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Comprehensive school
Comprehensive secondary school
General secondary education
Head teacher of secondary school
High school diploma
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
Science teacher secondary school
Science tutor secondary school
Secondary education
Secondary school
Secondary school diploma
Secondary school director
Secondary school graduation diploma
Secondary school head teacher
Secondary school principal
Secondary school science tutor
Secondary school teacher training course
Secondary school vice-principal
Secondary school vocational teacher
Secondary school-leaving certificate
Secondary vice-principal
Teacher of science in secondary schools
Training course for secondary school teachers
Vocational high school teacher
Vocational secondary school teacher

Traduction de «secondary school young » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

gérer un département d'enseignement secondaire


science tutor secondary school | teacher of science in secondary schools | science teacher secondary school | secondary school science tutor

professeur de matières scientifiques | professeur de matières scientifiques/professeure de matières scientifiques | professeure de matières scientifiques


head teacher of secondary school | secondary school director | secondary school head teacher | secondary school principal

directeur d'école secondaire | proviseur de lycée | chef d'établissement secondaire | principal de collège


high school diploma [ secondary school diploma | secondary school graduation diploma | secondary school-leaving certificate ]

diplôme d'études secondaires [ DES | diplôme de fin d'études secondaires | certificat de fin d'études secondaires ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

formation des professeurs de l'enseignement secondaire


vocational high school teacher [ vocational secondary school teacher | secondary school vocational teacher ]

professeur d'enseignement professionnel au niveau secondaire [ professeure d'enseignement professionnel au niveau secondaire | professeur de formation professionnelle au niveau secondaire | professeure de formation professionnelle au niveau secondaire ]


secondary vice-principal [ secondary school vice-principal ]

vice-directeur d'école secondaire [ vice-directrice d'école secondaire ]


..general secondary school | general secondary education

enseignement secondaire général


secondary education [ secondary school ]

enseignement secondaire [ école secondaire ]


comprehensive school | comprehensive secondary school

école secondaire polyvalente
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
After finishing secondary school, young people should either get a job or enter further education - and if not, they must receive appropriate support through active labour market or social measures , even if they are not entitled to benefits.

Au terme de l’enseignement secondaire, les jeunes doivent entrer dans la vie active ou poursuivre leurs études; faute de quoi, ils doivent bénéficier d’un soutien adéquat – mesures d ’ activation ou mesures sociales – même s’ils n’ont droit à aucune aide financière.


The European Young Consumer Competition of 2002 (€574.500) was substituted in 2003 with the production and distribution in secondary schools of 560.000 copies of a European Consumer Diary, a school agenda informing about consumer rights.

Le concours européen du jeune consommateur, organisé en 2002 (574 500 EUR), a cédé la place, en 2003, à la fabrication et à la distribution dans les écoles secondaires de 560 000 exemplaires d'un journal du consommateur européen, un agenda scolaire contenant des informations sur les droits des consommateurs.


Teaching methods in general and of scientific subjects in particular have a major impact on the attitude of young people to sciences. The development and testing of education methods designed to stimulate youngsters' interest in science should be promoted at European level, such as the establishment of innovative interdisciplinary projects more attractive to children in primary and secondary schools.

Les méthodes d'enseignement en général et dans les matières scientifiques en particulier ont un impact significatif sur l'attitude des jeunes envers les sciences. Il s'agit de favoriser au niveau européen le développement et l'expérimentation de méthodes pédagogiques visant à stimuler l'intérêt des jeunes pour la science, telles que la mise en place de programmes interdisciplinaires innovants dans les écoles et les lycées, qui présentent un caractère plus attractif pour les jeunes en particulier.


These can take the form of centres of services where people have direct access to a set of services such as primary and secondary school, professional training, including specific training opportunities for young people, medicines and health care, and basic social and public services.

Elles pourraient prendre la forme de centres de services dans lesquels la population a un accès direct à un ensemble de services tels que l’enseignement primaire et secondaire, la formation professionnelle, et notamment les possibilités de formation spécifiques pour les jeunes, les médicaments et les soins de santé, et les services sociaux et publics de base.


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Under the New Skills Agenda for Europe, the European Commission has given new impetus to the need for awareness-raising of young people, their parents, and all sorts of other learners, that VET can be as attractive as a career as the traditional learning pathway from secondary school through to university.

Dans le cadre de la nouvelle stratégie en matière de compétences pour l'Europe, la Commission européenne a réaffirmé la nécessité de sensibiliser les jeunes, leurs parents et tous les autres apprenants au fait que l'EFP offre des possibilités aussi attrayantes qu'un parcours d'apprentissage traditionnel allant de l'enseignement secondaire à l'université.


I would like to congratulate Matthew and these fine young students on their contributions to Parliament and our country and thank their teachers and all who entered my contest from Gladstone Secondary School, Eric Hamber Secondary School, Windermere Secondary School, and Sir Charles Tupper Secondary School in Vancouver.

J'aimerais féliciter Matthew et ses camarades remarquables de leurs contributions au Parlement et à notre pays, et remercier leurs enseignants ainsi que tous les participants au concours, qui provenaient des écoles secondaires Gladstone, Eric Hamber, Windermere et Sir Charles Tupper, à Vancouver.


The names of the winners of the European Commission’s annual EU Young Translator 'Juvenes Translatores' contest for secondary school pupils are published today – see list of winning pupils and schools below.

C’est aujourd’hui que sont publiés les noms des lauréats du concours annuel de jeunes traducteurs de l’UE, «Juvenes Translatores», organisé par la Commission européenne à l’intention des élèves de l’enseignement secondaire (voir le palmarès des élèves et des écoles ci-dessous).


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada undertaken for ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


The Commission has identified the following Community priorities; improved teacher training; closer links between education and economic development; the fight against under-achievement; greater emphasis on the school's role in guiding and counselling young people; promoting equal opportunities for girls and boys; and closer cooperation between parents and (secondary) schools.

La Commission dégage les priorités suivantes au plan communautaire : mieux préparer les enseignants à leurs nouvelles responsabilités, rapprocher l'éducation et le développement économique, lutter contre l'échec scolaire, renforcer le rôle de l'école dans le processus d'orientation des jeunes, promouvoir l'égalité de chances entre filles et garçons et renforcer le partenariat entre les parents et les écoles secondaires.


If you consider that young people are educated, brought up to the secondary school level, and then put into an assimilation system, clearly the spirit of section 23, of protecting the French language and francophone communities, imposes and requires something be available for francophones after the secondary school level.

Si on considère que l'on forme des jeunes, qu'on les amène au niveau secondaire et que par la suite on les met dans un système d'assimilation, alors forcément l'esprit de l'article 23, de protection de la langue française et des communautés francophones, impose et exige qu'il y ait quelque chose qui soit disponible pour les francophones après le niveau secondaire.


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