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CDP
CEDP
CESDP
CFSP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common foreign and security policy
Common foreign policy
Common security and defence policy
Common security policy
Computer security policy
Council of States Security Policy Committee
DG Pol Ops
DGIS Pol
Director General International Security Policy
Director General Policy Operations
EDP Security
ESDP
European Security and Defence Policy
European foreign policy
Formal model of security policy
Formal security policy model
Government Security Policy
High Representative for the CFSP
National Council Security Policy Committee
Policy on Government Security
SPC-N
Security Policy
Security Policy Committee of the Council of States
Security Policy Committee of the National Council
Security Policy of the Government of Canada
Security policy
Telecommunications Security

Vertaling van "security policy considers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Policy on Government Security [ Government Security Policy | Security Policy | Security Policy of the Government of Canada | Security of Information in the Public Service of Canada | EDP: Security | Telecommunications Security ]

Politique sur la sécurité du gouvernement [ Politique du gouvernement sur la sécurité | Politique sur la sécurité | Politique du gouvernement du Canada sur la sécurité | Sécurité de l'information dans la fonction publique du Canada | Informatique : Sécurité | Sécurité des télécommunications ]


formal security policy model [ formal model of security policy ]

modèle formel de politique de sécurité


common foreign and security policy [ CFSP | common foreign policy | common security policy | European foreign policy ]

politique étrangère et de sécurité commune [ PESC | politique de sécurité commune | politique étrangère commune | politique étrangère européenne ]


National Council Security Policy Committee | Security Policy Committee of the National Council [ SPC-N ]

Commission de la politique de sécurité du Conseil national [ CPS-N; CPS-CN ]


Council of States Security Policy Committee | Security Policy Committee of the Council of States [ SPC-N ]

Commission de la politique de sécurité du Conseil des États [ CPS-E; CPS-CE ]


computer security policy | security policy

politique de sécurité informatique | politique de sécurité


High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy [ High Representative for the CFSP ]

haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité [ haut représentant pour la PESC ]


Director General International Security Policy [ DGIS Pol | Director General Policy Operations | DG Pol Ops ]

Directeur général - Politique de sécurité internationale [ DG Pol SI | Directeur général - Politiques (Opérations) | DG Pol Ops ]


Security Policy / Military Policy

Politique de sécurité et politique militaire


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that the current challenges require reflection on the future of the EU: there is a need to reform the Union and make it better and more democratic; notes that while some Member States may choose to integrate more slowly or to a lesser extent, the core of the EU must be reinforced and à la carte solutions should be avoided; considers that the need to promote our common values, provide stability, social justice, sustainability, growth and jobs, overcome persistent economic and social uncertainty, protect citizens and address the challenge of migration requires developing and democratising, in particular, the Economic and Monetar ...[+++]

souligne que les défis actuels nécessitent une réflexion sur l'avenir de l'Union européenne: il est nécessaire de réformer l'Union, de l'améliorer et de la rendre plus démocratique; fait observer que si certains États membres peuvent décider d'intégrer l'Union selon un processus plus lent, ou à un degré moindre, le noyau dur de l’Union doit quant à lui être renforcé et les solutions à la carte devraient être évitées; estime que la nécessité de promouvoir nos valeurs communes, d'assurer la stabilité, la justice sociale, la durabilité, la croissance et l'emploi, et de surmonter l'incertitude économique et sociale persistante, de protéger les citoyens et de relever le défi migratoire exige de développer et de démocratiser, notamment, l'Union ...[+++]


The security regulations of ESA and the Decision of 15 June 2011 of the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy should be considered as equivalent to the rules on security set out in the Annex to Decision 2001/844/EC, ECSC, Euratom and to the security rules set out in the Annexes to Decision 2013/488/EU.

Les réglementations de l'ESA en matière de sécurité et la décision du 15 juin 2011 de la haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité devraient être réputées équivalentes aux règles de sécurité énoncées à l'annexe de la décision 2001/844/CE, CECA, Euratom et à celles énoncées dans les annexes de la décision 2013/488/UE.


In particular, wherever it is appropriate, the EU will offer to back partner countries’ efforts to reform their justice and security sector reforms with rule of law missions or other Common Foreign and Security Policy (CFSP) instruments that they will consider useful.

L'UE proposera notamment, lorsque cela sera nécessaire, d'appuyer les efforts entrepris par les pays partenaires pour réformer les secteurs de la justice et de la sécurité dans le cadre de missions «État de droit» ou d'autres instruments de la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) qu'ils jugeront utiles.


