Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Refugee resettled from abroad
Refugee selected from abroad
School absence
School attendance
Transition from education to working life
Transition from school to work
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
Truancy

Vertaling van "selected schools from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other people or animals, severe destructiveness to property, fire-setting, stealing, ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


Leaving School: Results from a National Survey Comparing School Leavers and High School Graduates 18 to 20 Years of Age

Après l'école - Résultats d'une enquête nationale comparant les sortants de l'école aux diplômés d'études secondaires âgés de 18 à 20 ans


Selected Compilation of Excerpts from Court Testimony and Exhibits from the Tobacco Industry Challenge to the Tobacco Products Control Act

Selected Compilation of Excerpts from Court Testimony and Exhibits from the Tobacco Industry Challenge to the Tobacco Products Control Act


refugee selected from abroad [ refugee resettled from abroad ]

réfugié sélectionné à l'étranger


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: Disorder involving persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) occurring in individuals who are generally well integrated into their peer group. | Conduct disorder, group type Group delinquency Offences in the context of gang membership Stealing in company with others Truancy from school

Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant chez des enfants habituellement bien intégrés dans leur groupe d'âge. | Délinquance de groupe Délits commis en bande Ecole buissonnière Troubles des conduites, type en groupe Vols en groupe


transition from school to work

passage de la scolarité au monde du travail | transition de l'école à l'emploi | transition de l'enseignement vers la vie active | transition formation-emploi


travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State

facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un Etat membre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4.4 Recent research shows that the best-performing education systems attract the most able people into the teaching profession; use effective processes to select the right applicants to become teachers and to tackle poor performance; adopt a career-long and practical approach to teacher education; and create school environments in which teachers learn from each other.

4.4 Des études récentes indiquent que les systèmes éducatifs les plus performants attirent les personnes les plus compétentes dans la profession d'enseignant, utilisent des procédés efficaces pour sélectionner les bons candidats et lutter contre les mauvaises prestations, appliquent des méthodes pratiques couvrant l'ensemble de la carrière pour former les enseignants et créent des environnements scolaires dans lesquels les enseignants apprennent les uns des autres.


As part of the eTwinning Plus initiative, launched in March 2013, selected schools from schools in Armenia, Azerbaijan, Georgia, Moldova and Ukraine have joined the eTwinning community.

Dans le cadre de l’initiative e-Twinnning Plus, lancée en mars 2013, certaines écoles arméniennes, azerbaïdjanaises, géorgiennes, moldaves et ukrainiennes ont rejoint la communauté e-Twinning.


25. Welcomes improvements in the legal framework with regard to the rights of persons with disabilities; notes that further actions are needed to comply with the EU acquis; urges the government to accelerate progress regarding the accessibility of buildings for people with disabilities, and considers it regrettable that the majority of state and local institutions, including the selected priority buildings (such as the parliament and courts), are still not accessible to people with disabilities; remains concerned about the high drop-out rate of students with disabilities from ...[+++]

25. se félicite des améliorations apportées au cadre juridique relatif aux droits des personnes handicapées; relève que des mesures supplémentaires sont nécessaires pour respecter l'acquis de l'Union; prie instamment le gouvernement d'accélérer les progrès en matière d'accessibilité des bâtiments pour les personnes handicapées et regrette que la majorité des institutions nationales et locales, y compris les bâtiments prioritaires désignés (comme le parlement et les tribunaux) ne soient toujours pas accessibles aux personnes handicapées; reste préoccupé par le taux élevé de décrochage des élèves handicapés après l'école primaire et l'é ...[+++]


25. Welcomes improvements in the legal framework with regard to the rights of persons with disabilities; notes that further actions are needed to comply with the EU acquis; urges the government to accelerate progress regarding the accessibility of buildings for people with disabilities, and considers it regrettable that the majority of state and local institutions, including the selected priority buildings (such as the parliament and courts), are still not accessible to people with disabilities; remains concerned about the high drop-out rate of students with disabilities from ...[+++]

25. se félicite des améliorations apportées au cadre juridique relatif aux droits des personnes handicapées; relève que des mesures supplémentaires sont nécessaires pour respecter l'acquis de l'Union; prie instamment le gouvernement d'accélérer les progrès en matière d'accessibilité des bâtiments pour les personnes handicapées et regrette que la majorité des institutions nationales et locales, y compris les bâtiments prioritaires désignés (comme le parlement et les tribunaux) ne soient toujours pas accessibles aux personnes handicapées; reste préoccupé par le taux élevé de décrochage des élèves handicapés après l'école primaire et l'é ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We have Aboriginal students that we select from the university and we also invite other post-secondary institutions to provide tutoring to the Edmonton Public Schools and the Catholic school system as well.

