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CADAPSO
CSO
Charitable organisation
Common service organization
Common services organization
Computer service company
Computer service firm
Computer service organization
Create a package of social support services
ESO
ESSI Service Organization
Organise operations of long-term care services
Organise operations of residential care services
Organise social work package
Organise social work packages
Organize operations of long-term care services
Organize operations of residential care services
Organize social work package
Service concern
Service organization
Software firm
Software house
Telephone service for would-be suicides
Voluntary organisation
Voluntary organization
Voluntary services

Vertaling van "service organizations would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
organise operations of long-term care services | organize operations of residential care services | organise operations of residential care services | organize operations of long-term care services

organiser le fonctionnement des services de soins en structure d’accueil | organiser le fonctionnement des services de soins en structure d’hébergement


telephone service for would-be suicides

service de prévention contre les suicides


computer service company | computer service firm | computer service organization | software firm | software house

société de service et d'ingénierie informatique | société de services et de conseil en informatique | SSCI [Abbr.] | SSII [Abbr.]


create a package of social support services | organize social work package | organise social work package | organise social work packages

organiser des ensembles de services d’action sociale


ESSI Service Organization | ESO [Abbr.]

organisation de service ESSI


Canadian Association of Data, Professional Service and Software Organizations [ CADAPSO | Canadian Association of Data and Professional Service Organizations | Canadian Association of Data Processing Service Organizations ]

Association canadienne des entreprises de services en informatique [ Canadian Association of Data and Professional Service Organizations | Canadian Association of Data Processing Service Organizations ]


common service organization [ CSO | common services organization ]

organisation de services communs [ OSC | organisme de services communs ]


voluntary organisation [ charitable organisation | voluntary organization | Voluntary services(ECLAS) ]

organisation bénévole [ organisation charitable | organisation de volontaires | organisation volontaire ]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


service organization | service concern

entreprise de service
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Our organization would like to state clearly that we do think it is important that all of us fulfill our legal and financial obligations, whether we are prisoners, citizens, members of the Correctional Service of Canada or senators alike.

Notre organisation tient à déclarer clairement qu'elle estime important que tous les citoyens s'acquittent de leurs obligations juridiques et financières, qu'il soit détenu, simple citoyen, membre du Service correctionnel du Canada ou sénateur.


Our francophone organizations would like there to be a separate organization or organizations that would provide those services in French.

Les organisations francophones souhaitent qu'il y ait une ou des organisations distinctes qui fourniraient ces services en français.


I realize the economy is booming in Fort McMurray but I think employers in most service organizations would have a hard time hiring anybody for less than $15 to $20 an hour.

Je suis conscient que l’économie est en pleine expansion à Fort McMurray, et les employeurs de toutes les entreprises de services auraient du mal à engager qui que ce soit pour moins de 15 $ à 20 $ l’heure.


In addition to the Treasury Board code of conduct, under the bill each public sector organization would have to establish their own code that reflects the unique circumstances within their own departments (1225) The bill also requires me, as the minister responsible for the Public Service Human Resources Management Agency of Canada, to actively promote ethical practices in the federal public sector.

Tous les organismes du secteur public seraient tenus, en vertu du projet de loi, d'établir leur propre code qui reflète leurs caractéristiques uniques au sein de leur propre ministère, en plus du code de conduite du Conseil du Trésor (1225) Le projet de loi me demande également à titre de ministre responsable de l'Agence de gestion des ressources humaines de la fonction publique du Canada d'encourager activement, dans les lieux de travail du secteur public, des pratiques conformes à la déontologie.


