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AEOS
Advance in current account secured
Advance to client secured
Advance to customer secured
Air security
Air transport security
Authorised economic operator for security and safety
Aviation security
Beyond the Border Action Plan
Breach of information security
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Civil aviation security
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Current account advance secured
Current secured loan
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
Digital safety
ESDP
Economic circumstances
European Security and Defence Policy
GSC Security Office
GSCSO
General Secretariat of the Council Security Office
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Internet safety
Internet security
Loan and advance to customer secured
NIS
Network and Internet security
Safety and Security
Safety and Security Directorate
Security Office
Security Office of the GSC
Security and safety authorised economic operator

Vertaling van "security and economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canada-U.S. Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan [ Canada-United States Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan | Beyond the Border Action Plan ]

Plan d'action canado-américain sur la sécurité du périmètre et la compétitivité économique [ Plan d’action Par-delà la frontière ]


Report of the Secretary-General on the Effects of the Possible Use of Nuclear Weapons and on the Security and Economic Implications of the Acquisition and Further Development of These Weapons

Rapport du Secrétaire général sur les effets de l'utilisation des armes nucléaires et sur les incidences que pourraient avoir pour les États, tant sur le plan économique que sur celui de leur sécurité, l'acquisition et le perfectionnement de ces armes


Beyond the Border: A Shared Vision for Perimeter Security and Economic Competitiveness

Par-delà la frontière : une vision commune de la sécurité du périmètre et de la compétitivité économique


authorised economic operator for security and safety | security and safety authorised economic operator | AEOS [Abbr.]

opérateur économique agréé sécurité et sûreté


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


General Secretariat of the Council Security Office | GSC Security Office | Safety and Security | Safety and Security Directorate | Security Office | Security Office of the GSC | GSCSO [Abbr.]

Bureau de sécurité | Bureau de sécurité du secrétariat général du Conseil | Direction sûreté et sécurité


advance in current account secured | advance to client secured | advance to customer secured | current account advance secured | current secured loan | loan and advance to customer secured

compte courant débiteur gagé




common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]

sûreté de l'aviation [ sûreté aérienne | sûreté de l'aviation civile | sûreté du transport aérien ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Finally, for future revisions of the Annexes of Regulation 539/2001, economic and trade considerations will also be taken into account, in line with the new criteria for assessing visa waivers that the co-legislators will shortly adopt; a new Article will be inserted in Regulation 539/2001 as follows: “The purpose of this Regulation is to determine those third countries whose nationals are subject to or exempt from the visa requirement, based on a case-by-case assessment of a variety of criteria relating, inter alia, to illegal immigration, public policy and security, the econ ...[+++]

Enfin, pour les futures révisions des annexes du règlement n° 539/2001, des considérations économiques et commerciales seront également prises en compte, conformément au nouveau critère à retenir pour évaluer les exemptions de visa que les colégislateurs adopteront prochainement; un nouvel article sera inséré dans le règlement n° 539/2001, lequel sera libellé comme suit: «Le présent règlement a pour objectif de déterminer les pays tiers dont les ressortissants sont soumis à l'obligation de visa ou en sont exemptés, sur la base de l'é ...[+++]


86. Notes that the joint Africa-EU Strategy and its 8 sectors have initially focused on the African Union (AU) and on technical support for institutional capacity building and policies across the range of peace and security, human rights, democracy promotion, the rule of law and achieving the Millennium Development Goals (MDGs); recalls that, whilst such a comprehensive approach remains valid, the coherence and effectiveness of the strategy have been reduced by the existence of overlapping agreements with multiple partners and the lack of a specific budget for its implementation; in addition there is a pressing need to move beyond institutional capacity building at continental level towards developing a political partnership for peace, se ...[+++]

86. fait observer que la stratégie commune Afrique-UE et ses huit secteurs s'est centrée initialement sur l'Union africaine (UA) et sur le soutien technique au développement des capacités institutionnelles et aux politiques dans les domaines de la paix et de la sécurité, des droits de l'homme, de la promotion de la démocratie, de l'État de droit et de la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement (OMD); rappelle que bien que cette approche globale reste valable, la cohérence et l'efficacité de cette stratégie ont é ...[+++]


