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Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Direct back scatter
Direct back scatter propagation
Direct scatter
Direct scatter propagation
Education for highly gifted children
Educational institution
Indirect scatter
Indirect scatter propagation
Long distance scatter
Long distance scatter propagation
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Short distance back scatter
Short distance back scatter propagation
Short distance scatter
Short distance scatter propagation
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Vertaling van "schools are scattered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


direct back scatter | direct back scatter propagation | short distance back scatter | short distance back scatter propagation

propagation par rétrodiffusion directe | rétrodiffusion directe


indirect scatter | indirect scatter propagation | long distance scatter | long distance scatter propagation

diffusion indirecte | diffusion longue | propagation par diffusion indirecte | propagation par diffusion longue


direct scatter | direct scatter propagation | short distance scatter | short distance scatter propagation

diffusion courte | diffusion directe | propagation par diffusion courte | propagation par diffusion directe


An extremely rare aggressive primary uterine neoplasm, originating from neuroendocrine cells scattered within the endometrium. Macroscopic characteristics are a bulky frequently polypoid mass with abundant necrosis located in the uterus. Histological

carcinome neuroendocrine de haut grade du corps de l'utérus


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I think the idea of establishing this division arose out of the fact that our schools are scattered around the province, in designated regions, where there are francophones.

Je crois que l'idée de créer cette division est née du fait que nos écoles se trouvent réparties à travers la province aux endroits désignés de populations francophones.


We no longer deal with formulas for scattered populations to help rural schools, now we are dealing with schools that are small by necessity.

Plutôt que de parler de formules d'éparpillement qui aident les écoles rurales, on parle maintenant de petites écoles par nécessité.


In the last Funding Framework, as we call it, there are mechanisms to deal with all the francophone schools, be they rural or urban, as rural schools, and thus eligible for funding to compensate for the scattered student population.

Dans le dernier «Funding Framework», comme on l'appelle, on retrouve des mécanismes pour traiter toutes les écoles francophones, qu'elles soient rurales ou urbaines, comme étant des écoles rurales et donc bénéficiant d'un financement d'éparpillement.


You can see on the map that we are widely scattered and that we have small schools all over the rural regions of the province and we also have small schools in urban regions.

Vous pouvez voir d'après la carte que nous sommes très éparpillés et que nous avons des petites écoles un peu partout en province dans des régions rurales, et des petites écoles aussi dans des régions urbaines.


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At the same time, it would also be eliminating a great many integrated schools, because no one denomination has a hold on small schools and they are scattered throughout the province.

En même temps, il se trouverait à éliminer beaucoup d'écoles intégrées, car aucun groupe confessionnel ne contrôle les petites écoles, qui sont dispersées dans toute la province.


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