Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply foreign languages in hospitality
Applying foreign languages in hospitality
Arithmetical disorder
Blueprint for Sectoral Cooperation on Skills
Developmental acalculia
Energy sector policies
Energy sector protocols
Exploit foreign language skills in tourism
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Power sector protocols
Power sector strategies
SSA
Sector council on employment and skills
Sector council on jobs and skills
Sector skills alliance
Self-management skills
Shipping sector guidelines
Soft skills
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations
Use foreign languages in hospitality sector

Traduction de «sector skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sector skills alliance | SSA [Abbr.]

alliance sectorielle pour les compétences


sector council on employment and skills | sector council on jobs and skills

conseil sectoriel sur l’emploi et les compétences


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


Blueprint for Sectoral Cooperation on Skills

plan de coopération sectorielle en matière de compétences


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

politiques du secteur des transports


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

politiques du secteur énergétique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- work with stakeholders at sectoral level (notably the Sector Skills Councils and Sector Skills Alliances) to encourage the development of green skills intelligence, and strengthen links with ESCO and the EU Skills Panorama.

- coopérera avec les parties prenantes à l’échelon sectoriel (en particulier les conseils sectoriels et les alliances sectorielles pour les compétences) pour soutenir l’acquisition d’informations sur les compétences vertes et renforcer le lien avec l’ESCO et le panorama des compétences de l’Union européenne.


(7) Actions in education and training financed by the forthcoming 'Erasmus for All Programme', such as Knowledge Alliances and Sector Skills Alliances; instruments for facilitating the mutual recognition of skills and qualifications such as European Qualifications Frameworks; and better anticipation of skills and labour market needs through European Sector Skills Councils and the EU Skills Panorama.

7) des actions dans le domaine de l’éducation et de la formation financées par le prochain programme «Erasmus pour tous», telles que les alliances de la connaissance et les alliances sectorielles pour les compétences, des instruments permettant de faciliter la reconnaissance mutuelle des compétences et des qualifications, comme les cadres européens des certifications, et une meilleure anticipation des besoins de compétences et des besoins du marché du travail au moyen des conseils de compétences sectoriels européens et du panorama européen des compétences.


It will support the set-up of sectoral skills partnerships, in industry and services, and translate sectoral strategies for the next 5-10 years into identification of skills needs and development of concrete solutions, such as joint development of more and better VET opportunities, business-education-research partnerships, promotion of agreements on the recognition of sectoral qualifications and certifications.

Il favorisera la création de partenariats sectoriels sur les compétences, dans l’industrie et les services, et traduira les stratégies sectorielles pour les cinq à dix ans à venir en besoins de compétences et en solutions concrètes, telles que le développement en commun d'offres d’EFP plus nombreuses et de meilleure qualité, la création de partenariats associant les entreprises, l'enseignement et la recherche, la promotion d’accords sur la reconnaissance des qualifications et certifications sectorielles.


61. Welcomes mobility tools, and cooperation projects such as Knowledge Alliances and Sector-Skills Alliances under Erasmus+ and Erasmus for Young Entrepreneurs, as efficient means for tourism workers involved in education and training at all levels to exchange best practices, improve their language skills and obtain practical knowledge of cultural tourism; is concerned, however, at the lack of interest among young people in pursuing careers in certain tourism sectors; stresses the advantages of a ‘dual-education’ system in the tourism sector and the importance of combining learning with hands- ...[+++]

61. se félicite de la mise en place d'instruments au service de la mobilité ainsi que de projets de coopération tels que les "alliances de la connaissance" et les "alliances sectorielles pour les compétences" au titre des programmes "Erasmus +" et "Erasmus pour jeunes entrepreneurs", lesquels constituent des moyens efficaces, pour les travailleurs du secteur du tourisme qui participent à des activités d'éducation et de formation à tous les niveaux, d'échanger les bonnes pratiques, d'améliorer leurs compétences linguistiques et d'acquérir des connaissances pratiques concernant le tourisme culturel; se dit toutefois préoccupé par le manqu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
61. Welcomes mobility tools, and cooperation projects such as Knowledge Alliances and Sector-Skills Alliances under Erasmus+ and Erasmus for Young Entrepreneurs, as efficient means for tourism workers involved in education and training at all levels to exchange best practices, improve their language skills and obtain practical knowledge of cultural tourism; is concerned, however, at the lack of interest among young people in pursuing careers in certain tourism sectors; stresses the advantages of a ‘dual-education’ system in the tourism sector and the importance of combining learning with hands- ...[+++]

