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Certificate of depository receipt
Certificate of depository share receipt
Certificate representing shares
Company with share capital
Crop-share
Delegate activities
Delegate tasks
Depositary receipt
Depository receipt
Depository share receipt
Ethics of sharing work through social media
Farm tenancy
Inform subsidiaries on good practices
Initial share
Joint stock company
Keep subsidiaries apprised of good practices
Morals of sharing work through social media
Paying off of shares
Perform adjustments as work evolves
Principles of sharing work through social media
Redemption of shares
Registered company
Repurchase of shares
Share
Share certificate
Share cropping
Share duties
Share farming
Share good practices across subsidiaries
Share issued for a consideration other than cash
Share issued for consideration other than cash
Share leasing
Share repurchase
Share tasks
Share tenancy
Share-cropping
Share-rent system
Sharing good practices across subsidiary
Stock certificate
Stocks
Stockshare
Vendor's share

Traduction de «share was $114 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
crop-share | share cropping | share farming | share leasing | share tenancy | share-rent system | stockshare

affermage à mi-fruit | bail à colonat partiaire | métayage


share [ certificate of depository receipt | certificate of depository share receipt | certificate representing shares | depositary receipt | depository receipt | depository share receipt | share certificate | stock certificate | stocks(UNBIS) ]

action financière [ action | certificat d'actions | certificat représentatif d'actions | certificat représentatif de valeurs mobilières ]


initial share | share issued as consideration for the transfer of assets other than cash | share issued for a consideration other than cash | share issued for consideration other than cash | vendor's share

action d'apport | action émise en contrepartie d'apports


paying off of shares | redemption of shares | repurchase of shares | share repurchase

rachat d'actions


morals of sharing work through social media | perform adjustments as work evolves | ethics of sharing work through social media | principles of sharing work through social media

éthique du partage du travail par le biais des médias sociaux


share farming [ share-cropping | share tenancy | Farm tenancy(ECLAS) | farm tenancy(UNBIS) ]

métayage


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales


company with share capital [ joint stock company | registered company ]

société de capitaux [ société par actions ]


share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

déléguer des tâches
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
If, within one year from the date of the submission of the statement, the Commission does not request information for the purposes of Article 114(2) of this Regulation, inform the participating countries in writing about its intention to open an enquiry in respect of that amount or request that the participating countries continue the recovery procedure, the Community share shall be borne by the general budget of the European Union.

Si, dans un délai d’un an à compter de la date de présentation de la déclaration, la Commission ne demande pas d’informations aux fins de l’article 114, paragraphe 2, du présent règlement, n’informe pas les pays participants par écrit de son intention d’ouvrir une enquête concernant ce montant et ne demande pas aux pays participants de poursuivre la procédure de recouvrement, la part communautaire est supportée par le budget général de l’Union européenne.


The Member States may apply Articles 113 and 114 to operations whereby one or more companies are wound up without going into liquidation and transfer all their assets and liabilities to another company, if 90 % or more, but not all, of the shares and other securities referred to in Article 113 of the company or companies being acquired are held by that acquiring company and/or by persons holding those shares and securities in their own names but on behalf of that company.

Les États membres peuvent appliquer les articles 113 et 114 à des opérations par lesquelles une ou plusieurs sociétés se dissolvent sans liquidation et transfèrent l'ensemble de leur actif et passif à une autre société si 90 % ou plus, mais non la totalité, des actions et autres titres indiqués à l'article 113 de la ou des sociétés absorbées appartiennent à la société absorbante et/ou à des personnes qui détiennent ces actions et ces titres en leur nom propre, mais pour le compte de cette société.


114. Recognises, in light of the global challenges facing the EU and the US, that the transatlantic partnership needs to be further strengthened, and that it is vital that transatlantic cooperation in counter-terrorism continues on a new basis of trust based on true common respect for the rule of law and the rejection of all indiscriminate practices of mass surveillance; insists, therefore, that clear measures need to be taken by the US to re-establish trust and re-emphasise the shared basic values underlying the partnership;

114. reconnaît, à la lumière des défis mondiaux auxquels sont confrontés l'Union européenne et les États-Unis, que le partenariat transatlantique doit être renforcé et qu'il est essentiel que la coopération transatlantique se poursuive dans la lutte contre le terrorisme sur une nouvelle base de confiance s'appuyant sur un véritable respect commun de l'état de droit et le rejet de toutes les pratiques de surveillance de masse systématique; affirme par conséquent que des mesures claires doivent être prises par les États-Unis pour rétablir la confiance et souligner à nouveau les valeurs fondamentales communes sur lesquelles s'appuie le par ...[+++]


114. Welcomes calls for greater pooling and sharing of key military capabilities, improved capacities to plan and conduct missions and operations, and integration of civilian and military missions and operations; highlights the need to continuously improve the performance of CSDP missions and operations, including through evaluation of outcomes, benchmarking, impact assessment, identifying and implementing lessons learned and developing best practices for effective and efficient CSDP action; regrets, however, the political constraints on cooperation that sometimes prevent best practices from creating synergies;

