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Agricultural sector
Agriculture
Early Voluntary Sector Liberalization Initiative
Economic sector
Energy sector policies
Energy sector protocols
European Federation of Liberal and Radical Youth
Extractive sector strategies
Farming sector
IFLRY
International Federation of Liberal and Radical Youth
LPS
Liberal
Liberal Federation of Canada
Liberal Party of Canada
Liberal Party of Switzerland
Liberal-democratic party
Liberalism
Mining sector guidelines
Mining sector policies
Mining sector protocols
National Liberal Federation of Canada
Neo-liberalism
Power sector protocols
Power sector strategies
Shipping sector guidelines
Swiss Liberal Party
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations
World Federation of Liberal and Radical Youth

Vertaling van "sectors and liberalizing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Liberalism [ neo-liberalism ]

libéralisme [ néolibéralisme ]


International Federation of Liberal and Radical Youth [ IFLRY | European Federation of Liberal and Radical Youth | World Federation of Liberal and Radical Youth | International Union of Radical, Liberal and Democratic Youth ]

Fédération internationale des jeunesses libérales et radicales [ FIJLR | Fédération européenne des jeunesses libérales et radicales | Fédération mondiale des jeunesses libérales et radicales ]


Liberal Party of Canada [ Liberal | National Liberal Federation of Canada | Liberal Federation of Canada ]

Parti libéral du Canada [ Libéral | Fédération libérale nationale du Canada | Fédération libérale du Canada ]


Early Voluntary Sector Liberalization Initiative

Initiative de libéralisation volontaire et rapide par secteur


farming sector [ agricultural sector | agriculture | Agricultural sector(ECLAS) ]

secteur agricole [ agriculture ]


extractive sector strategies | mining sector protocols | mining sector guidelines | mining sector policies

politiques du secteur minier


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

politiques du secteur énergétique


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

politiques du secteur des transports


Liberal Party of Switzerland | Swiss Liberal Party | Liberal-democratic party [ LPS ]

Parti libéral suisse [ PLS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU offers open and liberal markets for Chinese exports, the transfer of European capital, technology and know-how that come with reinforced commercial ties, but also European experience and best practice in relevant economic, environmental and social sectors.

Non seulement l'UE offre des marchés ouverts et libéralisés aux exportations chinoises et accorde le transfert de capitaux, de technologie et de savoir-faire européens qui va de pair avec un renforcement des liens commerciaux, mais elle propose aussi l'expérience et les meilleures pratiques européennes dans les secteurs économiques, environnementaux et sociaux concernés.


9. Strongly criticises the Commission’s overall approach in its communication on the 2013 country-specific recommendations on ‘combating unemployment’, which focuses on further increasing the flexibility of labour markets and reducing ‘the relatively high costs of labour’, etc.; points out that it was and is these neo-liberal ‘structural reforms’ of labour markets pursued by Member States that are responsible for the drastic increase in precarious forms of employment, reduced levels of social protection and the expansion of low-wage sectors so much deplored by the Commission’s Employment Reports, developments that have an extremely nega ...[+++]

9. critique vivement l'approche générale adoptée par la Commission dans sa communication sur les recommandations par pays pour 2013 visant à "lutter contre le chômage", qui tend essentiellement à augmenter encore la flexibilité des marchés du travail et à réduire "le coût relativement élevé de la main d'œuvre", etc.; souligne que ce sont ces "réformes structurelles" néolibérales des marchés du travail menées par les États membres qui ont été et sont responsables de l'augmentation spectaculaire des formes précaires d'emploi, de la baisse des niveaux de protection sociale et de l'expansion des secteurs ...[+++]


Summary code: Internal market / Single market for services / Sectoral specific provisions / Liberal professions Internal market / Single market for services / Financial services: transactions in securities / Investment services

Code de la synthèse: Marché intérieur / Le marché unique des services / Dispositions sectorielles / ÉTABLISSEMENTS DE CRÉDIT Marché intérieur / Le marché unique des services / Services financiers: marché des valeurs mobilières / Services d'investissement


other parties representative of civil society: farmer and consumer organisations, small businesses, the crafts sector, liberal professions and NGOs in the field of social protection and environmental protection (Group III).

autres représentants de la société civile: membres issus des organisations d’agriculteurs, des organisations de consommateurs, des PME, de l’artisanat, des professions libérales et des ONG chargées de la protection sociale et environnementale (groupe III).