61. se félicite de la mise en place d'instruments au service de la mobilité ainsi que de projets de coopération tels que les "alliances de la connaissance" et les "alliances sectorielles pour les compétences" au titre des programmes "Erasmus +" et "Erasmus pour jeunes entrepreneurs", lesquels constituent des moyens efficaces, pour les travailleurs du secteur du tourisme qui participent à des activités d'éducation et de formation à tous les niveaux, d'échanger les bonnes pratiques, d'améliorer leurs compétences linguistiques et d'acquérir des connaissances pratiques concernant le tourisme culturel; se dit toutefois préoccupé par le manqu ...[+++]


10. Believes that the Commission, the Member States, the industry and the trade unions should act jointly to retain and attract qualified workers, talented high-skilled scientists and managers to the steel sector, as well as young talent through apprenticeship schemes, thus ensuring a dynamic and innovative workforce; recalls the role of regional universities and industrial research institutes, whose excellence does much to create the regional preconditions for a competitive steel industry; urges the Commission and the Member States to implement immediate actions to avoid the loss of expertise and minimise the loss of jobs; calls for the improvement of planning and management of change by promoting training, upgrading skills and supporti ...[+++]

10. estime que la Commission, les États membres, le secteur et les syndicats devraient agir ensemble pour attirer et garder dans le secteur sidérurgique les travailleurs qualifiés, les scientifiques et les dirigeants talentueux et hautement qualifiés, ainsi que les jeunes talents, par l'intermédiaire de programmes d'apprentissage, et se doter ainsi d'une main-d'œuvre dynamique et qui fait preuve d'innovation; rappelle le rôle des universités régionales et des instituts de recherche industrielle dont l'excellence est essentielle s'agissant de créer des conditions régionales permettant l'émergence d'une industrie sidérurgique compétitive; ...[+++]


25. Considers it necessary to strengthen the links between the education system (including universities, while respecting their independence), research centres, training organisations and CCS companies (including SMEs), in order to make these job-rich sectors more competitive, create more inclusive cross-sectoral and inter-disciplinary synergies, in particular through the creation of a platform for exchanges, of knowledge alliances, of sector skills alliances and of partnerships, help participants think and act in a manner likely to lead to collective success, further increase the value of the Union’s human capital, ensure better knowled ...[+++]

25. estime qu'il est nécessaire de renforcer les liens entre le système d'enseignement (notamment les université, tout en respectant leur indépendance), les centres de recherche, les organismes de formation et les entreprises des SCC (y compris les PME), afin d'améliorer la compétitivité de ces secteurs générateurs d'emplois, de créer des synergies globales qui soient davantage intersectorielles et interdisciplinaires, grâce notamment à la création d'une plate-forme d'échanges ainsi qu'à la mise en place d'alliances et de partenariats permettant de réfléchir et d'agir en termes de succès collectif, de mieux valoriser le capital humain de ...[+++]


25. Considers it necessary to strengthen the links between the education system (including universities, while respecting their independence), research centres, training organisations and CCS companies (including SMEs), in order to make these job-rich sectors more competitive, create more inclusive cross-sectoral and inter-disciplinary synergies, in particular through the creation of a platform for exchanges, of knowledge alliances, of sector skills alliances and of partnerships, help participants think and act in a manner likely to lead to collective success, further increase the value of the Union’s human capital, ensure better knowled ...[+++]

25. estime qu'il est nécessaire de renforcer les liens entre le système d'enseignement (notamment les université, tout en respectant leur indépendance), les centres de recherche, les organismes de formation et les entreprises des SCC (y compris les PME), afin d'améliorer la compétitivité de ces secteurs générateurs d'emplois, de créer des synergies globales qui soient davantage intersectorielles et interdisciplinaires, grâce notamment à la création d'une plate-forme d'échanges ainsi qu'à la mise en place d'alliances et de partenariats permettant de réfléchir et d'agir en termes de succès collectif, de mieux valoriser le capital humain de ...[+++]


|| Creation of the European Sector Skills Councils and of Knowledge and Sectors Skills Alliances and support the development of multi-stakeholders partnerships in the ICT sector to improve the skills shortage in the ICT sector (2013) Develop EURES into a pan-European placement and recruitment tool.

|| Création des conseils sectoriels européens pour les compétences, des alliances pour la connaissance et des alliances sectorielles pour les compétences et promotion de partenariats associant plusieurs parties prenantes dans le secteur des TIC pour mieux combler le déficit de compétences dans ce secteur (2013).


2. promote the creation of the European Sector Skills Councils and of Knowledge and Sectors Skills Alliances and support the development of multi-stakeholders partnerships in the ICT sector to improve the skills shortage in the ICT sector.

2. appuiera la création des conseils sectoriels européens pour les compétences, des alliances pour la connaissance et des alliances sectorielles pour les compétences et encouragera l’établissement de partenariats associant plusieurs parties prenantes dans le secteur des TIC afin de mieux combler le déficit de compétences dans ce secteur.


w