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3G and beyond
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B3G
Beyond 2015 ETF
Beyond 3G
Beyond a reasonable doubt
Beyond any reasonable doubt
Beyond the Border Action Plan
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CONCORD-Beyond 2015 European Task Force
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Cybersecurity
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Fixed-interest bearing security
Fixed-interest security
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Information security
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Network and Internet security
Safety and Security
Safety and Security Directorate
Security Office
Security Office of the GSC

Traduction de «security beyond » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canada-U.S. Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan [ Canada-United States Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan | Beyond the Border Action Plan ]

Plan d'action canado-américain sur la sécurité du périmètre et la compétitivité économique [ Plan d’action Par-delà la frontière ]


fouled up beyond all recognition [ FUBAR | fouled up beyond all repair | fucked up beyond all recognition | fucked up beyond all repair ]

détruit irrémédiablement [ rendu méconnaissable | rendu inutilisable | FUBAR ]


Beyond the Border: A Shared Vision for Perimeter Security and Economic Competitiveness

Par-delà la frontière : une vision commune de la sécurité du périmètre et de la compétitivité économique


Beyond 2015 ETF | CONCORD-Beyond 2015 European Task Force | ETF [Abbr.]

CONCORD/Task-force européenne Beyond 2015


fourth generation | 4G | fourth generation technology | 4G technology | 3G and beyond | beyond 3G | B3G

quatrième génération | 4G | technologie de quatrième génération | technologie 4G | après-3G


beyond a reasonable doubt | beyond any reasonable doubt

hors de tout doute raisonnable


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


advance in current account secured | advance to client secured | advance to customer secured | current account advance secured | current secured loan | loan and advance to customer secured

compte courant débiteur gagé


General Secretariat of the Council Security Office | GSC Security Office | Safety and Security | Safety and Security Directorate | Security Office | Security Office of the GSC | GSCSO [Abbr.]

Bureau de sécurité | Bureau de sécurité du secrétariat général du Conseil | Direction sûreté et sécurité


fixed-interest security | fixed interest security | fixed interest bearing security | fixed-interest bearing security | fixed income security | fixed yield security

valeur à revenu fixe | valeur mobilière à revenu fixe | titre à revenu fixe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EU funding and programmes can play a significant role in supporting national action , which makes the need for an agreement on the future financial perspectives before the end of the year all the more important. Our external instruments, from enlargement to development policy, can spread prosperity and security beyond Europe’s existing borders.

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The values and priorities in the Internal Security Strategy, including our commitment to promoting human rights, democracy, peace and stability in our neighbourhood and beyond, are an integral component of the approach laid down in the European Security Strategy[6].

Les valeurs et priorités de la stratégie de sécurité intérieure, y compris notre engagement à promouvoir les droits de l'homme, la démocratie, la paix et la stabilité dans notre voisinage et au-delà, font partie intégrante de l'approche définie dans la stratégie européenne de sécurité[6].


On 30 November 2016, the UN Security Council adopted Resolution 2321 (2016), expressing its gravest concern at the nuclear test conducted by the DPRK on 9 September 2016 in violation of the relevant UN Security Council Resolutions, further condemning the DPRK's ongoing nuclear and ballistic-missile activities and declaring them to be in serious violation of the relevant UN Security Council Resolutions, and determining that such activities continue to represent a clear threat to international peace and security in the region and beyond.

Le 30 novembre 2016, le Conseil de sécurité des Nations unies a adopté la résolution 2321 (2016) dans laquelle il s'est déclaré très profondément préoccupé par l'essai nucléaire effectué le 9 septembre 2016 par la RPDC en violation de ses résolutions pertinentes, a condamné à nouveau les activités relatives aux programmes d'armes nucléaires ou de missiles balistiques de la RPDC, déclarant que celles-ci violaient de manière flagrante ses résolutions sur la question, et a indiqué que ces activités continuaient de constituer une menace manifeste pour la paix et la sécurité internationales, dans la région et au-delà.


On 30 November 2016, the UN Security Council adopted UNSCR 2321 (2016), expressing its gravest concern at the nuclear test conducted by the DPRK on 9 September 2016 in violation of the relevant UN Security Council resolutions, further condemning the DPRK's ongoing nuclear and ballistic-missile activities in serious violation of the relevant UN Security Council resolutions, and determining that there continues to exist a clear threat to international peace and security in the region and beyond.

