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Communications sector policies
Communications sector protocols
Directive on the re-use of public sector information
Government data
Government paper
Government securities
Nationalised industry
Office of the Public Sector Integrity Commissioner
PSAB
PSI directive
PSIC
PSPP
Public Sector Accounting Board
Public Sector Accounting and Auditing Board
Public Sector Accounting and Auditing Committee
Public Sector Integrity Canada
Public borrowing
Public corporation
Public data
Public enterprise
Public enterprises
Public funds
Public relations sector guidelines
Public relations sector protocols
Public sector
Public sector asset purchase programme
Public sector bills
Public sector debt securities
Public sector purchase programme
Public undertaking
Public-sector borrowing requirement
Public-sector data
Public-sector information
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right to re-use information
Right to reuse information
Securities of the public sector
State sector
State undertaking

Traduction de «sector nor public » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

effet public | fonds public | titre public


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

politiques du secteur des communications


public sector asset purchase programme | public sector purchase programme | secondary markets public sector asset purchase programme | PSPP [Abbr.]

programme d'achats d'actifs du secteur public | programme d'achats d'actifs du secteur public sur les marchés secondaires | PSPP [Abbr.]


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


government data | public data | public-sector data | public-sector information

données du secteur public | données gouvernementales | données publiques | informations du secteur public


Public Sector Accounting Board [ PSAB | Public Sector Accounting and Auditing Board | Public Sector Accounting and Auditing Committee ]

Conseil sur la comptabilité dans le secteur public [ CCSP | Conseil sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public | Comité sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public ]


Office of the Public Sector Integrity Commissioner of Canada [ PSIC | Office of the Public Sector Integrity Commissioner | Public Sector Integrity Canada ]

Commissariat à l'intégrité du secteur public du Canada [ ISPC,CISP | Commissariat à l'intégrité du secteur public | Intégrité du secteur public Canada ]


scope for public sector/private sector partnerships

critère des partenariats des secteurs public et privé


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

emprunt public
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The public sector cannot choose its clients, contrary to the private sector (nor can the public usually choose whether or not to be clients of the public sector).

À la différence du secteur privé, le secteur public ne peut pas choisir ses clients, et les individus non plus n'ont généralement pas la possibilité de choisir d'être ou non clients du secteur public.


The existing approaches do not cover aid granted to shipyards under Directive 90/684/EEC, nor do they draw any distinction between recipient types in terms of their legal status (companies, partnerships, private individuals), nor between the public and private sectors.

Les présentes orientations ne font aucune distinction entre les types de bénéficiaires en fonction de leur nature juridique (entreprises, partenariats, particuliers) ni entre secteur public et secteur privé.


* for all sectors, services provided to the public in the exercise of governmental authority, which means any service that is supplied neither on a commercial basis, nor in competition with one or more service suppliers.

* dans tous les secteurs, les services fournis au public dans l'exercice de l'autorité gouvernementale, ce qui exclut tout service qui est fourni sur une base commerciale ou qui entre en concurrence avec celui d'un ou de plusieurs autres prestataires de services.


This shall not imply an obligation for public sector bodies to create, digitise or adapt documents or render them machine-readable in a technology-neutral manner in order to comply with the request, nor shall it imply an obligation to provide extracts from documents where this would involve disproportionate effort, going beyond a simple operation’.

Aucune obligation n'est faite aux organismes du secteur public de créer de nouveaux documents, de les numériser, de les rendre neutres technologiquement et lisibles par machine ou de les adapter d pour répondre à la demande ni de fournir des extraits de documents, lorsque cela entraîne des efforts disproportionnés dépassant le stade de la simple manipulation".


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No, we do not have confidence in the prospect you are presenting to us, and although your response to our concerns is to say, quite simply, that neither the audiovisual sector nor public services will be under any threat, we believe that the protests and reactions coming from the associations and trade unions expressing social concern are evidence that we are by no means the only ones to hold this view.