84. Notes that the joint Africa-EU Strategy has initially focused on the African Union (AU) and on technical support for institutional capacity building and policies across the range of peace and security, human rights, democracy promotion, the rule of law and achieving the Millennium Development Goals (MDGs); recalls that whilst such a comprehensive approach remains valid, there is a pressing need to move beyond institutional capacity building at continental level towards developing a political partnership for peace, security and socio-economic development at regional and sub-regional level; calls for an extension of such political partnerships to include the Regional Economic Communities, not only as a strategy for strengthening the Afr ...[+++]

84. fait observer que la stratégie commune Afrique-UE s'est centrée initialement sur l'Union africaine (UA) et sur le soutien technique au développement des capacités institutionnelles et aux politiques dans les domaines de la paix et de la sécurité, des droits de l'homme, de la promotion de la démocratie, de l'État de droit et de la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement (OMD); rappelle que bien que cette approche globale reste valable, il est urgent de progresser du développement des capacités institutionnell ...[+++]


- societal concerns: the Fair Trade label is an example of a scheme based on the strategic intention to help producers and workers (chiefly in developing countries) move from a position of economic and social vulnerability to one of security and economic self-sufficiency;

- les préoccupations d’ordre sociétal: le label «Fair Trade» est un exemple de système dont l’objectif stratégique est d’aider les producteurs et travailleurs (essentiellement des pays en développement) à passer d’une situation de vulnérabilité économique et sociale à un statut de sécurité et d’autosuffisance économique;


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H. whereas Europe and the US must venture into the future on the clear assumption that a stronger transatlantic bond will have global implications and therefore must take into due consideration the interests of other economic players, countries and peoples in order to share prosperity more equally and to successfully address the global challenges in the inter-related fields of security, world economic governance, the environment an ...[+++]

H. considérant que l'Europe et les États-Unis doivent se lancer dans l'avenir en se fondant sur le postulat évident selon lequel des liens transatlantiques plus forts auront des répercussions globales et que, par conséquent, ils doivent tenir dûment compte des intérêts d'autres acteurs économiques, pays et peuples afin de partager la prospérité de manière plus équitable et de faire face avec succès aux problèmes mondiaux dans les domaines interdépendants que sont la sécurité ...[+++]


Dialogue must have a substantial preventive dimension and permit the discussion of often politically sensitive issues such as respect for human rights, democratic principles and the rule of law, the reform of security systems, economic and financial governance, the management of natural and energy resources and matters of social governance.

Le dialogue doit avoir une dimension préventive importante et permettre d’aborder les aspects politiques souvent délicats du respect des droits de l’homme, des principes démocratiques et de l’État de droit, la réforme des systèmes de sécurité, la gouvernance économique et financière, la gestion des ressources naturelles et énergétiques, ou encore les questions qui relèvent de la gouvernance sociale.


Szymański (UEN ), on behalf of the group (PL) Mr President, ladies and gentlemen, the Council has been confronted with extremely serious challenges in the field of internal policy. These include security and economic growth.

Szymański (UEN ), au nom du groupe . - (PL) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, le Conseil a eu des défis extrêmement sérieux à relever dans le domaine de la politique intérieure, et notamment en matière de sécurité et de croissance économique.


Szymański (UEN), on behalf of the group (PL) Mr President, ladies and gentlemen, the Council has been confronted with extremely serious challenges in the field of internal policy. These include security and economic growth.

Szymański (UEN), au nom du groupe. - (PL) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, le Conseil a eu des défis extrêmement sérieux à relever dans le domaine de la politique intérieure, et notamment en matière de sécurité et de croissance économique.


If we can expand the area of security and economic prosperity in Europe, that will be the greatest political achievement of the decade, guaranteeing security and peace on our continent.

Si nous parvenons à élargir l’espace de sécurité et de prospérité économique en Europe, il s’agira de la plus grande performance politique que nous pourrons accomplir au cours de cette décennie au service de la paix et de la sécurité sur notre continent.


EU relations with consumer countries (such as the United States, India, Brazil or China), producer countries (Russia, Norway, OPEC countries and Algeria, for example) and countries of transit (such as the Ukraine) are of prime importance from the perspective of geopolitical security and economic stability.

Les relations de l'UE tant avec les pays consommateurs (tels les Etats-Unis (EN), l'Inde (EN), le Brésil (EN) ou encore la Chine (EN)) qu'avec les pays producteurs (la Russie (EN), la Norvège (EN), l'OPEP (EN) et l'Algérie, par exemple) ou de transit (comme l'Ukraine (EN)) sont capitales du point de vue de la sécurité géopolitique et de la stabilité économique.


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