7. Points out that 94 % of transport – mainly in the road, air and shipping sectors – is dependent on fossil fuel and that there is therefore an urgent n
eed for measures to accelerate progress towards early achievement of the White Paper targets by 2030, with reference to renewable fue
ls, electricity and low-carbon alternatives; is of the opinion that improving the energy effi
ciency of transport should be one of the top p ...[+++]riorities of European transport policy; stresses the need to strongly develop the distribution channels of new sustainable and emission-free sources of energy in order to support the ambitious shift to more sustainable energy and diminish dependency on fossil fuels and imported energy; 7. souligne que 94 % des transports – essentiellement les secteurs routier, aérien et maritime – sont tributaires de carburants fossiles et qu'il est donc urgent de mettre en place des mesures visant à accélérer les avancées permettant d'atteindre rapidement, d'ici 2030, les objectifs du Livre blanc concernant les carburants renouvelables, l'électricité et les solutions de sub
stitution à faibles émissions de CO2; est d'avis que l'amélioration de l'efficacité énergétique des transports devrait être l'une des premières priorités de la politique européenne des transports; souligne la nécessité de développer fortement les canaux de distrib
...[+++]ution de nouvelles sources d'énergie durables et dépourvues d'émissions pour soutenir l'ambitieux passage à une énergie plus pérenne et diminuer la dépendance indésirable vis-à-vis des combustibles fossiles et de l'énergie importée;