Non, nous n'avons pas confiance dans la perspective que vous nous présentez, et même si vous répondez de façon très simple à nos inquiétudes en nous disant que l'audiovisuel de même que les services publics européens ne seront pas mis en cause, nous pensons que la mobilisation et les réactions citoyennes de la part des associations et des syndicats sont quand même la preuve que nous sommes plusieurs à partager cette analyse.


It considers that it is neither possible nor relevant to draw up common definitions of services of general interest, or of the public-service obligations resulting from them, but that the European Union must lay down common principles, including the following: universality and equality of access, continuity, security and adaptability; quality, efficiency and affordability, transparency, protection of less well-off social groups, protection of users, consumers and the environment, and citizen participation, taking into account circumstances which are specific to each sector.

Il estime qu'il n'est ni possible ni pertinent d'élaborer des définitions communes des services d'intérêt général et des obligations de service public qui en découlent, mais que l'Union européenne doit établir des principes communs tels que: universalité et égalité d'accès, continuité, sécurité, adaptabilité, qualité, efficacité, accessibilité tarifaire, transparence, protection des groupes sociaux défavorisés, protection des usagers, des consommateurs et de l'environnement, ainsi que participation des citoyens, étant entendu qu'il convient de tenir compte des spécificités sectorielles ...[+++]


It considers that it is neither possible nor relevant for common definitions of services of general interest, or of the public-service obligations resulting from them, to be drawn up, but that the European Union must establish common principles, such as universality and equality of access, continuity, security, adaptability, quality, efficiency, affordability, transparency, protection of disadvantaged groups, protection of users, consumers and the environment, and participation of citizens, taking into account circumstances specific to each sector.

Il estime qu'il n'est ni possible ni pertinent d'élaborer des définitions communes des services d'intérêt général et des obligations de service public qui en découlent, mais que l'Union européenne doit établir des principes communs tels que: universalité et égalité d'accès, continuité, sécurité, adaptabilité, qualité, efficacité, accessibilité tarifaire, transparence, protection des groupes sociaux défavorisés, protection des usagers, des consommateurs et de l'environnement, et participation des citoyens, étant entendu qu'il convient de tenir compte des spécificités sectorielles ...[+++]


3a. In Article 115, the following paragraph 3a is added "3a. Administrative, preparatory or ancillary tasks involving neither the exercise of public authority nor the use of discretionary powers of judgement may be entrusted by contract to external private-sector entities or bodies, where this proves to be indispensable.

3 bis) À l'article 115, le paragraphe 3 bis suivant est ajouté: "3 bis) Dans la mesure où ceci s'avère indispensable, peuvent être confiées par voie contractuelle à des entités ou organismes extérieurs de droit privé des tâches administratives, préparatoires ou accessoires qui n'impliquent ni mission de puissance publique ni exercice d'un pouvoir discrétionnaire d'appréciation.


3a. In Article 138, the following subparagraph 1a is added: "1a. Administrative, preparatory or ancillary tasks involving neither the exercise of public authority nor the use of discretionary powers of judgement may be entrusted by contract to external private-sector entities or bodies, where this proves to be indispensable.

3 bis) À l'article 138, l'alinéa bis suivant est ajouté: "Dans la mesure où ceci s'avère indispensable, des tâches administratives, préparatoires ou accessoires qui n'impliquent ni mission de puissance publique ni exercice d'un pouvoir discrétionnaire d'appréciation peuvent être confiées par voie contractuelle à des entités ou organismes extérieurs de droit privé.


This Directive shall not apply to public contracts covered by Directive ././EC [on coordinating the procurement procedures of entities operating in the water, energy and transport sectors], which are awarded by contracting authorities exercising one or more of the activities referred to in Articles 3 to 6 of that Directive and are awarded for the pursuit of such activities, nor to public contracts excluded from the scope of that Di ...[+++]

La présente directive ne s'applique pas aux marchés publics visés par la directive ././CE [portant coordination des procédures de passation des marchés dans les secteurs de l'eau, de l'énergie et des transports ], qui sont passés par des pouvoirs adjudicateurs exerçant une ou plusieurs des activités visées aux articles 3 à 6 de ladite directive et sont passés pour ces activités, ni aux marchés publics exclus du champ d'application ...[+++]


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