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Bibliographical study
Bibliography
Chemistry studies high school teacher
Chemistry studies teacher in secondary school
Chemistry teacher secondary school
Chemistry tutor secondary school
EC secondary legislation
High school business studies teacher
National bibliography
PSE
Philosophical studies teacher in secondary school
Philosophy teacher
Philosophy teacher secondary school
Post-secondary education
Post-secondary learning
Post-secondary studies
Postsecondary education
SC
Secondary Post-Secondary Interface Study
Secondary center
Secondary centre
Secondary education
Secondary exchange
Secondary journal
Secondary legislation
Secondary school
Secondary school teacher of philosophy
Secondary switching center
Secondary switching centre
Teacher of economics in high school

Vertaling van "secondary studies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
chemistry studies teacher in secondary school | chemistry tutor secondary school | chemistry studies high school teacher | chemistry teacher secondary school

professeur de physique-chimie | professeure de physique-chimie | professeur de chimie/professeure de chimie | professeur de physique-chimie/professeure de physique-chimie


high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

professeure de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales/professeure de sciences économiques et sociales


philosophical studies teacher in secondary school | philosophy teacher | philosophy teacher secondary school | secondary school teacher of philosophy

professeur de philosophie | professeur de philosophie/professeure de philosophie | professeure de philosophie


postsecondary education [ PSE | post-secondary education | post-secondary studies | post-secondary learning ]

enseignement postsecondaire [ EPS | éducation postsecondaire | éducation post-secondaire | études postsecondaires ]


Legalization of Secondary Suites in Surrey, B.C.: City of Surrey, British Columbia [ Case Study: Legalization of Secondary Suites in Surrey, B.C. ]

La légalisation des appartements accessoires à Surrey (C.-B.) : Ville de Surrey (Colombie-Britannique) [ Étude de cas: la légalisation des appartements accessoires à Surrey (C.-B.) ]


Secondary Post-Secondary Interface Study

Étude sur la transition du niveau secondaire au niveau postsecondaire


bibliography [ bibliographical study | national bibliography | secondary journal ]

bibliographie [ bibliographie nationale | étude bibliographique | revue secondaire ]


secondary center | secondary centre | secondary exchange | secondary switching center | secondary switching centre | SC [Abbr.]

central secondaire | central téléphonique secondaire | centre secondaire | CS [Abbr.]


secondary legislation [ EC secondary legislation ]

droit dérivé [ droit dérivé CE ]


secondary education [ secondary school ]

enseignement secondaire [ école secondaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[17] The Barcelona European Council also requested to develop digital literacy through the generalisation of an Internet and computer user's certificate for secondary school pupils and to undertake a feasibility study to identify options for helping secondary schools to establish or enhance an internet twinning link with a partner school elsewhere in Europe (paragraph 44).

[17] À Barcelone, le Conseil européen a également demandé de développer «une culture numérique», par la «généralisation d'un brevet informatique et Internet pour les élèves du secondaire». Il a également demandé à la Commission de «réaliser une étude de faisabilité visant à définir des solutions possibles pour aider les établissements d'enseignement secondaire à établir ou développer, par l'intermédiaire d'Internet, un lien de jumelage avec un établissement partenaire ailleurs en Europe» (paragraphe 44).


Since 2006, Austria has had a quota system in place in order to restrict access to its higher education system for medical and dental studies for holders of secondary education diplomas from other EU Member States: 75% of the study places are reserved for applicants with a secondary education diploma acquired in Austria, 20% - for other EU students, and the remaining 5% for students from third-countries.

Depuis 2006, l'Autriche a mis en place un système de quotas afin de restreindre l'accès des titulaires de diplômes de l'enseignement secondaire délivrés dans les autres États membres de l'UE à son système d'enseignement supérieur pour ce qui est des études de médecine et de dentisterie: 75 % des places sont réservées aux candidats ayant obtenu leur diplôme d'enseignement secondaire en Autriche, 20 % aux étudiants d'autres pays de l'UE et les 5 % restants aux étudiants de pays tiers.


