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Change in net debt
Component of net debt
Government paper
NET
NETS sector
Net claim
Net debt
Net public debt
Non-ETS sector
Public funds
Public sector bills
Public sector debt securities
Securities of the public sector
Statement of change in net debt

Traduction de «sector net debt » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
net public debt [ net debt ]

dette publique nette [ dette nette ]




non-ETS sector | NETS sector [Abbr.]

secteur non couvert par le SEQE


statement of change in net debt

état de la variation de la dette nette










Network of European private entrepreneurs in the Tourisme sector | NET [Abbr.]

NET [Abbr.]


government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

effet public | fonds public | titre public
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The alert mechanism uses 14 indicators (e.g. trends in export market shares, net international investment, labour costs and private and public sector debt) to identify potential risks.

Le mécanisme d’alerte a recours à quatorze indicateurs (par exemple les tendances des parts de marché à l’exportation, l’investissement net international, les coûts du travail, et les dettes du secteur public et privé) pour mettre au jour les risques potentiels.


A very high share of non-performing loans burdens the financial sector and high stock of private, public, and external debt hangs on the economy, in the context of high unemployment and weak potential growth.The current account is still negative and is not adequate to guarantee a sustainable evolution of the net external liabilities stock.Government debt is expected to have peaked, but the current relaxation of fiscal policy is foreseen to slow down the needed adjustment.Despite a major restru ...[+++]

Une proportion très importante de prêts improductifs pèse sur le secteur financier et les niveaux élevés de la dette privée, de la dette publique et de la dette extérieure menacent l'économie dans un contexte de chômage élevé et de faible croissance potentielle.Le solde des opérations courantes est toujours négatif et n'est pas suffisant pour garantir une évolution viable du volume des engagements extérieurs nets.Le pic de la dette ...[+++]


Transactions in short-term debt securities [2A.17] is equal to the net incurrence of short-term debt securities (F.31), whose original maturity is one year or less, recorded among changes in liabilities and net worth of S.13 and changes in assets of all sectors except S.13.

Opérations sur titres de créance à court terme [2A.17] est égal à accroissement net des titres de créance à court terme (F.31) dont l'échéance initiale est inférieure ou égale à un an, enregistré en variations des passifs et de la valeur nette de S.13 et en variations des actifs de tous les secteurs à l'exception de S.13.


Transactions in debt securities [2A.5] is equal to the net acquisition of debt securities (F.3), recorded among changes in assets of S.13 and changes in liabilities and net worth of all sectors except S.13.

Opérations sur titres de créance [2A.5] est égal à acquisition nette de titres de créance (F.3) enregistrée en variations des actifs de S.13 et en variations des passifs et de la valeur nette de tous les secteurs à l'exception de S.13.


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Transactions in long-term debt securities [2A.18] is equal to the net incurrence of long-term debt securities (F.32), whose original maturity is over one year, recorded among changes in liabilities and net worth of S.13 and changes in assets of all sectors except S.13.

Opérations sur titres de créance à long terme [2A.18] est égal à accroissement net des titres de créance à long terme (F.32) dont l’échéance initiale est supérieure à un an, enregistré en variations des passifs et de la valeur nette de S.13 et en variations des actifs de tous les secteurs à l’exception de S.13.


Transactions in short-term debt securities [2A.17] is equal to the net incurrence of short-term debt securities (F.31), whose original maturity is one year or less, recorded among changes in liabilities and net worth of S.13 and changes in assets of all sectors except S.13.

Opérations sur titres de créance à court terme [2A.17] est égal à accroissement net des titres de créance à court terme (F.31) dont l’échéance initiale est inférieure ou égale à un an, enregistré en variations des passifs et de la valeur nette de S.13 et en variations des actifs de tous les secteurs à l’exception de S.13.


Transactions in debt securities [2A.5] is equal to the net acquisition of debt securities (F.3), recorded among changes in assets of S.13 and changes in liabilities and net worth of all sectors except S.13.

Opérations sur titres de créance [2A.5] est égal à acquisition nette de titres de créance (F.3) enregistrée en variations des actifs de S.13 et en variations des passifs et de la valeur nette de tous les secteurs à l’exception de S.13.


Current account balance; net international investment position; export market shares; nominal unit labour costs; real effective exchange rates; evolution of unemployment; private sector debt; private sector credit flow; house prices; general government sector debt.

Solde des transactions courantes; position extérieure globale nette; parts de marché à l'exportation; coûts salariaux unitaires nominaux; taux de change effectifs réels; évolution du chômage; dette du secteur privé; flux de crédit dans le secteur privé; prix de l'immobilier; dette du secteur public.


Canada's total government sector net debt burden declined to an estimated 26.4 per cent of gross domestic product.in 2005, and has been the lowest in the G7 since 2004.

Le fardeau de la dette nette de l’ensemble des administrations publiques du Canada a diminué jusqu’à un niveau estimé à 26,4 p. 100 du produit intérieur brut [.] en 2005; il est le plus faible de tous les pays du G7 depuis 2004.


The Council also notes the somewhat slow pace of debt reduction over the programme period, in the light of the comfortably high primary surpluses, but recognises that this follows mainly from net accumulation of financial assets and, furthermore, that the general government financial assets appear to exceed the sectors´ gross debt.

Le Conseil constate aussi le rythme un peu lent de la réduction de la dette durant la période du programme par rapport au niveau confortable des excédents primaires; il note cependant que cela s'explique principalement par l'accumulation nette d'actifs financiers, et en outre que les actifs en question des administrations publiques semblent excéder leur endettement brut.




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'sector net debt' ->

Date index: 2020-12-27
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