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Approved issuing bank
Bank name
Bank of issue
Cheque Issue Regulations
Currency issuing agency
Handle banking issues
Issuing bank
Name of the issuing bank
Note issuing bank
Private-sector issue
Public-sector issue
Resolve banking issues
Solve banking issues
Troubleshoot banking issues

Traduction de «sectoral issues banking » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bank of issue | issuing bank | note issuing bank

banque d'émission | banque émettrice | institut d'émission


bank name [ name of the issuing bank ]

nom de la banque émettrice












handle banking issues | solve banking issues | resolve banking issues | troubleshoot banking issues

résoudre des problèmes liés au secteur bancaire


Cheque Issue Regulations, 1997 [ Cheque Issue Regulations | Regulations Respecting the Drawing, Issuing and Control of Cheques, the Issue of Duplicate Cheques to Replace Undelivered, Lost, Destroyed or Stolen Cheques and the Establishment of Departmental Bank Accounts ]

Règlement sur l'émission des chèques (1997) [ Règlement sur l'émission des chèques | Règlement concernant l'émission et le contrôle des chèques, le remplacement des chèques non livrés, perdus, détruits ou volés, et l'établissement des comptes de banque des ministères ]


bank of issue | currency issuing agency

banque d'émission | institut d'émission
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. The Authority shall cooperate regularly and closely, ensure cross-sectoral consistency of work and arrive at joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues with the European Insurance and Occupational Pensions Authority and the European Banking Authority through the Joint Committee of European Supervisory Authorities set up in Article 40.

3. L’Autorité coopère régulièrement et étroitement, assure la cohérence transsectorielle des activités et élabore des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d’autres questions transsectorielles avec l’Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles et l’Autorité bancaire européenne par l’intermédiaire du comité mixte des autorités européennes de surveillance institué par l’article 40.


4. The Authority shall cooperate regularly and closely, ensure cross-sectoral consistency of work and arrive at joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues with the European Systemic Risk Board as well as with the European Supervisory Authority (Insurance and Occupational Pensions) and the European Supervisory Authority (Banking) through the Joint Committee referred to in ...[+++]

4. L'Autorité coopère régulièrement et étroitement, assure la cohérence transsectorielle des activités et élabore des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d'autres questions transsectorielles avec le Comité européen du risque systémique, l'Autorité européenne de surveillance (assurances et pensions professionnelles) et l'Autorité européenne de surveillance (banques) par l'intermédiaire du comité mixte visé à l'article 40.


3. The Authority shall cooperate regularly and closely, ensure cross-sectoral consistency of work and arrive at joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues with the ESRB as well as with the European Supervisory Authority (Insurance and Occupational Pensions) and the European Supervisory Authority (Banking) through the Joint Committee referred to in Article 40.

3. L'Autorité coopère régulièrement et étroitement, assure la cohérence transsectorielle des activités et élabore des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d'autres questions transsectorielles avec le CERS, l'Autorité européenne de surveillance (assurances et pensions professionnelles) et l'Autorité européenne de surveillance (banques) par l'intermédiaire du comité mixte visé à l'article 40.


3. The Authority shall cooperate regularly and closely, ensure cross-sectoral consistency of work and arrive at joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues with the European Systemic Risk Board as well as with the European Supervisory Authority (Banking ) and the European Supervisory Authority (Securities and Markets ) through the Joint Committee.

3. L'Autorité coopère régulièrement et étroitement, assure la cohérence transsectorielle des activités et élabore des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d'autres questions transsectorielles avec le Comité européen du risque systémique, l'Autorité européenne de surveillance (banques) et l'Autorité européenne de surveillance (marchés financiers) par l'intermédiaire du comité mixte.


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3. The Authority shall cooperate regularly and closely with the ESRB as well as with the European Supervisory Authority (European Banking Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) through the Joint Committee, ensuring cross-sectoral consistency of work and reaching joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues.

3. L’Autorité coopère régulièrement et étroitement avec le CERS, ainsi qu’avec l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des marchés financiers) par l’intermédiaire du comité mixte, pour assurer la cohérence transsectorielle des activités et élaborer des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d’autres questions transsectorielles.


