Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Assistant superintendent of schools
Associate superintendent of schools
Attendance at school
Class attendance
Class struggle
Class-struggle
Demonstration school
Deputy superintendent of schools
Experimental school
Factory-school
Laboratory school
OPL
Observation school
Organisation for Popular Struggle
Organisation for the People's Struggle
Practice school
School absence
School attendance
School workshop
School-shop
Schools associate superintendent
Schools deputy superintendent
Slavery Abolition Year
Struggle for existence
Struggle for life
Struggle for survival
The Struggle for Self-Sufficiency
Truancy
UNYSA
Vestibule school

Vertaling van "schools struggle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
struggle for life | struggle for existence | struggle for survival

concurrence vitale


Organisation for Popular Struggle | Organisation for the People's Struggle | OPL [Abbr.]

Organisation du peuple en lutte | OPL [Abbr.]


International Year to commemorate the Struggle against Slavery and its Abolition | Slavery Abolition Year | UN Year to commemorate struggle against Slavery and its Abolition | UNYSA [Abbr.]

Année de commémoration de l'esclavage | Année internationale de commémoration de la lutte contre l'esclavage et de son abolition


The Struggle for Self-Sufficiency: Participants in the Self-Sufficiency Project Talk About Work, Welfare and Their Futures [ The Struggle for Self-Sufficiency ]

La lutte pour l'autosuffisance : Les participants au Projet d'autosuffisance parlent du travail, de l'aide sociale et de leur avenir [ La lutte pour l'autosuffisance ]


International Seminar on the Struggle for the Elimination of All Nuclear Weapons and the Struggle for Economic Development and Their Interrelationship

Séminaire international sur la lutte pour l'élimination de toutes les armes nucléaires, la lutte pour le développement économique et leur interdépendance




school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


assistant superintendent of schools [ schools associate superintendent | associate superintendent of schools | schools deputy superintendent | deputy superintendent of schools ]

surintendant adjoint d'écoles [ surintendante adjointe d'écoles ]


vestibule school | school-shop | factory-school | school workshop

atelier-école
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report's main findings highlight that immigrant students are struggling to integrate in schools in many Member States, often due to lower socio-economic status and language barriers.

Les principales conclusions du rapport mettent en évidence le fait que les élèves issus de l'immigration ont du mal à s'intégrer à l'école dans de nombreux États membres, souvent à cause d'un statut socio-économique moins élevé et de barrières linguistiques.


make use of inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promote the organisation of activities outside school,

à appliquer des méthodes d’enseignement et d’apprentissage sur mesure et inclusives, y compris un soutien pédagogique pour les enfants en difficulté d’apprentissage ainsi que des mesures visant à lutter contre l’analphabétisme, et à promouvoir la disponibilité et l’utilisation d’activités périscolaires.


make use of inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promote the organisation of activities outside school,

à appliquer des méthodes d’enseignement et d’apprentissage sur mesure et inclusives, y compris un soutien pédagogique pour les enfants en difficulté d’apprentissage ainsi que des mesures visant à lutter contre l’analphabétisme, et à promouvoir la disponibilité et l’utilisation d’activités périscolaires.


47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers' skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxiliary staff to help disabled pupils in their schooling in standard educational establishments or in those that cater for their disability;

47. encourage les États membres à investir dans la formation des enseignants et dans des effectifs qualifiés tant pour l'éducation préscolaire que pour l'enseignement obligatoire, et à revoir et mettre à jour régulièrement les systèmes scolaires et les programmes de perfectionnement des compétences des enseignants; souligne l'importance de l'accueil en milieu scolaire dès le plus jeune âge et suggère que les écoles engagent des assistants d'éducation chargés de s'occuper des élèves difficiles et d'aider les enseignants dans leur travail ainsi que des auxiliaires de vie scolaire pour accompagner la scolarisation des enfants handicapés en milieu scolaire ordinaire ou dans des structures ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers’ skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxiliary staff to help disabled pupils in their schooling in standard educational establishments or in those that cater for their disability;

47. encourage les États membres à investir dans la formation des enseignants et dans des effectifs qualifiés tant pour l'éducation préscolaire que pour l'enseignement obligatoire, et à revoir et mettre à jour régulièrement les systèmes scolaires et les programmes de perfectionnement des compétences des enseignants; souligne l'importance de l'accueil en milieu scolaire dès le plus jeune âge et suggère que les écoles engagent des assistants d'éducation chargés de s'occuper des élèves difficiles et d'aider les enseignants dans leur travail ainsi que des auxiliaires de vie scolaire pour accompagner la scolarisation des enfants handicapés en milieu scolaire ordinaire ou dans des structures ...[+++]


However, as these differences become more marked in the later stages of their education, those who are struggling become in some cases increasingly less motivated to stay in school.

Toutefois, comme ces différences s'accentuent dans les stades ultérieurs de leur éducation, ceux qui connaissent des difficultés sont, dans certains cas, de moins en moins motivés à rester à l'école.


Concrete measures are also needed for a large part of European society, which is still missing out on the advantages of multilingualism, e.g. those who are monolingual or still struggle with their first foreign language, school dropouts, senior citizens and other adults no longer in education.

Des mesures concrètes doivent également être prises à l'égard d'un large pan de la société européenne, qui ne profite toujours pas des avantages du multilinguisme, par exemple les personnes qui sont monolingues ou maîtrisent encore mal leur première langue étrangère, ceux qui ont abandonné leurs études, les seniors et autres adultes qui ne fréquentent plus l'enseignement.


Learning foreign languages is a real struggle for adults but for children it is more often than not a game. It is therefore right and proper that we should introduce into schools the teaching of two foreign languages even in the earliest stages of education.

Apprendre une langue est très difficile pour les adultes mais, pour les enfants, c’est généralement un jeu. C’est pourquoi il convient d’introduire dans les écoles l’enseignement de deux langues étrangères dès les premiers cycles de l’éducation.


Learning foreign languages is a real struggle for adults but for children it is more often than not a game. It is therefore right and proper that we should introduce into schools the teaching of two foreign languages even in the earliest stages of education.

Apprendre une langue est très difficile pour les adultes mais, pour les enfants, c’est généralement un jeu. C’est pourquoi il convient d’introduire dans les écoles l’enseignement de deux langues étrangères dès les premiers cycles de l’éducation.


Member States have struggled to find the right mix of measures to encourage experienced and motivated teachers into the most challenging schools.[19] Developing recruitment policies that ensure high-quality teaching is available to disadvantaged pupils should be a priority.

Les États membres ont déployé des efforts considérables pour trouver le juste dosage de mesures permettant d’encourager des enseignants expérimentés et motivés à accepter ou conserver un poste dans les écoles les plus difficiles[19]. Il conviendrait d’accorder une attention prioritaire à l'élaboration de politiques de recrutement garantissant l’accès des élèves défavorisés à un enseignement de qualité.


w