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138
Apply for government funding
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Heat-seeking missile
Hide-and-go-seek
Hide-and-seek
Identify innovation
Innovate
Logic path seeking print head
Logic-seeking head
Logic-seeking print head
NSG
North-seeker
North-seeking form of gyroscope
North-seeking gyro
North-seeking gyroscope
Omnibus II Directive
Request government funding
Search for explosive device
Search for explosive devices
Searching for explosive devices
Seek government funding
Seek innovation in current practices
Seek innovative current practices
Seek out explosive devices
Solvency II

Traduction de «seeking $138 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus II Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC in respect of th ...[+++]

directive Omnibus II | Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE en ce qui concerne les compétences de l’autorité européenne des marchés financiers et de l’autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles


logic-seeking print head [ logic-seeking head | logic path seeking print head ]

tête d'impression optimisée [ tête à recherche logique ]


north-seeking gyroscope [ NSG | north-seeking gyro | north-seeker | north-seeking form of gyroscope ]

chercheur de nord [ gyroscope chercheur de nord ]


innovate | seek innovative current practices | identify innovation | seek innovation in current practices

rechercher des innovations | rechercher des pratiques inédites | rechercher des pratiques innovantes


Election Under Subsection 138.1(4) of the Deemed Disposition of Capital Property of a Life Insurance Segregated Fund [ Election for Deemed Disposition and Reacquisition of Capital Property of a Life Insurance Segregated Fund under Subsection 138.4(4) ]

Choix, en vertu du paragraphe 138.4(4), d'une réputée disposition ou acquisition à nouveau d'un bien en immobilisation d'une police d'assurance-vie à fonds réservé


hide-and-seek | hide-and-go-seek

cache-cache | cachette


Directive 2009/138/EC on the taking-up and pursuit of the business of Insurance and Reinsurance | Solvency II

Solvabilité II


request government funding | seek government funding | apply for government funding | apply for government funds

demander un financement public


search for explosive device | seek out explosive devices | search for explosive devices | searching for explosive devices

rechercher des engins explosifs


heat-seeking missile

missile à tête chercheuse aux infrarouges
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I would seek the unanimous consent of the House to change Motions No. 53 and 138 standing in the name of the hon. member for Kamloops, Thompson and Highland Valleys to that of the hon. member for Regina—Lumsden—Lake Centre.

Je demande le consentement unanime de la Chambre pour modifier les motions nos 53 et 138, inscrites au nom des députés de Kamloops, Thompson et Highland Valleys, et les inscrire au nom du député de Regina—Lumsden—Lake Centre.


Through these supplementary estimates, we are seeking $138.6 million.

Dans le cadre de ce Budget supplémentaire des dépenses, nous demandons 138,6 millions de dollars.


It follows from Article 11 of Annex I to the Statute of the Court of Justice and Article 138(1)(c) of the Rules of Procedure of the General Court that an appeal must indicate precisely the contested elements of the judgment which the appellant seeks to have set aside, and also the legal arguments specifically advanced in support of the appeal.

Il résulte de l’article 11 de l’annexe I du statut de la Cour de justice ainsi que de l’article 138, paragraphe 1, sous c), du règlement de procédure du Tribunal qu’un pourvoi doit indiquer de façon précise les éléments critiqués de l’arrêt dont l’annulation est demandée ainsi que les arguments juridiques qui soutiennent de manière spécifique cette demande.


Question No. 138 Hon. John McKay: With respect to Canadians with diabetes who suffer severe and life-threatening adverse reactions to synthetic insulin and are unable to obtain domestically, an alternative animal-based insulin: (a) what actions has Health Canada taken or will take to ensure that Canadians who require such medication will continue to have access to it; (b) is the government (i) investigating methods of producing the medication via public funds or public-private partnership, (ii) initiating a process seeking approval of the drug for domestic production and distribution, (iii) initiating a consultation process with the man ...[+++]

Question n 138 L'hon. John McKay: En ce qui concerne les Canadiens diabétiques qui souffrent de réactions indésirables graves à l’insuline synthétique, réactions pouvant même entraîner la mort, et qui sont incapables d’obtenir au pays de l’insuline d’origine animale: a) quelles mesures Santé Canada a-t-il prises ou prendra-t-il pour s’assurer que les Canadiens qui ont besoin de ce médicament continueront d’y avoir accès; b) est-ce que le gouvernement (i) cherche des façons de produire ce médicament en utilisant des fonds publics ou en faisant appel à des partenariats public-privé, (ii) a lancé un processus de demande d’approbation de ce ...[+++]