Considering the evolving importance of the cyber domain and its dual-use nature, synergies should be sought between cyber defence efforts and wider EU cyber security policies.

Compte tenu de l’importance grandissante du domaine du cyberespace et de son caractère à double usage, il convient de rechercher des synergies entre les efforts déployés en matière de cyberdéfense et les politiques plus générales de l’UE relatives à la cybersécurité.


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Emphasises that, in the fight against terrorism and organised crime, the rights and freedoms of EU citizens should be fully respected and that data protection and the right to legal redress are essential in creating a credible and effective security policy; considers that the increasing number of crimes requires more Community plans on organised crime and cyber-security;

souligne néanmoins que la lutte contre le terrorisme et la criminalité organisée doit respecter pleinement les droits et libertés des citoyens de l'Union européenne et que la protection des données et le droit d'accès au contrôle juridictionnel ont une importance essentielle dans la mise en place d'une politique crédible et efficace dans le domaine de la sécurité; estime que le nombre croissant de délits exige davantage de plans communautaires en matière de criminalité organisée et de cybersécurité;


The President of the Somali Republic adopted a six-pillar policy aiming to promote stability, economic recovery, peace building, service delivery, international relations and unity, where the security sector reform is considered a basic foundation to constitute a viable Somali state, and requested the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy (HR) to continue the Union’s engagement in support of Somalia.

Le président de la République de Somalie a adopté une politique reposant sur six piliers, qui vise à promouvoir la stabilité, le redressement économique, la consolidation de la paix, les prestations de service, les relations internationales et l’unité et dans le cadre de laquelle la réforme du secteur de la sécurité est considérée comme un élément fondamental pour l’édification d’un État somalien viable; par ailleurs, il a demandé au haut représentant de l’Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité (HR) de maintenir l’engagement de l’Union en faveur de la Somalie.


The President of the Somali Republic adopted a six-pillar policy aiming to promote stability, economic recovery, peace building, service delivery, international relations and unity, where the security sector reform is considered a basic foundation to constitute a viable Somali state, and requested the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy (HR) to continue the Union’s engagement in support of Somalia.

Le président de la République de Somalie a adopté une politique reposant sur six piliers, qui vise à promouvoir la stabilité, le redressement économique, la consolidation de la paix, les prestations de service, les relations internationales et l’unité et dans le cadre de laquelle la réforme du secteur de la sécurité est considérée comme un élément fondamental pour l’édification d’un État somalien viable; par ailleurs, il a demandé au haut représentant de l’Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité (HR) de maintenir l’engagement de l’Union en faveur de la Somalie.


The security regulations of ESA and the Decision of 15 June 2011 of the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy (14) should be considered as equivalent to the rules on security set out in the Annex to Decision 2001/844/EC, ECSC, Euratom and to the security rules set out in the Annexes to Decision 2013/488/EU.

Les réglementations de l'ESA en matière de sécurité et la décision du 15 juin 2011 de la haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité (14) devraient être réputées équivalentes aux règles de sécurité énoncées à l'annexe de la décision 2001/844/CE, CECA, Euratom et à celles énoncées dans les annexes de la décision 2013/488/UE.


In particular, wherever it is appropriate, the EU will offer to back partner countries’ efforts to reform their justice and security sector reforms with rule of law missions or other Common Foreign and Security Policy (CFSP) instruments that they will consider useful.

L'UE proposera notamment, lorsque cela sera nécessaire, d'appuyer les efforts entrepris par les pays partenaires pour réformer les secteurs de la justice et de la sécurité dans le cadre de missions «État de droit» ou d'autres instruments de la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) qu'ils jugeront utiles.


Considers that a quantitative and qualitative improvement of the Council's human rights secretariat would enable the European Union to raise its profile and consolidate its role in promoting and ensuring respect for human rights in its external policy; expects the appointment of a High Representative for Foreign Affairs and Security Policy, who will also be a Vice-President of the Commission, to enhance considerably the coherence and effectiveness of the EU in this area;

estime qu'un renforcement aussi bien quantitatif que qualitatif du secrétariat des Droits de l'homme du Conseil permettrait d'accroître la visibilité et de consolider le rôle de l'Union en matière de promotion et de respect des Droits de l'homme dans sa politique extérieure; attend de la nomination d'un haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, en même temps vice-président de la Commission, qu'elle renforce considérablement la cohérence et l'efficacité de l'Union en la matière;


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