3. The Authority shall cooperate regularly and closely with the ESRB as well as with the European Supervisory Authority (European Banking Authority) and the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) through the Joint Committee, ensuring cross-sectoral consistency of work and reaching joint positions in the area of supervision of financial conglomerates and on other cross-sectoral issues.

3. L’Autorité coopère régulièrement et étroitement avec le CERS, ainsi qu’avec l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) par l’intermédiaire du comité mixte, pour assurer la cohérence transsectorielle des activités et élaborer des positions communes dans le domaine de la surveillance des conglomérats financiers et sur d’autres questions transsectorielles.


‘The above provisions concerning close links do not apply to: (a) close links between the counterparty and an EEA public sector entity which has the right to levy taxes, or in the case where a debt instrument is guaranteed by an EEA public sector entity which has the right to levy taxes; (b) covered bank bonds issued in accordance with the criteria set out in Article 22(4) of the UCITS Directive; or (c) cases in which debt instruments are protected by specific legal safeguards comparable to those instruments given under (b) such as ...[+++]

«Ces dispositions relatives aux liens étroits ne s’appliquent pas: a) aux liens étroits entre la contrepartie et une entité de l’EEE du secteur public habilitée à lever des impôts, ou dans le cas où un titre de créance est garanti par une entité de l’EEE du secteur public habilitée à lever des impôts; b) aux obligations sécurisées de banques émises conformément aux critères énoncés à l’article 22, paragraphe 4, de la directive OPCVM; ou c) aux cas dans lesquels les titre ...[+++]


The Commission will: Present in 2011 a White Paper on Pensions to jointly address sustainability and adequacy of pensions in the post-crisis context. Launch a European Innovation Partnership (EIP) on active and healthy ageing in 2011 and support initiatives for active ageing at all levels in the context of a European Year for Active Ageing in 2012. Develop the Voluntary European Quality Framework on social services at sectoral level, including in the field of long-term care and homelessness. Undertake an assessment of the efficiency and effectiveness of health expenditure, including in relation to the ...[+++]

La Commission: présentera en 2011 un livre blanc sur les retraites qui abordera simultanément l’adéquation et la viabilité des retraites dans le contexte de l’après-crise; lancera en 2011 un partenariat européen d'innovation sur le vieillissement actif et en bonne santé et soutiendra les initiatives en faveur du vieillissement actif à tous les niveaux dans le cadre d’une année européenne du vieillissement actif en 2012; développera le cadre volontaire européen pour la qualité des services sociaux au niveau sectoriel, y compris dans le domaine des soins de longue durée et du sans-abrisme; procédera à une évaluation de l’efficience et d ...[+++]


Owing to the different tasks for which the ECB is responsible in the sphere of payment transactions and the stability of the financial system, in conjunction with the money-issuing banks of the Eurosystem, a contribution can also be made via this route to strengthening the institutional framework for the financial sector and thereby for growth and jobs in the Community.

En raison des différentes missions que la BCE doit assumer avec les banques nationales du système européen dans le domaine des transactions et de la stabilité du système financier, on peut ainsi contribuer à renforcer le cadre institutionnel du secteur financier et donc de la croissance et de l’emploi dans la Communauté.


Where the European Central Bank or the national central banks receive from the public sector, for collection, cheques issued by third parties and credit the public sector's account before the drawee bank has been debited, this operation shall not be considered as a credit facility within the meaning of Article 104 of the Treaty if a fixed period of time corresponding to the normal period for the collection of cheques by the central bank of the Member State concerned has elapsed since receipt of the cheque, provide ...[+++]

Lorsque la Banque centrale européenne ou les banques centrales nationales reçoivent du secteur public, pour recouvrement, des chèques émis par des tiers et en créditent le compte du secteur public avant que la banque tirée en ait été débitée, l'opération n'est pas considérée comme un crédit au sens de l'article 104 du traité lorsque s'est écoulé, depuis la réception du chèque, un laps de temps donné correspondant au délai normal de recouvrement des chèques par la banque centrale de l'État membre concerné, à condition que le flottant éventuel soit exceptionnel, porte sur un petit montant et s'annule sur une courte période.




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Date index: 2021-01-01
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