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10-second line
Assess the potential of second-hand merchandise
Center line
Check the potential of second-hand merchandise
Determine the potential of second-hand merchandise
Division line
MM
Midcourt line
Middle management
Second forward line
Second level support
Second line
Second line check
Second line control
Second line management
Second line support
Second position line
Second-level manager
Second-line
Second-line border check
Second-line manager
Second-line use
Ten-second line
Test the potential of second-hand merchandise
Time line

Vertaling van "second on-line " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




second line check | second line control | second-line border check

contrôle de deuxième ligne | vérification de deuxième ligne


division line | center line | midcourt line | 10-second line | time line | ten-second line

ligne médiane | ligne de centre | ligne du centre




second line support | second level support

deuxième niveau d'assistance


second-level manager [ second-line manager ]

gestionnaire de deuxième niveau


middle management | second line management | MM [Abbr.]

cadres intermédiaires | cadres moyens | encadrement intermédiaire | gestionnaires intermédiaires | personnel d'encadrement intermédiaire


second-line use

médicament administré en seconde intention | utilisation en seconde intention | utilisation en tant que produit de second ressort | utilisation secondaire


assess the potential of second-hand merchandise | determine the potential of second-hand merchandise | check the potential of second-hand merchandise | test the potential of second-hand merchandise

vérifier le potentiel d'objets d'occasion
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In parallel, two public consultations were organised: a first at the end of 2011 focused on review of the strengths and weaknesses of the existing air quality policy framework; the second on-line public consultation of all stakeholders on the main policy options available to address the remaining air quality problems in early 2013.[7] A Eurobarometer survey seeking the view of the general public on air pollution issues was conducted and reported in 2012.[8] The Commission and the European Environment Agency (EEA) also conducted an Air Implementation Pilot project, bringing together 12 cities from across the Union to assess local experie ...[+++]

Dans le même temps, deux consultations publiques ont été organisées: une première à la fin de l'année 2011, centrée sur l’examen des points forts et des faiblesses du cadre d'action actuel en matière de qualité de l’air, et la seconde au début de l'année 2013, visant à obtenir le point de vue de toutes les parties prenantes sur les principales approches possibles pour s’attaquer aux problèmes de qualité de l’air qui subsistent[7]. Une enquête Eurobaromètre sollicitant l’avis du grand public sur les questions de pollution atmosphérique a été menée en 2012 et a fait l'objet d'un rapport remis cette même année[8]. La Commission et l’Agence ...[+++]


Thus it is envisaged to propose a specific line on the subject of eLearning and to define more specific objectives to the second part of the Line n°8 for year 2000.

Ainsi, il est envisagé, de proposer une ligne directrice spécifique au sujet de eLearning en étoffant et assignant des objectifs plus concrets à la deuxième partie de la ligne directrice numéro 8 de l'année 2000.


Besides an on-line forum, this platform includes a series of documents including the Second report on economic and social cohesion, ten studies ordered by the Commission as preparation for this report, brief presentations of the future challenges for cohesion policy, the transcription of an on-line discussion (Internet chat) on this topic between Mr Barnier and surfers and all the documents related to the Cohesion Forum (programme, speeches, proceedings, etc.).

Outre l'espace du forum en ligne, cette plate-forme regroupe une série de documents, dont le Deuxième rapport sur la cohésion économique et sociale, une dizaine d'études commandées par la Commission dans le cadre de la préparation de ce rapport, des présentations succinctes des enjeux futurs de la politique de cohésion, la transcription d'une discussion en ligne ("chat" Internet) sur ce même thème entre le Commissaire Barnier et les internautes, ainsi que tous les documents liés au Forum sur la cohésion (programme, discours, actes, etc.).


· Boost entrepreneurial training for young people and adults in education by means of Structural Funds resources in line with national job plan,.notably the European Social Fund (ESF) in line with National Job Plans, particularly as a tool for second chance education for those not engaged in education, employment or training.

· Stimuler la formation à l’entrepreneuriat pour les jeunes et les adultes dans le système éducatif, grâce aux ressources des Fonds structurels, notamment le Fonds social européen (FSE), et conformément aux plans nationaux pour l’emploi et s’en servir, en particulier, comme outil d’enseignement de la deuxième chance pour les personnes sans emploi qui ne suivent ni formation, ni éducation.


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‘second line check’ means a further check which may be carried out in a special location away from the location at which all persons are checked (first line).

13) «vérification de deuxième ligne»: une vérification supplémentaire pouvant être effectuée en un lieu spécial à l’écart de celui où toutes les personnes sont soumises à des vérifications (première ligne).


In parallel, two public consultations were organised: a first at the end of 2011 focused on review of the strengths and weaknesses of the existing air quality policy framework; the second on-line public consultation of all stakeholders on the main policy options available to address the remaining air quality problems in early 2013.[7] A Eurobarometer survey seeking the view of the general public on air pollution issues was conducted and reported in 2012.[8] The Commission and the European Environment Agency (EEA) also conducted an Air Implementation Pilot project, bringing together 12 cities from across the Union to assess local experie ...[+++]

Dans le même temps, deux consultations publiques ont été organisées: une première à la fin de l'année 2011, centrée sur l’examen des points forts et des faiblesses du cadre d'action actuel en matière de qualité de l’air, et la seconde au début de l'année 2013, visant à obtenir le point de vue de toutes les parties prenantes sur les principales approches possibles pour s’attaquer aux problèmes de qualité de l’air qui subsistent[7]. Une enquête Eurobaromètre sollicitant l’avis du grand public sur les questions de pollution atmosphérique a été menée en 2012 et a fait l'objet d'un rapport remis cette même année[8]. La Commission et l’Agence ...[+++]


2. Before the secondment, the line manager must ensure that sufficient budget allocation is available.

2. Avant le détachement, le supérieur hiérarchique doit s'assurer de la disponibilité d'une dotation budgétaire suffisante.


The NGO may decide not to award the contract on the expiry of the first or of the second dead-line, in particular where the tenders submitted are outside the range of normal market prices.

L’ONG peut décider de ne pas attribuer le marché à l’expiration soit du premier, soit du second délai de soumission, notamment lorsque les offres présentées ne se situent pas dans la fourchette des prix normalement pratiqués sur le marché.


(1) the table, second column, line 17 (row "Neutralisation (strong acid) number") is replaced by the following: >TABLE>

1) Dans le tableau, à la deuxième colonne, la ligne 17 est remplacée par le texte suivant: >TABLE>.


Secondly, in line with the general solution agreed for holiday homes and timeshare accommodation, the annual rent implicitly reflects the average time of occupancy.

En second lieu, conformément à la solution générale retenue pour les maisons de vacances et les logements en multipropriété, les loyers annuels reflètent les taux moyens d'occupation.




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'second on-line' ->

Date index: 2025-04-06
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