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Collaborate with animal related professionals
Collaborate with veterinary professionals
Joint and Several Liability and Professional Defendants
Public Sector PD Day
Public Sector Professional Development Day
Several years of professional experience
Work in a team in the veterinary sector
Work together with veterinary professionals

Traduction de «several professional sectors » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
work in a team in the veterinary sector | work together with veterinary professionals | collaborate with animal related professionals | collaborate with veterinary professionals

collaborer avec des professionnels animaliers


Joint and Several Liability and Professional Defendants: Options Discussion Paper

Responsabilité solidaire et professions libérales : examen des options


Joint and Several Liability and Professional Defendants

Responsabilité solidaire et professions libérales


several years of professional experience

expérience professionnelle de plusieurs années


Public Sector PD Day [ Public Sector Professional Development Day ]

Public Sector PD Day
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
33. Believes that future severe changes in the steel and other industrial sectors should be anticipated; considers, in this connection, that the Member States should align education and training policies more closely with labour market needs so as to be able to cope with similar situations and promote the appeal of the technical and scientific fields, in order to ensure that there are specialised professionals in the steel sector ...[+++]

33. considère qu'il y a lieu d'anticiper les évolutions importantes dans la sidérurgie et d'autres secteurs industriels; estime, à cet égard, que les États membres devraient aligner plus étroitement leurs politiques d'éducation et de formation sur les besoins du marché du travail, de manière à pouvoir accompagner ces situations et qu'ils devraient promouvoir l'attrait des domaines techniques et scientifiques, afin de garantir l'innovation dans le secteur sidérurgique par des professionnels spécialisés;


29. Believes that future severe changes in the steel and other industrial sectors should be anticipated; considers, in this connection, that the Member States should align education and training policies more closely with labour market needs so as to be able to cope with similar situations and promote the appeal of the technical and scientific fields, in order to ensure that there are specialised professionals in the steel sector ...[+++]

29. considère qu'il y a lieu d'anticiper les évolutions importantes dans la sidérurgie et d'autres secteurs industriels; estime, à cet égard, que les États membres devraient aligner plus étroitement leurs politiques d'éducation et de formation sur les besoins du marché du travail, de manière à pouvoir accompagner ces situations et qu'ils devraient promouvoir l'attrait des domaines techniques et scientifiques, afin de garantir l'innovation dans le secteur sidérurgique par des professionnels spécialisés;


33. Believes that future severe changes in the steel and other industrial sectors should be anticipated; considers, in this connection, that the Member States should align education and training policies more closely with labour market needs so as to be able to cope with similar situations and promote the appeal of the technical and scientific fields, in order to ensure that there are specialised professionals in the steel sector ...[+++]

33. considère qu'il y a lieu d'anticiper les évolutions importantes dans la sidérurgie et d'autres secteurs industriels; estime, à cet égard, que les États membres devraient aligner plus étroitement leurs politiques d'éducation et de formation sur les besoins du marché du travail, de manière à pouvoir accompagner ces situations et qu'ils devraient promouvoir l'attrait des domaines techniques et scientifiques, afin de garantir l'innovation dans le secteur sidérurgique par des professionnels spécialisés;


(8) This Regulation should therefore integrate the provisions of Regulation 765/2008, Directive 2001/95/EC and several sector-specific acts of Union harmonisation legislation relating to market surveillance into a single regulation which covers products in both the harmonised and non-harmonised areas of the Union legislation, regardless whether they are intended for use, or are likely to be used, by consumers or professionals.

(8) Le présent règlement devrait par conséquent intégrer les dispositions du règlement (CE) n° 765/2008, de la directive 2001/95/CE et de plusieurs actes législatifs d'harmonisation sectorielle de l'Union portant sur la surveillance du marché dans un règlement unique qui couvre les produits tant des domaines harmonisés que non harmonisés de la législation de l'Union, que ces produits soient destinés aux consommateurs ou aux professionnels, ou soient susceptibles d'être utilisés par les uns ou les autres.


