Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Associate school
Attendance at school
Characteristics of psychotherapeutic schools
Class attendance
Conversion hysteria
Historic development of psychotherapeutic schools
Hysteria hysterical psychosis
Nursery School
Professional development school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Reaction
School absence
School attendance
Timeline of psychotherapeutic schools of practice
Truancy

Traduction de «schools are developing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
historic development of psychotherapeutic schools of practice | timeline of psychotherapeutic schools of practice | characteristics of psychotherapeutic schools | historic development of psychotherapeutic schools

évolution historique des écoles de psychothérapie


Nursery School (Child Development)

Garderie éducative (Développement de l'enfant)


associate school [ professional development school ]

école associée


Head, School Curriculum Development

Chef, Élaboration des programmes scolaires


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or inter ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The idea of organised training (e.g. in research schools, graduate schools, or doctoral schools) is developing in some European countries, particularly in the Nordic countries [64], in the Netherlands and the UK, and on an experimental basis in other countries such as Germany or Spain [65].

L'idée de la formation organisée (par exemple, dans des écoles de chercheurs, des instituts universitaires de recherche ou des écoles doctorales) se développe dans certains pays européens, particulièrement dans les pays nordiques [64], aux Pays-Bas et au Royaume-Uni, et à titre expérimental dans d'autres pays, comme l'Allemagne ou l'Espagne [65].


While the EESC welcomes the emphasis on building inclusive and connected higher education systems and encouraging schools to develop better links and cooperation with higher education in the field of science, technology, engineering and mathematics (STEM), the Committee believes that the wider purpose of education lies within the balance and close cooperation between the STEM subjects and the social sciences and humanities.

Si le CESE se félicite de l’accent mis sur la mise en place de systèmes d’enseignement supérieur inclusifs et connectés et les efforts visant à encourager les écoles à améliorer les liens et la coopération avec l’enseignement supérieur dans le domaine des sciences, des technologies, de l’ingénierie et des mathématiques (STEM), il estime toutefois que la finalité plus générale de l’éducation est de trouver un juste équilibre et une étroite synergie entre les matières STEM, d’une part, et les sciences sociales et humaines, d’autre part.


Finally, raising the quality of education and training systems means better matching of resources and needs, and enabling schools to develop new partnerships to support their new, wider role.

Accroître la qualité des systèmes d'éducation et de formation signifie enfin améliorer l'adéquation entre les ressources et les besoins, en permettant aux établissements scolaires de réaliser de nouveaux partenariats dans le but de les aider dans leur nouveau rôle plus diversifié qu'autrefois.


Schools are important partners in our efforts to encourage children to develop healthy eating habits, so they can grow up in good health, perform well at school and develop to their full potential.

Les écoles sont un partenaire essentiel dans nos efforts pour encourager les enfants à adopter des habitudes alimentaires saines et les aider ainsi à grandir en bonne santé, avoir de bons résultats scolaires et s'épanouir pleinement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In light of the principle of proportionality, which is now clearly mentioned, paperwork for Small and Medium Enterprises (SMEs), schools, universities, development agencies and small municipalities will be reduced.

En vertu du principe de proportionnalité, qui est désormais explicitement mentionné, les formalités administratives seront allégées pour les petites et moyennes entreprises (PME), les écoles, les universités, les agences de développement et les petites municipalités.


Nevertheless, the audit also identified some good management practices as in the development of national databases to monitor the incidence of ESL; the formation of consortia of schools to develop projects; innovative actions, and self-appraisals by projects.

Néanmoins, l'audit a également mis en évidence certaines bonnes pratiques de gestion, telles que la mise sur pied de bases de données nationales afin d'appréhender l'ampleur de l'ASP, la création de groupements d'écoles afin d'élaborer des projets, des actions novatrices et des autoévaluations par les projets.


Finally, raising the quality of education and training systems means better matching of resources and needs, and enabling schools to develop new partnerships to support their new, wider role.

Accroître la qualité des systèmes d'éducation et de formation signifie enfin améliorer l'adéquation entre les ressources et les besoins, en permettant aux établissements scolaires de réaliser de nouveaux partenariats dans le but de les aider dans leur nouveau rôle plus diversifié qu'autrefois.


Schools, universities, development agencies and small municipalities would benefit.

Les écoles, les universités, les agences de développement et les petites municipalités bénéficieront de cette mesure.


* Making the best use of resources, by introducing quality assurance into schools and training institutions; by better matching resources to needs, and by enabling schools to develop new partnerships to support their new, wider role.

* Utiliser les ressources de façon optimale, en instaurant l'assurance qualité dans les établissements scolaires et instituts de formation, en améliorant l'adéquation entre les ressources et les besoins et en permettant aux établissements scolaires de réaliser de nouveaux partenariats dans le but de les aider dans leur nouveau rôle, plus diversifié qu'autrefois.


Our schools are developing in a legal framework similar to that of the majority, even though they must be more present at the preschool level, and even though they must also often make up for a lack of francophone infrastructure outside the school environment.

Nos écoles évoluent dans un cadre légal, semblable à celui de la majorité, même si elles doivent accentuer leur présence dans le domaine préscolaire, et même si elles doivent également souvent palier au peu d'infrastructures francophones hors du domaine scolaire.


w