Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agitated depression
Culture-free self-esteem inventory
Encourage counselled clients to examine themselves
Encourage health care users' self monitoring
Encourage health care users' self-monitoring
Encourage healthcare user's self-monitoring
Major depression
Methodology to boost self-esteem and self-reliance
Promote health care user's self-monitoring
Psychogenic depression
Reactive depression
SEI
Self-esteem
Self-esteem enhancement
Self-esteem index
Single episode without psychotic symptoms
Single episodes of depressive reaction
Vital depression

Vertaling van "self-esteem encourage " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
encourage health care users' self monitoring | promote health care user's self-monitoring | encourage health care users' self-monitoring | encourage healthcare user's self-monitoring

encourager les patients à s’auto-contrôler | encourager les patients à s’auto-surveiller


encourage counselled clients to carry out self-examination | encourage counselled clients to conduct self-examination | encourage counselled client to examine himself/herself | encourage counselled clients to examine themselves

encourager les clients conseillés à s’auto-examiner


methodology to boost self-esteem and self-reliance

méthode visant à renforcer l'estime de soi et la confiance en soi


Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. The lowered mood varies little from day to day, is unresponsive to circumstances and may be accompanied by so-called somatic symptoms, such as loss of interest and pleas ...[+++]

Définition: Dans les épisodes typiques de chacun des trois degrés de dépression: léger, moyen ou sévère, le sujet présente un abaissement de l'humeur, une réduction de l'énergie et une diminution de l'activité. Il existe une altération de la capacité à éprouver du plaisir, une perte d'intérêt, une diminution de l'aptitude à se concentrer, associées couramment à une fatigue importante, même après un effort minime. On observe habituellement des troubles du sommeil, et une diminution de l'appétit. Il existe presque toujours une diminution de l'estime de soi et de la confiance en soi et, fréquemment, des idées de culpabilité ou de dévalorisa ...[+++]


self-esteem index | SEI [Abbr.]

indice de l'estime de soi




Self-esteem enhancement

valorisation de l'estime de soi


Definition: An episode of depression in which several of the above symptoms are marked and distressing, typically loss of self-esteem and ideas of worthlessness or guilt. Suicidal thoughts and acts are common and a number of somatic symptoms are usually present. | Agitated depression | Major depression | Vital depression | single episode without psychotic symptoms

Définition: Episode dépressif dans lequel plusieurs des symptômes dépressifs mentionnés ci-dessus, concernant typiquement une perte de l'estime de soi et des idées de dévalorisation ou de culpabilité, sont marqués et pénibles. Les idées et les gestes suicidaires sont fréquents et plusieurs symptômes somatiques sont habituellement présents. | Dépression:agitée | majeure | vitale | épisode isolé sans symptômes psychotiques


Definition: Mood is elevated out of keeping with the patient's circumstances and may vary from carefree joviality to almost uncontrollable excitement. Elation is accompanied by increased energy, resulting in overactivity, pressure of speech, and a decreased need for sleep. Attention cannot be sustained, and there is often marked distractibility. Self-esteem is often inflated with grandiose ideas and overconfidence. Loss of normal social inhibitions may result in behaviour that is reckless, foolhardy, or inappropriate to the circumstances, and out of character.

Définition: Présence d'une élévation de l'humeur hors de proportion avec la situation du sujet, pouvant aller d'une jovialité insouciante à une agitation pratiquement incontrôlable. Cette élation s'accompagne d'une augmentation d'énergie, entraînant une hyperactivité, un désir de parler, et une réduction du besoin de sommeil. L'attention ne peut être soutenue et il existe souvent une distractibilité importante. Le sujet présente souvent une augmentation de l'estime de soi avec idées de grandeur et surestimation de ses capacités. La levée des inhibitions sociales normales peut entraîner des conduites imprudentes, déraisonnables, inappropr ...[+++]


Culture-free self-esteem inventory

culture-free self-esteem inventory
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It raises the child's self-esteem, encourages the child to do better, and strengthens the parent-child bond.

Elle favorise l'estime de soi de l'enfant, l'encourage à faire mieux et renforce le lien parent-enfant. [.]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boy ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


It's important that we help young girls build their self-esteem, encourage them to aim higher in their career choices, and pursue higher education, but we also need to change so that women can better thrive in the workplace.

Il est important d'aider les filles à renforcer leur estime de soi, de les encourager à viser plus haut dans leur choix de carrière et à faire des études plus poussées, mais il nous faut également changer pour que les femmes puissent s'épanouir au travail.