Foreign language learning-60% of lower secondary level pupils studied more than one foreign language in 2015-French: second most popular after English // Brussels, 23 February 2017

Apprentissage des langues étrangères-60% des élèves du premier cycle du secondaire apprenaient plus d'une langue étrangère en 2015-Le français, deuxième derrière l'anglais // Bruxelles, le 23 février 2017


Learning a foreign language at school is very common in the European Union (EU), with more than 17 million lower secondary school pupils (or 98.6% of all pupils at this education level) studying at least one foreign language in 2015.

L'apprentissage d'une langue étrangère à l'école est très répandu dans l'Union européenne (UE), puisque plus de 17 millions d'élèves du premier cycle de l'enseignement secondaire (soit 98,6% de tous les élèves à ce niveau d'enseignement) étudiaient au moins une langue étrangère en 2015.


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In addition, less than one in three young people believe that their post-secondary studies have improved their employment opportunities.

En outre, moins d’un jeune sur trois considère que ses études supérieures lui ont permis d'améliorer ses chances d'obtenir un emploi.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


They are as follows: the applicant must be in the first year of a program of studies and must never previously have been enrolled in a post-secondary program; the applicant must enroll in a post-secondary program of studies within four years after leaving secondary school; the program in which the applicant is enrolled must be offered by a recognized institution, must be at least two years in length and must lead to a certificate or diploma; the program must be full-time; the net income of the student's parents must fall within th ...[+++]

Ces conditions sont les suivantes: le demandeur est dans la première année de son programme d'études et n'a jamais été inscrit auparavant à un programme d'études postsecondaires; il doit être inscrit à ce programme d'études postsecondaires dans les quatre ans qui suivent la fin de ses études de niveau secondaire; le programme auquel le demandeur s'inscrit est offert dans un établissement reconnu et sa durée est d'au moins deux ans et mène à l'obtention d'un certificat ou d'un diplôme; il s'agit d'un programme à temps plein; le rev ...[+++]


- In secondary education, 93 % learn English (lower and upper), 33 % study French (lower secondary 33 %, but upper secondary 28 %) , 15 % German (in lower 13 %, in upper 20 %).

- Dans l'enseignement secondaire, 93 % apprennent l'anglais (inférieur et supérieur), 33 % étudient le Français (secondaire inférieur 33 %, mais secondaire supérieur 28 %), 15 % l'allemand (dans l'inférieur 13 %, dans le supérieur 20 %).


All the proposals provided for in the White Paper are before the Council except for the additional proposal on non-life insurance (small risks) (e) Mutual recognition of diplomas: adoption of the Directive establishing a general system for the mutual recognition of higher education diplomas which require at least three years' post-secondary study leading to vocational qualifications.

L'ensemble des propositions prévues par le Libre Blanc sont sur la table du Conseil à l'exception de la proposition complémentaire sur l'assurance non-vie (petits risques). e) Reconnaissance mutuelle des diplômes Adoption de la directive instaurant un système général de reconnaissance mutuelle des diplômes d'enseignement supérieur de qualification professionnelle.


All the proposals are before the Council except for the additional proposal on non-life insurance (small risks) (e) Mutual recognition of diplomas: adoption of the Directive establishing a general system for the mutual recognition of higher education diplomas which require at least three years' post-secondary study leading to vocational qualifications (f) Company law and statute for a European company: this is where progress has been slowest.

L'ensemble des propositions sont sur la table du Conseil à l'exception de la proposition complémentaire sur l'assurance non-vie (petits risques). e) reconnaissance mutuelle des diplômes: adoption de la directive instaurant un système général de reconnaissance mutuelle des diplômes d'enseignement supérieur sanctionnant des études post-secondaires d'une durée minimum de trois ans à des fins de qulification professionnelle. f) droit des sociétés et société de droit européen: les progrès sont ici les plus lents.


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