Nous avons des étudiants autochtones que nous choisissons à l'université et nous invitons aussi d'autres enseignements postsecondaires à faire du tutorat dans les écoles publiques et les écoles catholiques d'Edmonton.


27. Draws attention, in this regard, to the OECD’s PISA studies which establish that students in educational systems with a lesser degree of vertical and horizontal differentiation are less likely to repeat a year or to be expelled; highlights the OECD’s finding that students from socially disadvantaged backgrounds suffer most from having to repeat a school year or from being expelled; highlights the OECD’s finding that early selection of students for dif ...[+++]

27. renvoie, à cet égard, aux études PISA de l'OCDE qui constatent que, dans les systèmes scolaires avec un faible niveau de différenciation verticale et horizontale, les élèves redoublent moins souvent ou sont moins souvent renvoyés de l'école; met l'accent sur la constatation de l'OCDE selon laquelle les redoublements et les renvois pénalisent le plus les élèves issus de milieux sociaux défavorisés; insiste sur la constatation de l'OCDE selon laquelle la division précoce en différents parcours éducatifs renforce les inégalités socio-économiques face à l'éducation sans qu'il s'ensuive une amélioration des performances moyennes des sys ...[+++]


As well as presentations from the EU institutions, the conference will also be addressed by Mr Bernard Boucault, Director of ENA, who will demonstrate how the school is modernising selection procedures.

Le séminaire comprendra, outre des exposés donnés par des représentants des institutions de l'UE, une intervention de M. Bernard Boucault, directeur de l'ENA, qui expliquera de quelle manière l'école modernise ses procédures de sélection.


1. Under conditions to be determined by the Commission, from the 2009/10 school year, Community aid shall be granted for supplying to pupils in educational and pre-school establishments certain products of the fruit and vegetables and bananas sectors of EU origin, selected by the Commission, to be determined in more detail by the Member States, and shall also be granted for certain related costs of logistics, distribution, equipment, communication, monitoring and evaluation, as well as for pur ...[+++]

1. Dans des conditions à fixer par la Commission, à compter de l'année scolaire 2009/2010, une aide communautaire est octroyée en faveur de la distribution aux élèves, dans les établissements scolaires et préscolaires , de certains produits des secteurs des fruits et légumes et des bananes d'origine communautaire, choisis par la Commission et sélectionnés plus précisément par les États membres ; cette aide est également octroyée en faveur de certains coûts connexes liés à la logistique, à la distribution, à l'équipement, à la communication, au suivi et à l'évaluation, ainsi qu'au financement des mesures d'accompagnement nécessaires pour ...[+++]


LEAPS: a project undertaken by the city of Dublin with the aim of helping young people in difficulty to improve their school performance by drawing their inspiration from sporting achievement; Euro 2004: some 70 European volunteers, supported by the Union, are in Portugal for this event to carry out tasks of communication and information; Olympic Champions of Education: 28 young people selected by the national coordinators of the ...[+++]

LEAPS : projet mené par la ville de Dublin et qui vise à aider les jeunes en difficulté à améliorer leurs résultats scolaires via des exemples sportifs ; Euro 2004 : dans le cadre de la compétition en cours au Portugal, quelques 70 volontaires européens effectuent sur place des tâches de communication et d’information avec le soutien de l’Union ; Olympic Champions of Education : 28 jeunes, sélectionnés par les coordinateurs nationaux de l’Année sur base de leurs résultats scolaires, seront invités à Athènes lors des Jeux.


Other tourism fields assisted cover a wide range: Activity holidays, from walking trails and horse-riding schools to golf and fishing (both sea and river), culture and heritage, excluding national parks and historic houses, the gardens of stately homes and small and large interpretative centres; conference centres and language schools; geneology search, leisure centres, marinas and revitalisation of selected seaside resorts.

Les autres secteurs touristiques bénéficiant d'une aide couvrent un large éventail : randonnées, écoles d'équitation, golf et pêche (tant en mer qu'en rivière), culture et patrimoine, à l'exclusion des parcs nationaux - 3 - et des demeures historiques, jardins de grandes demeures et centres musicaux et théâtraux de grande et de petite dimension; centres de conférences et écoles de langues; recherche généalogique, centres de loisirs, marinas et réhabilitation de stations balnéaires sélectionnées.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'selected schools from' ->

Date index: 2021-08-25
w