114. se félicite des demandes en faveur d'une mise en commun et d'un partage accrus des capacités militaires essentielles, d'une amélioration des capacités de planification et d'exécution des missions et des opérations ainsi que d'une meilleure intégration des missions et opérations civiles et militaires; souligne qu'il est nécessaire d'améliorer en permanence les performances des missions et opérations relevant de la PSDC, y compris par l'évaluation des résultats, la définition de critères de référence, des analyses d'impact, le recensement et l'exploitation des enseignements tirés des opérations ainsi que l'élaboration de bonnes pratiques, afin que l'action menée dans le cadre ...[+++]


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114. Welcomes the pilot projects in the area of logistics which ran in 2010 (e.g. purchasing low-emissions vehicles - EURO 5 standard, holding training in environmentally responsible driving for drivers and removal staff, trunk sharing for the transport of working documents, thereby reducing CO2 emissions by around 33 % in that area) as part of EMAS Action Plan;

114. se félicite des projets pilotes dans le domaine de la logistique qui ont été menés en 2010 (par exemple l'achat de véhicules avec un faible niveau d'émission - norme EURO 5, l'organisation de formations sur l'éco-conduite pour les chauffeurs et les déménageurs, le partage des cantines nécessaires pour transporter les documents de travail, ce qui a réduit dans ce domaine les émissions de CO2 d'environ 33 %) dans le cadre du plan d'action EMAS;


114. Welcomes the “Europe 2020” Project Bond Initiative, as a risk-sharing mechanism between the EC and the EIB, providing capped support from the EU budget, that should leverage EU funds and attract additional private sector financing for individual infrastructure projects in line with “Europe 2020” objectives; encourages the EIB to perform a pilot-phase of the initiative before the end of the programming period 2007-2013 in order to assess the effectiveness of the system;

114. se félicite de l'initiative des emprunts obligataires Europe 2020 pour le financement de projets, en tant que mécanisme de partage des risques avec la BEI, fournissant une aide plafonnée à partir du budget de l'Union, qui devrait avoir un effet de levier sur les fonds de l'Union et susciter d'autant plus l'intérêt des investisseurs privés à participer à des projets prioritaires de l'Union, conformément aux objectifs de la stratégie Europe 2020; demande à la BEI d'exécuter une phase-pilote de l'initiative avant la fin de la période de programmation 2007-2013 afin d'évaluer l'efficacité du système;


Article 114 TFEU has to be read in the light of Article 2(2) TFEU, which expressly states that: "When the Treaties confer on the Union a competence shared with the Member States in a specific area, the Union and the Member States may legislate and adopt legally binding acts in that area.

L'article 114 du traité FUE doit être lu à la lumière de l'article 2, paragraphe 2, du traité FUE qui dispose expressément: "Lorsque les traités attribuent à l'Union une compétence partagée avec les États membres dans un domaine déterminé, l'Union et les États membres peuvent légiférer et adopter des actes juridiquement contraignants dans ce domaine.


If, within one year from the date of the submission of the statement, the Commission does not request information for the purposes of Article 114(2) of this Regulation, inform the participating countries in writing about its intention to open an enquiry in respect of that amount or request that the participating countries continue the recovery procedure, the Community share shall be borne by the general budget of the European Union.

Si, dans un délai d’un an à compter de la date de présentation de la déclaration, la Commission ne demande pas d’informations aux fins de l’article 114, paragraphe 2, du présent règlement, n’informe pas les pays participants par écrit de son intention d’ouvrir une enquête concernant ce montant et ne demande pas aux pays participants de poursuivre la procédure de recouvrement, la part communautaire est supportée par le budget général de l’Union européenne.


For instance, in Case COMP/M.1741 - MCI WorldCom/Sprint it was found that the merged entity would have in the market for the provision of top-level Internet connectivity an absolute combined market share of more than [35-45] %, several times larger than its closest competitor, enabling it to behave independently of its competitors and customers (see paragraphs 114, 123, 126, 146, 155 and 196).

Par exemple, dans l'affaire COMP/M.1741 - MCI WorldCom/Sprint, la Commission a estimé que l'entité issue de la concentration détiendrait, sur le marché de la fourniture de la connectivité à l'Internet de niveau supérieur, une part de marché absolue cumulée de plus de [35-45 %] - autrement dit, plusieurs fois supérieure à celle de son concurrent le plus proche - ce qui lui permettrait de se comporter de façon indépendante de ses concurrents et de ses clients (voir points 114, 123, 126, 146, 155 et 196).


For instance, in Case COMP/M.1741 - MCI WorldCom/Sprint it was found that the merged entity would have in the market for the provision of top-level Internet connectivity an absolute combined market share of more than [35-45] %, several times larger than its closest competitor, enabling it to behave independently of its competitors and customers (see paragraphs 114, 123, 126, 146, 155 and 196).

Par exemple, dans l'affaire COMP/M.1741 - MCI WorldCom/Sprint, la Commission a estimé que l'entité issue de la concentration détiendrait, sur le marché de la fourniture de la connectivité à l'Internet de niveau supérieur, une part de marché absolue cumulée de plus de [35-45 %] - autrement dit, plusieurs fois supérieure à celle de son concurrent le plus proche - ce qui lui permettrait de se comporter de façon indépendante de ses concurrents et de ses clients (voir points 114, 123, 126, 146, 155 et 196).


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