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Bulk cargo traffic
Bulk shipping
Coastal navigation
Coastal shipping
Coastal trade
Coastal trading
Coastal traffic
Coasting
Coasting trade
Coastwise shipping
Domestic voyage
Marine shipping traffic
Maritime traffic
SSS
Sea lane
Sea traffic
Ship traffic
Shipping corridor
Shipping lane
Shipping operations manager
Shipping traffic coordinator
Shipping traffic measure
Short sea shipping
Short sea traffic
Short sea transport
Traffic coordinator
Traffic lane
Vessel operations coordinator
Water traffic

Traduction de «shipping traffic possible » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
shipping operations manager | shipping traffic coordinator | traffic coordinator | vessel operations coordinator

coordinateur d'opérations navires | coordinateur d'opérations navires/coordinatrice d'opérations navires | coordinatrice d'opérations navires


sea traffic [ maritime traffic | ship traffic | water traffic | marine shipping traffic ]

circulation maritime


shipping traffic measure

règle de contrôle du trafic maritime


traffic lane [ shipping lane | sea lane | shipping corridor ]

voie de circulation [ couloir de navigation ]


short sea shipping | short sea traffic | short sea transport | SSS [Abbr.]

transport maritime à courte distance


bulk cargo traffic | bulk shipping

trafic de marchandises pondereuses | transport en vrac


coastal navigation | coastal shipping | coastwise shipping | coastal trade | coasting trade | coastal trading | coasting | coastal traffic | domestic voyage

navigation côtière | cabotage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la p ...[+++]


26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la p ...[+++]


Thicker multi-year ice will continue to drift into shipping lances, possibly in greater amounts. The probability of an incident and the associated risk of environmental damage both rise with more traffic.

Les glaces plus épaisses continueront de dériver vers les voies de navigation et le phénomène risque d'aller en croissant, la probabilité d'un accident et le risque connexe de dommages à l'environnement grimpera à mesure que le trafic augmentera.


(1.1) The master of a ship shall ensure that a report is made to a marine traffic regulator at least 24 hours before the ship enters a Vessel Traffic Services Zone from seaward, or as soon as possible where the estimated time of arrival at that Vessel Traffic Services Zone is less than 24 hours after the ship departs from the last port of call, where the ship is

(1.1) Le capitaine d’un des navires suivants s’assure qu’un rapport est fait au régulateur de trafic maritime au moins 24 heures avant que le navire entre dans une zone de services de trafic maritime en provenance du large, ou aussitôt que possible lorsque le navire est censé arriver à une telle zone moins de 24 heures après son départ du dernier port d’escale :


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7.1 (1) A ship carrying passengers that is engaged on a voyage any part of which is outside a VHF coverage area or sea area A1 shall be equipped with radio equipment capable of establishing continuous two-way communications with a Canadian Coast Guard Marine Communications and Traffic Services Centre or, if that is not possible, with another organization or person on shore that is providing communications with the ship.

7.1 (1) Tout navire transportant des passagers au cours d’un voyage dont une partie est effectuée à l’extérieur d’une zone VHF ou de la zone océanique A1 doit être muni d’un équipement de radiocommunication permettant d’établir des communications bidirectionnelles continues avec un centre des Services de communications et de trafic maritimes de la Garde côtière canadienne ou, si cela est impossible, avec une autre organisation ou une personne situées sur la terre ferme assurant des communications avec le navire.


It should help to shift at least the expected aggregate increase in international road freight traffic, but preferably more, to short sea shipping, rail and inland waterways or to a combination of modes of transport, in which road journeys are as short as possible. The current Marco Polo programme under Council and Parliament Regulation (EC) No 1382/2003 should then be replaced.

Le Programme devrait permettre de transférer au moins (et de préférence davantage) la croissance agrégée attendue du trafic routier international de fret, vers le transport maritime à courte distance, le transport ferroviaire et la navigation intérieure, ou une combinaison de ces modes de transport, où les parcours routiers sont aussi courts que possible. Le programme Marco Polo en cours, régi par le règlement (CE) n° 1382/2003 du Parlement européen et du Conseil, devrait être remplacé.


29. Calls on the Commission to submit as soon as possible a proposal to strengthen port state control by reducing the intervals between the inspection of vessels of greater risk, by expanding the reporting requirements of pilots also to include vessels in transit off the coast of Europe and by applying the 25% target (percentage of ships inspected) to each port that has 'significant maritime traffic' instead of to the country as a ...[+++]

29. invite la Commission à présenter dans les meilleurs délais une proposition visant à renforcer le contrôle par l'État du port en réduisant les intervalles entre les inspections des navires à risques et en prévoyant que les pilotes sont tenus de faire rapport aussi sur les navires en transit au large des côtes européennes et en appliquant l'objectif de 25 % des navires (pourcentage des navires inspectés) entrant dans tout port qui connaît un "trafic maritime important" et non sur la base du pays dans son ensemble; considère que la ...[+++]


developing and enhancing the effectiveness of telematic links between the coastal stations of the Member States with a view to obtaining a clearer picture of traffic, improving the monitoring of ships in transit, and harmonising and, as far as possible, streamlining the reports required from ships en route;

développer et renforcer l'efficacité des liaisons télématiques entre les centres côtiers des États membres en vue d'améliorer la connaissance du trafic et le suivi des navires en transit, d'harmoniser et, dans la mesure du possible, d'alléger les comptes rendus exigés des navires en route;


This would not only store data and parameters relating to navigational matters and the safety systems of the vessel with a view to investigation of the causes after any accident but could also transmit these data, without any possibility of manipulation by the crew, to shipping traffic management centres onshore by means of transponders or other communications systems to give a snapshot of the navigational and safety conditions on the vessel at all times, even in real-time.

La fonction d'une telle boîte serait non seulement de stocker les données et les paramètres relatifs à la navigation et aux systèmes de sécurité du navire, dans le but d'effectuer des recherches a posteriori sur les causes d'un accident, mais aussi de permettre la transmission de ces mêmes données non manipulables par l'équipage aux centres de gestion du trafic et du transport maritime à terre, par le biais de répéteurs ou d'autres systèmes de communication.


3. The Presidency calls upon the Commission to: (a) relay to the Council as soon as possible: - the outcome of its discussions with trade unions and professional organizations regarding the EUROS register, and - the result of the studies it has carried out on State aid in the shipping sector and on the link between such aid and the employment of Community crews; (b) submit a communication and appropriate proposals to promote the development of short-haul shipping within the Community; (c) examine the advisability of proposals for th ...[+++]

3. La Présidence invite la Commission à : a) fournir au Conseil dès que possible : - le résultat des discussions qu'elle a eues avec les organisations syndicales et professionnelles au sujet du registre EUROS, ainsi que - le résultat des études auxquelles elle a procédé sur les aides d'Etat dans le secteur maritime et sur le lien entre ces aides et l'emploi des navigants communautaires ; b) soumettre sa communication et les propositions qu'elle comporte pour promouvoir le développement des transports maritimes de courte distance dans la Communauté ; c) examiner l'opportunité de propositions sur l'établissement au niveau communautaire d ...[+++]




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'shipping traffic possible' ->

Date index: 2023-06-17
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