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COHEP
Computer science instructor
Computer science lecturer
Educator in primary education
Higher education computer science teacher
Higher education politics teacher
Initial teacher education
Initial teacher training
Music teacher primary school
PTT
Political science teacher
Political studies instructor
Politics lecturer
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Primary education teacher
Primary school teacher
SCTE
Specialist lecturer in computer science
Teacher education
Teacher training
Teacher training college
Teacher's college
Teachers training
The Teacher Education Act
UTE
University of teacher education

Vertaling van "science teacher education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

instituteur d’école primaire | maîtresse d’école primaire | instituteur d’école primaire/institutrice d’école primaire | professeur des écoles


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer

enseignant-chercheur en science politique | enseignante-chercheuse en sciences politiques | enseignant-chercheur en science politique/enseignante-chercheuse en science politique | enseignante-chercheuse en science politique


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


teacher education | teacher training | teachers training

formation des enseignants | formation des maîtres


teacher education [ teacher training ]

formation des enseignants [ formation des instituteurs | formation des maîtres | formation des professeurs ]


Swiss Conference of Rectors of Universities of Teacher Education | Swiss Conference of Rectors of Schools for Teacher Education [ COHEP | SCTE ]

Conférence suisse des rectrices et recteurs des hautes écoles pédagogiques | Conférence suisse des recteurs des hautes écoles pédagogiques [ COHEP | CSHEP ]


computer science instructor | higher education computer science teacher | computer science lecturer | specialist lecturer in computer science

enseignant-chercheur en informatique | enseignant-chercheur en informatique/enseignante-chercheuse en informatique | enseignante-chercheuse en informatique


The Teacher Education Act [ An Act respecting the Education and Certification of Teachers ]

The Teacher Education Act [ An Act respecting the Education and Certification of Teachers ]


Health, Law, Education and Science Division (1) | Health, Education and Science Division (2)

Division Santé, droit, éducation et sciences (1) | Division Santé, éducation et sciences (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The STEDE (Science Teacher Education Development in Europe) Erasmus Thematic Network seeks to take stock of the most relevant and recent findings in science research and pedagogics in order to translate them into effective teaching and learning. STEDE will also address aspects related to the assessment of teaching and acquisition of scientific literacy. In addition, it will address the specific needs of science teachers, taking account of the specificities of the disciplines and of the cultural differences in the European Union and in the countries associated to the Socrates Programme.

Le réseau thématique Erasmus STEDE (Science Teacher Education Development in Europe, fait l'inventaire des acquisitions les plus intéressantes et les plus récentes dans le domaine de la recherche scientifique et pédagogique pour les traduire en actions concrètes au niveau de l'enseignement et de l'apprentissage. STEDE examinera également les aspects relatifs à l'évaluation de l'enseignement et de l'apprentissage et du niveau des connaissances scientifiques. En outre, il examinera les besoins spécifiques des enseignants de sciences, en tenant compte des spécificités de leurs disciplines et des différences culturelles dans l'Union européen ...[+++]


- Networking, at European and national level, of relevant players in scientific education from the school and university systems and from the scientific community on issues such as the teaching of science and the training of science teachers.

- Mise en réseaux, aux niveaux européen et national, dans le domaine de l'éducation scientifique, des acteursconcernés des systèmes scolaires et universitaires et de la communauté scientifique, sur des questions comme celles de l'enseignement des sciences et de la formation des professeurs de science.


European universities are directly concerned by scientific education, in particular because they train science teachers for secondary education.

Les universités européennes sont directement concernées par l'éducation scientifique, en particulier parce qu'elles forment les professeurs de science pour l'enseignement secondaire.


- The European Science Education Initiative seeks to stimulate young people’s interest in science at the primary and secondary level by helping teachers to access and use best practice, science demonstrations and learning objects.

- L’initiative «Enseignement scientifique en Europe» vise à stimuler l’intérêt des jeunes pour les sciences aux niveaux primaire et secondaire en aidant les enseignants à accéder aux meilleures pratiques, à des démonstrations scientifiques et à des outils pédagogiques, d’une part, et à les utiliser, d’autre part.


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34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science ...[+++]

34. réclame le développement de l'égalité d'accès et d'utilisation des technologies de l'information et de la communication et de l'éducation à ces technologies pour les filles et les garçons dès l'éducation préscolaire, en accordant une attention particulière aux enfants et aux jeunes des zones rurales, aux communautés marginalisées et aux communautés ayant des besoins spéciaux, afin d'améliorer les capacités numériques, de diffuser les outils efficaces et d'améliorer la formation des enseignants, et renforcer la présence des étudiantes et des diplômées dans les domaines des mathématiques, des sciences ...[+++]


The 2007 Commission report Science education now: a renewed pedagogy for the future of Europe recommended greater use of inquiry-based science education, breaking the isolation of science teachers through networks, paying special attention to girls’ attitudes to maths, science and technology, and opening up schools towards the wider community.

Dans le rapport de 2007 de la Commission intitulé «L'enseignement scientifique aujourd'hui: une pédagogie renouvelée pour l'avenir de l'Europe» , il est recommandé de recourir davantage aux méthodes basées sur la démarche d'investigation pour enseigner les sciences, de rompre l'isolement des professeurs de sciences grâce à des réseaux, de veiller tout particulièrement à l'attitude des filles face aux mathématiques, aux sciences et à la technologie et d'ouvrir plus largement les écoles sur le monde.


2. Believes that it is of the utmost importance to promote science as an interesting field for both sexes from early on; urges that this be taken into account when planning educational material and training teachers; encourages universities and faculties to analyse their entrance selection systems in order to identify possible implicit gender discrimination and correct the selection system accordingly;

2. estime qu'il est de la plus haute importance de promouvoir la science comme un domaine intéressant les deux sexes dès le plus jeune âge; insiste pour que cet enjeu soit pris en compte dans la conception du matériel pédagogique et dans la formation des enseignants; encourage les universités et les établissements d'enseignement supérieur à analyser leurs systèmes de sélection à l'entrée afin d'identifier une possible discrimination fondée implicitement sur le sexe et d'y remédier en conséquence;


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool for the elimination of gender inequality in education and employment and for the eradication of gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre (par exemple plus d'hommes enseignant dans l'enseignement primaire et plus de femmes dans le domaine scientifique), notamment chez les jeunes enfants avant l'âge où se prennent les décisions clés en matière d'o ...[+++]


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool to eliminate gender inequality in education and employment and to eradicate gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educationa ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre (par exemple plus d'hommes dans l'enseignement primaire et plus de femmes dans le domaine scientifique), notamment chez les jeunes enfants avant l'âge où se prennent les décisions clés en matière d'orientation ...[+++]


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