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17. Stresses, in the context of the new multilateral GATS negotiation method, the need for the European Union to ensure that the new process takes due account of the scope for flexibility offered by GATS, particularly Article XIX which states that the process of liberalization shall take place with due respect for national policy objectives and the level of development of individual Members, and that there shall be appropriate flexibility for individual developing countries for opening fewer sectors and liberalizing fewer types of transactions;

17. insiste, dans le cadre de la nouvelle méthode plurilatérale des négociations relatives à l'AGCS, sur la nécessité pour l'Union européenne de veiller à ce que le nouveau processus respecte les flexibilités contenues dans l’AGCS, notamment celles relatives à l’article XIX qui dispose que la libéralisation respectera dûment les objectifs de politique nationale et le niveau de développement des membres et qu'une flexibilité appropriée sera ménagée aux différents pays en développement pour qu'ils puissent ouvrir moins de ...[+++]


India's service sectors could be grouped into three categories - first, sectors that have seen substantial liberalisation and face no explicit barriers (computer related services and telecom), second, sectors that are moderately liberal with a few explicit barriers (construction, health, education, insurance, distribution, banking and other financial services), and third, those that remain largely closed to foreigners (legal services and accountancy).

En Inde, les services peuvent être regroupés en trois catégories: tout d'abord, les secteurs qui ont connu une forte libéralisation et ne font face à aucun obstacle précis (services informatiques et télécommunications); ensuite, les secteurs relativement libéralisés présentant quelques obstacles précis (construction, santé, éducation, assurances, distribution, services bancaires et financiers); enfin, les secteurs demeurant largement fermés aux étrangers (services juridi ...[+++]


F. pointing out that the Commission report on competition policy for 2002 stresses that the liberal professions sector (the majority of which are connected with the provision of services) is characterised by a certain level of regulation, either imposed by national governments or self-regulation by the professional bodies,

F. considérant que le rapport de la Commission sur la politique de concurrence 2002 souligne que le secteur des professions libérales (dont la majorité concerne la prestation de services) se caractérise par une forte régulation imposée par les gouvernements nationaux ou par les organisations professionnelles (autorégulation),


6. Notes that special considerations should apply to liberal professions active in the health-care sector to ensure that the principles expressed by Article 152 of the Treaty are respected;

6. fait observer que des critères spéciaux doivent s'appliquer aux professions libérales du secteur des soins de santé afin de garantir le respect des principes énoncés à l'article 152 du traité;


61. Following the same reasoning, and in particular to ensure that public and private operators are put on an equal footing, the Commission has submitted a proposal [41] allowing, inter alia, to exempt from the scope of Directive 93/38/EEC those sectors or services to which it applies (water, energy, transport and telecommunications) which, in a given Member State, operate in conditions of effective competition, after the relevant activity has been effectively liberalized according to relevant EC legislation.

61. Suivant le même raisonnement, et en particulier pour que les opérateurs publics et privés soient placés sur un pied d'égalité, la Commission a présenté une proposition [41] qui permettrait, entre autres, d'exclure du champ d'application de la directive 93/38/CEE les secteurs ou les services auxquels elle s'applique (l'eau, l'énergie, le transport et les télécommunications) qui opèrent, dans un État membre donné, dans des conditions de concurrence effective, l'activité en question ayant été ...[+++]


(2) Subsequent to the public consultation organized by the Commission in 1992 on the situation in the telecommunications sector (the 1992 Review), the Council, in its resolution of 22 July 1993 (5), unanimously called for the liberalization of all public voice telephony services by 1 January 1998, subject to additional transitional periods of up to five years to allow Member States with less developed networks, i.e. Spain, Ireland, Greece and Portugal, to achieve the necessary adjustments, in particular tariff adjustments. Moreover, very small networks should, according to the Council also be granted an adjustment period of up to two yea ...[+++]

(2) considérant que le Conseil, par sa résolution du 22 juillet 1993 (5), suite à la large consultation organisée par la Commission en 1992 sur la situation dans le secteur des télécommunications (le rapport de 1992), a estimé à l'unanimité qu'un objectif majeur de la politique communautaire des télécommunications devait consister à libéraliser l'ensemble des services de téléphonie vocale publique, au plus tard le 1er janvier 1998, tout en accordant aux États membres dont les réseaux sont moin ...[+++]


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