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138. Stresses the need to improve the data collection on children seeking refugee status, children residing illegally in the territory of another state but not seeking refugee status and the outcome of asylum procedures and the future of such children following the adoption of a final positive or negative decision on their asylum request, in order to ensure that such children do not disappear into obscurity or become the victims of crime;

138. souligne la nécessité d'améliorer la collecte des données sur les enfants qui demandent le statut de réfugié, sur les enfants résidant illégalement sur le territoire d'un autre État mais qui ne sollicitent pas le statut de réfugié, ainsi que sur le bilan des procédures d'asile et sur l'avenir de ces enfants après qu'une décision définitive, positive ou négative, a été prise quant à leur demande d'asile, de manière à éviter que ces enfants ne tombent dans l'oubli ou ne soient victimes du crime organisé;


138. Calls on the EU, in its discussions on freedom of thought, conscience and religion with third countries, to use the international human rights standards as the ultimate yardstick; urges it, at the same time, to seek points of reference in the convictions, values and norms of the counterpart, with a view to abolishing horrific punishments or practices that occur in the name of religion and which violate human freedoms and rights, in particular in the case of the application of the Sharia; also, calls on the European Union to encourage the development of alternative punishments and of laws compatible with international human rights ...[+++]

138. invite l'Union européenne à se servir, dans ses discussions sur la liberté de pensée, de conscience et de religion avec des pays tiers, des normes internationales en matière de droits de l'homme comme ultime instrument de mesure; l'invite par ailleurs à s'efforcer de trouver des points de référence dans les convictions, les valeurs et les normes de l'autre partie afin d'abolir les pratiques ou les châtiments horribles infligés au nom de la religion et en violation des libertés et des droits de l'homme, notamment lors de l'application de la charia, et de favoriser la mise en place de peines alternatives et de lois compatibles avec l ...[+++]


138. Calls on the EU, in its discussions on freedom of thought, conscience and religion with third countries, to use the international human rights standards as the ultimate yardstick; urges it, at the same time, to seek points of reference in the convictions, values and norms of the counterpart, with a view to abolishing horrific punishments or practices that occur in the name of religion and which violate human freedoms and rights, in particular in the case of the application of the Sharia; also, calls on the European Union to encourage the development of alternative punishments and of laws compatible with international human rights ...[+++]

138. invite l'Union européenne à se servir, dans ses discussions sur la liberté de pensée, de conscience et de religion avec des pays tiers, des normes internationales en matière de droits de l'homme comme ultime instrument de mesure; l'invite par ailleurs à s'efforcer de trouver des points de référence dans les convictions, les valeurs et les normes de l'autre partie afin d'abolir les pratiques ou les châtiments horribles infligés au nom de la religion et en violation des libertés et des droits de l'homme, notamment lors de l'application de la charia, et de favoriser la mise en place de peines alternatives et de lois compatibles avec l ...[+++]


This now reads, in its Article 190(5) (former Article 138) that "The European Parliament shall, after seeking an opinion from the Commission and with the approval of the Council acting unanimously, lay down the regulations and general conditions governing the performance of the duties of its Members".

L'article 190, paragraphe 5 (ancien article 138), stipule que "le Parlement européen fixe le statut et les conditions générales d'exercice des fonctions de ses membres, après avis de la Commission et avec l'approbation du Conseil statuant à l'unanimité".


This is taken from page 138 of the report ``Seeking a Balance'', the review of part I of the Canada Labour Code.

C'est à la page 153 du rapport Vers l'équilibre; il s'agit de la révision de la première partie du Code canadien du travail.


Also, police officers may be hampered by a belief that admitting to problems and seeking help suggests weakness.[138]

Un autre rapport, portant sur les programmes d’aide aux employés, a fait ressortir la difficulté de mettre de tels programmes en œuvre en milieu policier, car les services de police constituent souvent une « société fermée » et les policiers s’imaginent que d’admettre l’existence d’un problème et demander de l’aide sont des signes de faiblesse[138].


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