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ANZ Bank Canada
Balance with banks at sight
Bank Act
Bank of British Columbia
Banking
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Barclays Bank of Canada
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Deposit with banks at sight
Due from banks on demand
Due from banks on sight
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Fuel level transmitter
Fuel sender
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HSBC Bank Canada
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Indemnify the sender
Lloyds Bank International Canada
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Midland Bank Canada
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Oil pressure sensor
Oil-pressure sender
Oil-pressure sensor
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Sending bank's transaction reference
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Settle with the sender
Sight-deposit with banks
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Spammer blacklist
Tank unit
Transaction reference
Wells Fargo Bank Canada

Traduction de «sender banks » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sender transaction reference | sender's ref | sending bank's reference | sending bank's transaction reference | transaction reference

référence de transaction | référence de transaction de l'expéditeur


blocked senders list | blocked sender list | blocked domains list | blocked domain list | sender blacklist | spammer blacklist | spam sender blacklist

liste des expéditeurs bloqués | liste des expéditeurs indésirables


tank unit [ fuel level sender | fuel sender | sender unit | fuel level transmitter | fuel sending unit | sending unit | fuel tank sender ]

transmetteur du niveau de carburant [ capteur du niveau de carburant ]


MF outpulsing sender | MF sender | multifrequency sender

envoyeur de code MF | envoyeur de signalisation MF | envoyeur MF


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

activité bancaire [ opération bancaire | service bancaire ]


engine oil pressure sensor | EOP sensor | oil pressure sensor | oil-pressure sensor | oil pressure sender | oil-pressure sender

capteur de pression d'huile du moteur | capteur de pression d'huile | capteur de la pression d'huile | capteur de pression d'huile moteur


settle with the sender | indemnify the sender

désintéresser l'expéditeur


balance with banks at sight | balance with banks-payable on demand or for periods up to one month | deposit with banks at sight | due from banks on demand | due from banks on sight | due from banks-at sight or within one month | due from banks-one month or less | sight-deposit with banks

avoir en banque à vue


HSBC Bank Canada [ Hongkong Bank of Canada | National Westminster Bank of Canada | Barclays Bank of Canada | Wells Fargo Bank Canada | Lloyds Bank International Canada | Midland Bank Canada | Bank of British Columbia | ANZ Bank Canada | Grindlays Bank of Canada ]

Banque HSBC Canada [ Banque Hongkong du Canada | Banque National Westminster du Canada | Banque Barclays du Canada | Banque Wells Fargo du Canada | Banque Lloyds Internationale du Canada | Banque Midlands (Canada) | Banque de la Colombie-Britannique | Banque ANZ du Canada | Banque Grindlay d ]


Banks and Banking Law Revision Act, 1980 [ An Act to revise the Bank Act, to amend the Quebec Savings Banks Act and the Bank of Canada Act, to establish the Canadian Payments Association and to amend other Acts in consequence thereof | Bank Act ]

Loi de 1980 remaniant la législation bancaire [ Loi remaniant la Loi sur les banques, modifiant la Loi sur les banques d'épargne de Québec et la Loi sur la Banque du Canada, instituant l'Association canadienne des paiements et apportant à certaines autres lois des modifications corrélatives | Loi sur les ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Points out how difficult and how expensive it is for immigrants to send capital back to their countries of origin, and how little transparency there is in a system which lies outside the banking sector; maintains that a secure system which protects the data of both sender and receiver is needed in order to ensure that remittances are sent through regulated channels, since other alternative systems used by immigrants may on occasion be usuriously expensive;

20. insiste sur les difficultés et sur le coût élevé que représentent pour les immigrés les envois de fonds vers leur pays d'origine, et souligne en outre le manque de transparence du système extra-bancaire; affirme qu'il est nécessaire de mettre en place un système sûr qui garantisse la protection des données de l'expéditeur et du destinataire, afin de promouvoir des envois canalisés grâce à des transferts réglementés, sachant que certains systèmes alternatifs auxquels recourent les immigrés s'apparentent parfois à de véritables systèmes usuraires;