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2. Looks forward to the Commission proposal for a Directive laying down quality and safety requirements for organ donation, procurement, testing, preservation, transport and allocation across the EU and the resources necessary to meet those requirements; stresses, nonetheless, that the forthcoming legislative framework should not create an additional administrative burden for Member States or service providers, nor should it jeopardize the use of existing good practices or those practices adapted to the prevailing conditions and circumstances in individual Member States, or contain requirements which ...[+++]

2. attend la proposition de la Commission d'une directive fixant les exigences de qualité et de sécurité pour le don, l'obtention, la vérification, la conservation, le transport et la distribution d'organes dans l'Union et prévoyant les ressources nécessaires pour satisfaire ces exigences; souligne, toutefois, que le prochain cadre juridique ne doit pas faire reposer sur les États membres ni sur les prestataires de service une charge administrative supplémentaire, remettre en cause le recours aux bonnes pratiques existantes, ni à celles qui sont adaptées aux conditions et circonstances valant pour chacun des États membres individuelleme ...[+++]


2. Looks forward to the Commission proposal for a Directive setting quality and safety requirements for organ donation, procurement, testing, preservation, transport and allocation across the EU and the resources needed to meet these requirements; stresses, nonetheless, that the forthcoming legislative framework should not create an additional administrative burden for Member States or service providers, nor should it jeopardize the use of existing good practices or those practices adapted to the prevailing conditions and circumstances in individual Member States, or contain requirements which would ...[+++]

2. attend la proposition de la Commission d'une directive fixant les exigences de qualité et de sécurité pour le don, l'obtention, la vérification, la conservation, le transport et la distribution d'organes dans l'Union européenne et prévoyant les ressources pour satisfaire ces exigences; souligne, toutefois, que le prochain cadre juridique ne doit pas faire reposer sur les États membres ni sur les prestataires de service une charge administrative supplémentaire, remettre en cause le recours aux bonnes pratiques existantes, ni à celles qui sont adaptées aux conditions et circonstances valant pour chacun des États membres individuellemen ...[+++]


9. Stresses the need among CRAs for transparency of fees and the separation of rating and ancillary services as well as for a clarification of assessment criteria and business models; emphasises that CRAs play a public role in, for example, the CRD and that they should, therefore, meet high standards of accessibility, transparency, quality and reliability required of regulated businesses such as banks; urges the International Organization of Securities Commissions (IOSCO) and the CESR to continue to closely monitor the compliance of ...[+++]

9. souligne qu'il est nécessaire que les agences de notation financière appliquent la transparence des tarifs et la séparation des activités de notation et des services connexes, et qu'elles clarifient les critères d'évaluation et les modèles d'entreprise utilisés; souligne que les agences de notation financière jouent un rôle public, par exemple en liaison avec les directives relatives aux exigences de fonds propres, et qu'elles devraient donc satisfaire à des normes élevées d'accessibilité, de transparence, de qualité et de fiabilité que celles qui s'appliquent aux entreprises réglementées, comme les banques; prie ins ...[+++]


The justification is given in the amendment to Article 1, paragraph 1, point (a): excluding the above sectors from the scope of the regulation would harm the producers and retailers involved in supplying organic products for all food service operations, wherever a demand exists.

L'explication est donnée à l'amendement portant sur l'article 1, paragraphe 1, point a): exclure ces secteurs du champ d'application porterait atteinte aux producteurs et aux distributeurs qui s'engagent à garantir la fourniture de produits biologiques à tous les services alimentaires, dès lors qu'il y a une demande.


In response to concerns expressed by members of the sport community about Sport Canada being party to dispute resolutions, I would like to point out that under Bill C-54 no individual or organization would be obliged to use the centre's services, which are to be used on a consensual basis.

En réponse à des préoccupations exprimées par des membres de la collectivité sportive sur le fait que Sport Canada participe au règlement des différends, je tiens à signaler que, conformément au projet de loi C-54, aucun particulier ni aucune organisation ne serait tenu d'utiliser les services du Centre, qui doivent être utilisés sur une base consensuelle.


The proposal that each country designate a body at national level to coordinate the fight against organized crime would duplicate activities within the Member State unless it could take the form of a flexible service, providing rapid, unbureaucratic and informal assistance to the law enforcement agencies (Recommendation 1).

Pour éviter que la proposition de créer des organes nationaux chargés de la coordination interne des mesures de lutte contre la criminalité organisée débouche sur des doubles emplois au niveau des activités nationales, il faut que ces organes soient des services flexibles qui fournissent aux autorités de répression une assistance rapide, non bureaucratique et informelle (à propos de la recommandation 1).




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'service organizations would' ->

Date index: 2022-07-24
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