'ai pas le don de double vue, mais je peux affirmer qu'il y a des gens—pas mal de gens—qui continuent de croire que ces quatre mesures de protection ne sont pas suffisantes, qu'ils seront victimes de litiges stratégiques qui détourneront leur attention de leur activité commerciale, qu'ils seront lésés à cause de l'imposition de frais juridiques importants et de l'éparpillement des ressources de la direction, etc.


This report is not yet public, but I understand there is a report coming out, with the support of Natural Resources Canada, that details the number of remote communities and their reliance on diesel fuel, and what that means to them in terms of exposure to volatile fuel prices and significant environmental costs associated with emissions and the storage of large amounts of diesel fuel, which can only be brought in at certain times of the year, requiring significant amounts of storage of fuel.

Ce rapport n’a pas encore été rendu public, mais je crois comprendre qu’un rapport qui sera publié avec le soutien de Ressources naturelles Canada donnera des renseignements sur le nombre de collectivités éloignées et sur leur dépendance au carburant diesel et ce que ça représente en termes de vulnérabilité à la volatilité des prix du carburant et aux coûts pour l’environnement élevés liés aux émissions et au stockage de carburant diesel en très grandes quantités, du fait que le carburant n’est livrable qu’à certaines périodes de l’an ...[+++]


(22) There is significant scope for reducing greenhouse gas emissions and enhancing resource efficiency in the Union. This will ease pressures on the environment and bring increased competitiveness and new sources of growth and jobs through cost savings from improved efficiency, commercialisation of innovations and better management of resources over their whole life cycle.

(22) Il est largement possible de réduire les émissions de GES et de parvenir à une utilisation plus efficace des ressources dans l’Union, ce qui permettra d'atténuer les pressions exercées sur l'environnement, de renforcer la compétitivité et de dégager de nouvelles sources de croissance et d’emploi grâce à des économies résultant d'une plus grande efficacité, de la commercialisation de solutions novatrices et d’une meilleure gestion des ressources sur l’ensemble de leur cycle de vie.


(22) There is significant scope for reducing greenhouse gas emissions and enhancing energy and resource efficiency in the Union. This will ease pressures on the environment and bring increased competitiveness and new sources of growth and jobs through cost savings from improved efficiency, commercialisation of innovations and better management of resources over their whole life cycle.

(22) Il est largement possible de réduire les émissions de GES et de parvenir à une utilisation plus efficace de l'énergie et des ressources dans l'Union, ce qui permettra d'atténuer les pressions exercées sur l'environnement, de renforcer la compétitivité et de dégager de nouvelles sources de croissance et d’emploi grâce à des économies résultant d'une plus grande efficacité, de la commercialisation de solutions novatrices et d’une meilleure gestion des ressources sur l’ensemble de leur cycle de vie.


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15. Notes with concern that the potential costs incurred as a result of these late cancellations would represent, without last-minute redeployment of some interpreters, a substantial proportion of the overall interpretation budget; notes in this connection that in 2011 EUR 4 350 000 (7,6 % of the interpretation budget) and in 2012 EUR 5 480 000 (11,9 % of the interpretation budget) would have been spent on interpretation services made available and then cancelled outside the deadlines foreseen in the Code of Conduct on Multilingualism; calls on the Bureau to provide the Committee on Budgetary Control with a detailed analysis of the gro ...[+++]

15. observe avec préoccupation que les coûts potentiels découlant de ces annulations tardives représenteraient une part considérable du budget global de l'interprétation, sans redéploiement de dernière minute de certains interprètes; note, à cet égard, qu'en 2011, 4 350 000 EUR (7,6 % du budget de l'interprétation) et en 2012, 5 480 000 EUR (11,9 % du budget de l'interprétation) auraient ainsi été dépensés pour des services d'interprétation mis à disposition, puis annulés en dehors des délais prévus dans le code de conduite du multilinguisme; invite le Bureau à fournir à la commission du contrôle budgétaire une analyse détaillée de la ...[+++]


Mr. Speaker, yesterday, the Standing Committee on Human Resources, Social Development and the Status of Persons with Disabilities heard witnesses on Bill C-269, a Bloc Québécois bill that proposes significant and costly changes to Canada's employment insurance system.

Monsieur le Président, hier, le Comité permanent des ressources humaines, du développement social et de la condition des personnes handicapées a entendu des témoins sur le projet de loi C-269, un projet du Bloc québécois qui propose des changements importants et coûteux au régime canadien d'assurance-emploi.


21. Recognises that sustainable management, use and conservation of natural resources are needed in order to reverse current trends in unsustainable consumption and production at national and global levels; notes also that the lack of progress in understanding what constitutes non-sustainable production models may be attributed in large measure to a failure to take account of the environmental cost of economic activities; recognises at the same time that, in order to address poverty in developing countries, there will be a need to increase consumption. Stresses, therefore, that significant ...[+++]

21. reconnaît que la gestion, l'utilisation et la conservation durables des ressources naturelles sont nécessaires pour renverser les courants actuels en matière de consommation et de production insoutenables à terme aux niveaux national et planétaire; fait observer que l'absence de progrès dans la compréhension des modèles de production non durables peut être imputée, dans une large mesure, au défaut de prise en considération des coûts environnementaux dans les activités économiques; reconnaît dans le même temps qu'en vue de traite ...[+++]


19. Recognises that sustainable management, use and conservation of natural resources are needed in order to reverse current trends in unsustainable consumption and production at national and global levels; notes also that the lack of progress in understanding what constitutes non-sustainable production models may be attributed in large measure to a failure to take account of the environmental cost of economic activities; recognises at the same time that, in order to address poverty in developing countries, there will be a need to increase consumption. Stresses, therefore, that significant ...[+++]

19. reconnaît que la gestion, l'utilisation et la conservation durables des ressources naturelles sont nécessaires pour renverser les courants actuels en matière de consommation et de production insoutenables à terme aux niveaux national et planétaire; fait observer que l'absence de progrès dans la compréhension des modèles de production non durables peut être imputée, dans une large mesure, au défaut de prise en considération des coûts environnementaux dans les activités économiques; reconnaît dans le même temps qu'en vue de traite ...[+++]


If unions as well as employers were to submit reports and the human resources ministry required to make the reports public, there would be significant additional costs incurred.

Si les syndicats aussi bien que les employeurs devaient soumettre des rapports, et que le ministère du Développement des ressources humaines était tenu de les rendre publics, cela entraînerait des coûts additionnels importants.


That the Senate of Canada urge the Governor in Council not to give final approval to the project submitted by the consortium that proposed the Maritime and Northeast Pipeline Project until the Government of Canada has fulfilled its obligation to hold full and fair hearings on the proposals submitted by all interested parties, including the TransMaritime Pipeline Proposal, considering the following: (a) the natural resources of Canada are the property of all Canadians; (b) the needs and interests of Canadians should be considered first and foremost in the exploitation, development and use of Canada's natural resources; (c) the recommend ...[+++]

b) qu'il y a lieu de tenir compte avant tout des besoins et des intérêts des Canadiens dans l'exploitation, le développement et l'utilisation des ressources naturelles qui leur appartiennent; c) que la proposition retenue de Maritime and Northeast Pipeline place les intérêts des Américains loin devant ceux des Canadiens en dirigeant 83 % du gaz naturel tiré du projet Sable Offshore Energy vers les États-Unis, alors que seulement 17 % sera alloué à deux provinces canadiennes seulement, soit la Nouvelle-Écosse et le sud du Nouveau-Brun ...[+++]




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Date index: 2022-10-03
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