The guiding principles are: to build children's cultural and linguistic identity; to develop a feeling of belonging to the francophone and Acadian community; to support the linguistic and cultural vitality of our region; to develop attitudes that encourage children to live in French and to speak French and to develop the creativity, team approach, self-esteem and leadership required for the linguistic and cultural vitality of our region.

Donc les principes directeurs sont: bâtir l'identité culturelle et linguistique des jeunes; développer un sentiment d'appartenance à la communauté francophone et acadienne; soutenir la vitalité linguistique et culturelle de notre région; développer des attitudes qui incitent à vivre et à s'exprimer en français, et développer la créativité, le travail d'équipe, l'estime de soi, le leadership nécessaire à la vitalité linguistique et culturelle de notre région.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Calls on the Member States to encourage associations working in support of single mothers to provide training courses aimed at facilitating employment for single mothers and helping to raise their self-esteem; in this connection, calls on the Member States to encourage the setting up of family centres providing temporary accommodation, where single mothers can obtain advice and education; encourages the national authorities to include specific training programmes for single mothers in order to facilitate their access to the labou ...[+++]

5. demande aux États membres d'encourager les associations d'aide aux mères isolées à proposer des formations visant à faciliter l'emploi des mères isolées et à accroître leur estime de soi; à cet égard, invite les États membres à encourager la création de foyers d'accueil où les mères isolées puissent loger temporairement et recevoir des conseils et une formation; encourage les administrations publiques des États à inclure des programmes spécifiques pour la formation des mères isolées afin de faciliter leur intégration sur le marché du travail et à collaborer avec les associations actives en la matière;


5. Calls on the Member States to encourage associations working in support of single mothers to provide training courses aimed at facilitating employment for single mothers and helping to raise their self-esteem; in this connection, calls on the Member States to encourage the setting up of family centres providing temporary accommodation, where single mothers can obtain advice and education; encourages the national authorities to include specific training programmes for single mothers in order to facilitate their access to the labou ...[+++]

5. demande aux États membres d'encourager les associations d'aide aux mères isolées à proposer des formations visant à faciliter l'emploi des mères isolées et à accroître leur estime de soi; à cet égard, invite les États membres à encourager la création de foyers d'accueil où les mères isolées puissent loger temporairement et recevoir des conseils et une formation; encourage les administrations publiques des États à inclure des programmes spécifiques pour la formation des mères isolées afin de faciliter leur intégration sur le marché du travail et à collaborer avec les associations actives en la matière;


By encouraging the development of positive relationships with peers and mentors, boys and girls clubs help children build self-esteem and social skills that last a lifetime.

En favorisant l'établissement de liens positifs entre pairs et mentors, les Clubs garçons et filles aident les enfants à acquérir de l'estime de soi et des compétences sociales qui leur serviront toute leur vie.


5. 5 Calls on the Member States to encourage disabled women's access to education, training and employment in an ordinary environment, to assist their real integration in society and development of their autonomy, self-esteem and self-defence, in order to avoid the negative effects of excessive protection;

5. invite les États membres à favoriser l'accès à l'éducation, à la formation et à l'emploi des femmes handicapées dans l'environnement ordinaire, afin de permettre leur réelle intégration dans la société et le développement de leur autonomie, de l'estime de soi et de l'autodéfense, afin d'éviter les répercussions négatives d'une protection excessive;


5 Calls on the Member States to encourage disabled women’s access to education, training and employment in an ordinary environment, to assist their real integration in society and development of their autonomy, self-esteem and self-defence, in order to avoid the negative effects of excessive protection;

5. invite les États membres à favoriser l'accès à l'éducation, à la formation et à l'emploi des femmes handicapées dans l'environnement ordinaire, afin de permettre leur réelle intégration dans la société et le développement de leur autonomie, de l'estime de soi et de l'autodéfense, afin d'éviter les répercussions négatives d'une protection excessive;


This program is really aimed at encouraging self-concept in kindergarteners, self-concept being taken from two specific approaches: self-esteem, how students feel about themselves; and self-efficacy, how students feel about what they do and the impact that has on how they approach tasks such as learning and new experiences.

Ce programme vise en fait à développer le concept de soi chez les élèves de prématernelle, celui-ci étant dérivé de deux approches: l'estime de soi, c'est-à-dire la façon dont les élèves se sentent vis-à-vis d'eux-mêmes et l'autoefficacité, c'est-à-dire l'impression que les élèves ont de ce qu'ils font et de l'effet de cette prise de conscience sur leur approche à différentes tâches, comme l'apprentissage ou de nouvelles expériences.


w