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Aid children who have experienced trauma
Asian shark catfish
Assist children who have experienced trauma
Atlantic mako
Blue dog
Blue pointer
Blue pointer shark
Blue shark
Bluntnose sixgill shark
Bonnethead sharks
Bonnetheads
Financial shark
Great white shark
Greatblue shark
Hammerhead sharks
Iridescent shark
Mackerel shark
Mako
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Maneater
Maneater shark
Scoophead sharks
Shark
Shark's-teeth
Shark's-teeth scrim
Shark's-tooth
Shark's-tooth scrim
Sharp-nosed mackerel shark
Sharpnose mackerel shark
Short-finned mako
Siamese shark
Sixgill shark
Support children who have encountered trauma
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Sutchi catfish
White pointer
White shark

Vertaling van "sharks have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
shark's-tooth scrim [ shark's-teeth scrim | shark's-tooth | shark's-teeth ]

tulle gobelin [ tulle à motifs en forme de dents de requin | horizon ]


blue shark [ blue dog | blue pointer | blue pointer shark | greatblue shark ]

requin bleu [ peau bleue ]


sutchi catfish | iridescent shark | Siamese shark | Asian shark catfish

silure-requin | pangasius requin | poisson-chat du Mékong


great white shark | maneater | maneater shark | white pointer | white shark

carcharodonte | grand requin blanc | requin | requin blanc | requin mangeur d'homme


bonnethead sharks | bonnetheads | hammerhead sharks | scoophead sharks

requins-marteaux | sphyrnidés


atlantic mako | mackerel shark | mako shark | sharpnose mackerel shark | short-finned mako

lamie à nez pointu | mako | requin mako à nageoires courtes | requin taupe bleu | requin-touille






financial shark [ shark ]

requin de la finance [ requin ]


aid children who have experienced trauma | assist children who have experienced trauma | support children who have encountered trauma | support children who have experienced trauma

aider les enfants ayant vécu un traumatisme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whilst purse seines and pole and line gears rarely catch sharks, the surface longliners have a high catch rate at around 68 percent, compared to the 30 percent of the stated target catch of swordfish and tunas. This shark catch is around 31,000 t per annum, mostly consisting of blue shark ( Prionace glauca ) and shortfin mako ( Isurus oxyrinchus ), with blue shark alone representing 75% of all shark catches.

Si les senneurs à senne tournante et les canneurs capturent rarement des requins, les palangriers de surface ont un taux élevé de capture de requins (68 % environ) par rapport au taux de capture pour les espèces cibles déclarées, à savoir l'espadon et le thon (30 %). La capture de requins avoisine les 31 000 tonnes par an. Les principales espèces concernées sont le requin bleu ( Prionace glauca ) et le requin mako à nageoires courtes ( Isurus oxyrinchus ), le requin bleu représentant à lui seul 75 % du total des captures de requins.


The relevant rules adopted by RFMOs ban shark finning and provide that each Contracting Party bans their vessels from having shark fins on board that total more than 5% of the "weight of sharks on board", up to the first point of landing (while Community legislation currently refers to 5% of the "live weight of the shark catch").

Les règles correspondantes adoptées par les ORGP proscrivent l'enlèvement des ailerons de requins et imposent à toutes les parties contractantes d'interdire à leurs navires de détenir à bord une quantité d'ailerons de requins dépassant 5 % du «poids des requins retenus à bord», jusqu’au premier point de débarquement (alors que la législation communautaire en vigueur fait référence à 5 % du «poids vif de la capture de requins»).


Other measures, although not shark-specific, may have an important bearing on sharks, especially for those taken as a by-catch.

D'autres mesures qui ne visent pas spécifiquement les requins pourraient jouer un rôle important, notamment en ce qui concerne les requins capturés en tant que prises accessoires.


In particular, the Comoros have not reported nominal catch on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported catch and effort on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported size frequency on sharks, as required by IOTC Resolution 05/05, have not reported catch and effort on purse seine foreign vessels operating in its EEZ, as required by IOTC Resolution 10/02 and have not implemented the observer scheme for artisanal sampling, as required by IOTC Resolution 11/04.