Le 30 novembre 2016, le Conseil de sécurité des Nations unies a adopté la résolution 2321 (2016), dans laquelle il se déclare très profondément préoccupé par l'essai nucléaire effectué le 9 septembre 2016 par la RPDC en violation des RCSNU pertinentes, condamne à nouveau les activités ininterrompues de la RPDC dans le domaine des armes nucléaires et des missiles balistiques en violation flagrante des RCSNU pertinentes et constate qu'une menace évidente continue de peser sur la paix et la sécurité internationales dans la région et au-delà de celle-ci.


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whereas the crises in Africa call for a coherent global response which goes beyond the purely security aspects; whereas peace and security are necessary preconditions for development, and all local and international actors have highlighted the need for close coordination between security and development policy; whereas a long-term perspective is needed; whereas Security Sector Reform and disarmament, demobilisation and reintegration of ex-combatants can be of importance in reaching stability and development goals; whereas the UN Liaison Office for Peace and Security and the Permanent Mission ...[+++]

considérant que les crises en Afrique nécessitent une réponse globale cohérente allant au-delà des seuls aspects sécuritaires; que la paix et la sécurité sont des conditions sine qua non au développement et que tous les acteurs locaux et internationaux ont souligné qu'une coordination étroite entre les politiques de sécurité et de développement était nécessaire; qu'il faut adopter une perspective à long terme; que la réforme du secteur de la sécurité et le désarmement, la démobilisation et la réintégration des anciens combattants peuvent être essentiels pour atteindre les objectifs de stabilité et de développement; que le bureau de l ...[+++]


39. Considers that the exercise of these freedoms must be secured beyond national borders, and that EU citizens must be able to fully exercise their specific rights, even outside the Union; therefore emphasises the importance of strengthening the coordination and cooperation of consular protection;

39. est d'avis que l'exercice de ces libertés doit être garanti au-delà des frontières nationales et que les citoyens de l'Union doivent être en situation d'exercer pleinement leurs droits spécifiques même en dehors de l'Union; met dès lors l'accent sur l'importance que revêt le renforcement de la coordination et de la coopération dans le domaine de la protection consulaire;


33. Considers that the exercise of these freedoms must be secured beyond national borders, and that EU citizens must be able to fully exercise their specific rights, even outside the Union; therefore emphasises the importance of strengthening the coordination and cooperation of consular protection;

33. est d'avis que l'exercice de ces libertés doit être garanti au-delà des frontières nationales et que les citoyens de l'Union européenne doivent être en situation d'exercer pleinement leurs droits spécifiques même en dehors de l'Union; met dès lors l'accent sur l'importance que revêt le renforcement de la coordination et de la coopération dans le domaine de la protection consulaire;


E. whereas the pursuit of security beyond the EU's borders should be guided by the principles of the Human Security Doctrine as set out in the 2004 'Barcelona Report of the Study Group on Europe's Security Capabilities ', namely the primacy of human rights; the imperatives of multilateralism; a bottom-up approach based on knowledge of the local situation; a regional focus; and the establishment of a clear and legitimate political authority,

E. considérant que la sauvegarde de la sécurité au-delà des frontières de l'UE doit se fonder sur les principes de la doctrine de la sécurité humaine esquissée dans le rapport du groupe d'études sur les capacités européennes en matière de sécurité de 2004, à savoir la primauté des droits de l'homme, les impératifs du multilatéralisme, une approche à partir de la base et reposant sur la connaissance du contexte local, une orientation régionale et la mise en place d'une autorité politique légitime et bien définie,


E. whereas the pursuit of security beyond the EU's borders should be guided by the principles of the human security doctrine, namely the primacy of human rights, the imperatives of multilateralism, a bottom-up approach based on knowledge of the local situation, a regional focus and the establishment of a clear and legitimate political authority,

E. considérant que la sauvegarde de la sécurité au-delà des frontières de l'UE doit se fonder sur les principes de la doctrine de la sécurité humaine, à savoir la primauté des droits de l'homme, les impératifs du multilatéralisme, une approche à partir de la base et reposant sur la connaissance du contexte local, une orientation régionale et la mise en place d'une autorité politique légitime et bien définie,


E. whereas the pursuit of security beyond the EU's borders should be guided by the principles of the human security doctrine, namely the primacy of human rights, the imperatives of multilateralism, a bottom-up approach based on knowledge of the local situation, a regional focus and the establishment of a clear and legitimate political authority,

E. considérant que la sauvegarde de la sécurité au-delà des frontières de l'UE doit se fonder sur les principes de la doctrine de la sécurité humaine, à savoir la primauté des droits de l'homme, les impératifs du multilatéralisme, une approche à partir de la base et reposant sur la connaissance du contexte local, une orientation régionale et la mise en place d'une autorité politique légitime et bien définie,


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