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94. Takes note of the process of internalisation of staff in the Directorate-General for Innovation and Technological Support and the promised reduction of costs and the increased level of expertise corporate identity among the staff in the IT area; recalls that the increased level of expertise concerning permanent innovations was also the reason given to externalise this sector several years ago; questions the argument of reduced costs; is aware of the constraints and challenges with regard to the recruitment of the best professionals ...[+++]

94. prend acte du processus d'internalisation du personnel dans la direction générale de l'innovation et du support technologique et de la promesse de réduction des coûts et de renforcement du niveau d'expertise et de l'identité collective du personnel dans le domaine informatique; rappelle que l'augmentation du niveau d'expertise concernant les innovations permanentes était également la raison donnée pour externaliser ce secteur il y a quelques années; met en doute l'argument de la réduction des coûts; est conscient des contraintes et des défis liés au recrutement des meilleurs professionnels ...[+++]


The holding of credible, open and transparent presidential elections in October 2005 and parliamentary elections in December 2005 is essential if fresh crises like the present one are to be avoided. The current crisis originated in the disputed elections of autumn 2000. The rule of law is compromised by the obstacles the Ivorian government has put in the path of the EU-financed audit of the cocoa sector and there appears to be no effective legal remedy to the repeated refusals of several professional bodies in the coffee/cocoa sector ...[+++]

L’organisation d’élections (présidentielles, en octobre 2005, et législatives, en décembre 2005) crédibles, ouvertes, et transparentes est essentielle, pour éviter la survenance de nouvelles crises comme la crise actuelle, qui trouve une des ses sources dans les conditions, contestées, dans lesquelles les élections de l’automne 2000 se sont déroulées ; L’Etat de droit est compromis par les obstacles mis à la réalisation, à la demande du gouvernement ivoirien, de l’audit financé par l’UE dans le secteur du cacao. En effet, il apparaît que le refus réitéré, depuis octobre 2003, de plusieurs organismes ...[+++]


For several years, the Professional Institute of the Public Service of Canada (PIPSC), a national union representing approximately 36,000 professional and scientific employees, has been calling upon the federal government to enact legislation to protect federal public-sector employees from potential reprisals for “blowing the whistle”.

Depuis plusieurs années, l’Institut professionnel de la fonction publique du Canada (IPFC), syndicat national représentant quelque 36 000 employés professionnels et scientifiques, demande au gouvernement fédéral de promulguer une loi visant à protéger les fonctionnaires fédéraux contre des mesures de représailles pour avoir dénoncé des conduites répréhensibles.


For several years, the Professional Institute of the Public Service of Canada (PIPSC), a national union representing approximately 36,000 professional and scientific employees, has been calling upon the federal government to enact legislation to protect federal public-sector employees from potential reprisals for “blowing the whistle”.

Depuis plusieurs années, l’Institut professionnel de la fonction publique du Canada (IPFC), syndicat national représentant quelque 36 000 employés professionnels et scientifiques, demande au gouvernement fédéral de promulguer une loi visant à protéger les fonctionnaires fédéraux contre des mesures de représailles pour avoir dénoncé des conduites répréhensibles.


One only need look at the committee's reports on corporate governance, the governance practices of institutional investors, joint and several liability and professional defendants, modified proportionate liability, the Canada Pension Plan Investment Board Act and the Public Sector Pension Investment Board Act, all of which have been published by the Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce over the last three and one-half years, to recognize that governance is a concept that the committee feels very strongly about.

Il suffit de jeter un coup d'oeil aux rapports du comité concernant le gouvernement d'entreprise, les pratiques de gouvernement des investisseurs institutionnels, la responsabilité conjointe et multiple et les défenseurs professionnels, la responsabilité proportionnelle modifiée, la Loi sur l'Office d'investissement du Régime de pensions du Canada et la Loi sur l'Office d'investissement des régimes de pensions du secteur public, autant de rapports qui ont été publiés par le Comité sénatorial permanent des banques et du commerce au cou ...[+++]


It is a fact that several of the professional and institutional organizations indicated that they already had privacy codes that made those of us on the committee optimistic to the fact that it should be possible, within the 24 months, to develop out of these various privacy codes a consensus set of codes that would apply to the health care sector.

Il est vrai que plusieurs des organismes professionnels et institutionnels ont mentionné qu'ils possèdent déjà un code de protection des renseignements personnels, de sorte que les membres du comité envisageaient avec optimisme la possibilité que l'on puisse élaborer, au cours de cette période de 24 mois, à partir de ces divers codes, un ensemble de codes qui feraient consensus et qui s'appliqueraient au secteur des soins de santé.




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'several professional sectors' ->

Date index: 2023-06-23
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