En particulier, les Comores n’ont pas communiqué de données sur les captures nominales de requins, ni sur les captures et l’effort de pêche concernant les requins, ni sur la fréquence des tailles des requins comme l’exige la résolution 05/05 de la CTOI; elles n’ont pas communiqué de données de capture et d’effort de pêche sur les senneurs étrangers opérant dans sa ZEE, comme l’exige la résolution 10/02 de la CTOI, et elles n’ont pas mis en œuvre de mécanisme d’observateurs pour le système d’échantillonnage dans la pêche artisanale, comme l’exige la résolution 11/04 de la CTOI.


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These vessels have conducted operations: with fishing gears non-marked, with no original documents on board of the vessel or with missing fishing related documentations, with outdated fishing licences, with no clearance from the last fishing port called, with no fishing licence from the flag State, with no Vessel Monitoring System (VMS) on-board working or with VMS on-board disrupted, conducted shark finning operations, conducted illegal at-sea transhipments and without reporting transhipments.

Ces navires ont mené des opérations: au moyen d’engins de pêche non marqués; sans disposer à bord des documents originaux ou en disposant seulement d’une documentation relative à la pêche incomplète; avec des licences de pêche obsolètes; sans l’autorisation du dernier port de pêche d’escale; sans licence de pêche de l’État du pavillon; sans disposer d’un système de surveillance des navires par satellite (VMS) en état de fonctionnement ou avec un VMS défectueux; ou ont procédé à l’enlèvement de nageoires de requins ou encore à de ...[+++]


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and records; (c) does the g ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bully et tous les autres documents et registres de traçabilité; c) le gouvernement dispose-t-il d’informatio ...[+++]


The most effective and rational way of applying a measure to ban the practice of 'shark finning' and make shark by-catches less advantageous is to prohibit the removal of fins on board as well as the retention on board, transshipment and landing of fins that have been removed from the bodies of sharks.

Le moyen le plus efficace et le plus rationnel d'appliquer une mesure d'interdiction de la pratique de l'enlèvement des nageoires et de rendre les captures accessoires de requins moins intéressantes consiste à interdire l'enlèvement des nageoires à bord ainsi que la conservation à bord, le transbordement ou le débarquement de nageoires de requins qui ont été retirées du corps de l'animal.


It can help address problems of financial exclusion: those who have received some form of education on financial matters are far more likely to be engaged with the mainstream financial industry, and not have to rely on higher-cost and higher-risk fringe providers or loan sharks.

Elle peut être un remède à l’exclusion financière: les personnes ayant bénéficié d’une formation, quelle qu’elle soit, en matière financière, sont beaucoup plus susceptibles de faire appel à des institutions financières établies plutôt qu’à des sociétés marginales ou à des usuriers, plus onéreux et plus risqués.


The most effective and rational way of applying a measure to ban the practice of 'shark finning' and make shark by-catches less advantageous is to prohibit the removal of fins on board as well as the retention on board, transshipment and landing of fins that have been removed from the bodies of sharks.

Le moyen le plus efficace et le plus rationnel d'appliquer une mesure d'interdiction de la pratique de l'enlèvement des nageoires et de rendre les captures accessoires de requins moins intéressantes consiste à interdire l'enlèvement des nageoires à bord ainsi que la conservation à bord, le transbordement ou le débarquement de nageoires de requins qui ont été retirées du corps de l'animal.


The world-wide ban (except for the Baltic Sea) on the use of drifnets, adopted by the Council in June 1998 [l], to enter into full effect from the 1st January 2002 will have a major beneficial effect for the conservation of small cetaceans and some species of fish, including sharks.

L'interdiction mondiale (excepté pour la mer Baltique) de l'utilisation des filets maillants dérivants, arrêtée par le Conseil en juin 1998l), qui entrera pleinement en vigueur le 1er janvier 2002, aura des effets extrêmement bénéfiques pour la conservation des petits cétacés et de certaines espèces de poissons, y compris les requins.




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'sharks have' ->

Date index: 2022-05-18
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