20. Points out how difficult and how expensive it is for immigrants to send capital back to their countries of origin, and how little transparency there is in a system which lies outside the banking sector; maintains that a secure system which protects the data of both sender and receiver is needed in order to ensure that remittances are sent through regulated channels, since other alternative systems used by immigrants may on occasion be usuriously expensive;

20. insiste sur les difficultés et sur le coût élevé que représentent pour les immigrés les envois de fonds vers leur pays d'origine, et souligne en outre le manque de transparence du système extra-bancaire; affirme qu'il est nécessaire de mettre en place un système sûr qui garantisse la protection des données de l'expéditeur et du destinataire, afin de promouvoir des envois canalisés grâce à des transferts réglementés, sachant que certains systèmes alternatifs auxquels recourent les immigrés s'apparentent parfois à de véritables systèmes usuraires;


16 sender banks (representing 42 transfers) confirmed that the transfers had been sent in the "OUR" mode and suggested the receivers to contact their banks.

Seize banques émettrices (responsables de 42 virements) ont confirmé que les virements avaient été envoyés en mode "OUR" et suggéré que les destinataires prennent contact avec leur propre banque.


16 sender banks (representing 42 transfers) confirmed that the transfers had been sent "OUR" and suggested the receivers contact their banks.

Seize banques émettrices (ayant effectué 42 virements) ont confirmé que les virements ont été effectués "OUR" et ont suggéré que les destinataires contactent leur banque.


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This divergence between the price offered in advance of the transfer and the actual charges levied is due to the fact that banks did not know the cost of the beneficiary charges in advance or that the institutions quoted only the sender bank element of the transfer costs.

Cet écart entre le prix annoncé et les frais effectivement prélevés tient au fait que les banques ne connaissaient pas à l'avance le montant des frais imputables aux bénéficiaires, ou que leur tarif n'incluait que les frais de banque émettrice.


Banks gave a variety of responses, the most common response being that the receiver should contact his bank, as the sender bank had no control over when the receiver was credited.

Les réponses ont été variables, la plus commune étant qu'il incombait au destinataire de s'adresser à sa banque, la banque émettrice n'ayant aucun contrôle sur le moment où la somme était effectivement créditée par la banque réceptrice.


When considering specific timing commitments made by the banks, 89.8% of transfers arrived on time and 98.4% within three days of the time specified by the sender bank.

Si l'on considère les engagements expressément pris par les banques, 89,8 % des virements sont arrivés à temps et 98,4 % dans les trois jours suivant la date promise par la banque émettrice.


Banks gave a variety of responses, the most common response being that the receiver should contact his bank, as the sender's bank had no control over the booking/value date at which the receiver's bank was credited.

Les réponses ont varié, la plus fréquente étant que le destinataire devait prendre contact avec sa propre banque, puisque celle du donneur d'ordre n'avait aucune prise sur la date de comptabilisation/de valeur à laquelle était créditée la banque du destinataire.


2.0% of the beneficiaries received even more than expected. This was generally because the sender's bank sent a higher amount to cover charges levied by the receiver's bank. If the receiver's bank did not levy such charges, then the receiver was actually credited with a higher amount than expected.

À noter que 2 % ont reçu plus que prévu, le plus souvent parce que la banque de l'émetteur avait envoyé une somme supérieure au montant du virement, afin de couvrir les frais qui pouvaient être prélevés par la banque du destinataire; lorsque ce prélèvement n'a pas eu lieu, le destinataire a effectivement été crédité d'un montant plus élevé que prévu.


The value date was provided in 75% of all transfers, but again, not in certain countries (notably in Belgium, where no bank, and in the UK, where only one out of the four banks used provided the value date on the sender's documentation).

De même, la date de valeur a été indiquée pour 75 % de l'ensemble des virements, mais dans certains pays, elle n'a jamais été donnée (Belgique) ou pratiquement jamais (au Royaume-Uni, une banque seulement sur les quatre étudiées a mentionné la date de valeur sur les documents remis à l'émetteur).




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Date index: 2024-03-12
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