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Braking performance
Drama teacher
Drama teacher secondary school
Emergency braking system
High school performing and dramatic arts teacher
Hot braking performance
Hot performance
Prescribed braking performance
Reverse shoe
Secondary brake shoe
Secondary brake system
Secondary braking device
Secondary braking system
Secondary school drama teacher
Secondary shoe
Trailing brake shoe
Trailing shoe

Vertaling van "secondary braking performance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
secondary (emergency) braking performance and efficiency

performance et efficacité du frein de secours


emergency braking system | secondary braking system | secondary brake system

système de freinage de secours | freinage de secours | dispositif de freinage de secours


secondary brake shoe [ secondary shoe | reverse shoe | trailing shoe ]

segment de frein secondaire [ segment de frein tendu | segment de frein dégageant | mâchoire dégageante | mâchoire tendue | mâchoire secondaire ]


secondary brake shoe | secondary shoe | trailing brake shoe | trailing shoe

segment secondaire


hot braking performance | hot performance

efficacité à chaud




prescribed braking performance

performance de freinage prescrite


secondary braking device

dispositif de freinage auxiliaire


secondary brake shoe | trailing shoe | reverse shoe

segment de frein secondaire | segment de frein tendu | segment de frein dégageant | segment secondaire | segment tendu | segment dégageant


drama teacher | secondary school drama teacher | drama teacher secondary school | high school performing and dramatic arts teacher

professeure d'art dramatique en enseignement secondaire | professeure de théâtre | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire/professeure d'art dramatique en enseignement secondaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Secondary braking performance not met.

Performances du frein de secours insuffisantes.


Any vehicle fitted with a service braking system actuated by an energy reservoir shall, where the prescribed secondary braking performance cannot be obtained by means of this braking system without the use of stored energy, be provided with a warning device — in addition to a pressure gauge where fitted — giving an optical or acoustic signal when the stored energy in any part of the system falls to a value at which, without recharging of the reservoir and irrespective of the loading conditions of the vehicle, it shall be possible to apply the service braking system control device a fifth time after four full-stroke actuations and obtain ...[+++]

Tout véhicule équipé d'un système de freinage de service alimenté par un réservoir d'énergie doit être muni, s'il est impossible d'obtenir avec ce frein l'efficacité prescrite pour le freinage de secours sans faire usage de l'énergie accumulée, d'un dispositif d'alarme en sus du manomètre éventuel. Ce dispositif d'alarme signale optiquement ou acoustiquement que, dans une partie de l'installation, l'énergie accumulée est tombée à une valeur telle que, sans réalimentation du réservoir et quel que soit l'état de charge du véhicule, il doit rester possible, après quatre actionnements à fond de la commande du frein de service, d'obtenir au c ...[+++]


In any case, during re-charging of the braking system from zero pressure, the spring brakes shall remain fully applied, irrespective of the position of the control device, until the pressure in the service braking system is sufficient to ensure at least the prescribed secondary braking performance of the laden vehicle, using the service braking system control device.

Dans tous les cas, pendant le rechargement du système de freinage à partir d'une pression nulle, les freins à ressort doivent rester serrés, quelle que soit la position du dispositif de commande, jusqu'à ce que la pression dans le système de freinage de service soit suffisante pour assurer au moins l'efficacité de freinage de secours prescrite pour le véhicule en charge, en utilisant le dispositif de commande du système de freinage de service.


1.2.1. The air brake reservoirs of vehicles shall be so designed that after eight full-stroke actuations of the service braking system control device, the pressure remaining in the air brake reservoir shall be not less than the pressure required to obtain the specified secondary braking performance.

1.2.1. Les réservoirs des freins à air comprimé des véhicules doivent être conçus de telle manière que, après huit actionnements à fond de course du dispositif de commande du frein de service, la pression résiduelle dans le réservoir d'air comprimé ne soit pas inférieure à celle nécessaire pour assurer le freinage de secours avec l'efficacité prescrite.


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1.3. Secondary (emergency) braking performance efficiency

1.3. Performance et efficacité du frein de secours


1.3. Secondary (emergency) braking performance and efficiency (if met by separate system)

1.3. Performances et efficacité du freinage de secours (si assuré par un système séparé)


all the braking performances, related to parking, service and secondary braking laid down by Directive 71/320/EEC are fulfilled.

que les performances de freinage pour les freins de stationnement, de service et auxiliaire, telles que fixées par la directive 71/320/CEE, soient respectées.


Any vehicle fitted with a service braking system actuated by an energy reservoir shall, where the prescribed secondary braking performance cannot be obtained by means of this braking system without the use of stored energy, be provided with a warning device - in addition to a pressure gauge where fitted - giving an optical or acoustic signal when the stored energy in any part of the system falls to a value at which, without recharging of the reservoir and irrespective of the loading conditions of the vehicle, it shall be possible to apply the service braking system control a fifth time after four full-stroke actuations and obtain the pre ...[+++]

Tout véhicule équipé d'un frein de service alimenté par un réservoir d'énergie doit être muni, s'il est impossible d'obtenir avec ce frein l'efficacité prescrite pour le freinage de secours sans faire usage de l'énergie accumulée, d'un dispositif d'alarme en sus du manomètre éventuel. Ce dispositif d'alarme signale optiquement ou acoustiquement que, dans une partie de l'installation, l'énergie accumulée est tombée à une valeur telle que, sans réalimentation du réservoir et quel que soit l'état de charge du véhicule, il demeure possible, après quatre manoeuvres à fond de la commande du frein de service, d'obtenir à la cinquième manoeuvre ...[+++]


2.2.1.2.6.2. Where the forces for the service braking system and transmission depend exclusively on the use of an energy reserve controlled by the driver, there shall be at least two completely independent energy reserves, each provided with its own independent transmission; each of them may act on the brakes of only two or more wheels so selected as to be capable of ensuring by themselves the prescribed degree of secondary braking performance without endangering the stability of the vehicle during braking; in addition, each of these energy reserves shall be fitted with a warning device as defined in point 2.2.1.13.

2.2.1.2.6.2. si la force de freinage de service et sa transmission sont obtenues exclusivement par l'utilisation, commandées par le conducteur, d'une réserve d'énergie, il doit y avoir au moins deux réserves d'énergie complètement indépendantes, munies de leurs propres transmissions également indépendantes; chacune d'elles peut n'agir que sur les freins de deux ou de plusieurs roues choisies de façon qu'elles puissent assurer, seules, le freinage de secours dans les conditions prescrites d'efficacité et sans compromettre la stabilité du véhicule pendant le freinage; en outre, chacune de ces réserves d'énergie doit être munie d'un dispo ...[+++]




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Date index: 2024-03-28
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