Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
MESTO
Specialist doctor without official qualifications
Transportation loan granted without qualification
Without formal qualifications
Without qualification

Traduction de «school without qualifications » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
transportation loan granted without qualification

prêt de transport accordé sans condition [ prêt de transport inconditionnel ]






specialist doctor without official qualifications | MESTO [Abbr.]

médecin spécialiste sans titre officiel | MESTO [Abbr.]


young people without educational or vocational qualifications

les jeunes qui n'ont pas de qualification scolaire ou professionnelle


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un but important, mise à la retraite). La prédisposition et la vulnérabilité individuelles jouent un rôle imp ...[+++]


full time attendance at school or university substantially without interruption

fréquentation à plein temps d'une école ou d'une université sans interruption appréciable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Youth mobility, particularly in the case of those who left school without qualifications, should also be facilitated.

La mobilité des jeunes, en particulier de ceux qui sont sortis du système scolaire sans qualification, doit également être facilitée.


improving measures to help groups which are particularly hard hit by unemployment, notably long-term unemployment (young people leaving school without qualifications, elderly workers and women).

le renforcement des mesures en faveur des groupes particulièrement touchés par le chômage notamment de longue durée (les jeunes quittant le système éducatif sans diplôme, les travailleurs âgés et les femmes).


Nevertheless, I would like to single out a few aspects: firstly, given that the Youth on the Move initiative aims to achieve the principal goal set in the Europe 2020 strategy of reducing the number of people leaving school without qualifications from 15% to 10%, it lacks measures and recommendations oriented towards raising teacher competences, qualifications or professional prestige.

Je voudrais pourtant souligner quelques aspects de cette résolution: tout d’abord, alors que l’initiative «Jeunesse en mouvement» veut atteindre le principal objectif défini dans la stratégie Europe 2020, qui est de faire passer de 15 % à 10 %, le nombre des jeunes quittant l’école sans qualifications la résolution ne prévoit pas de mesures ni de recommandations en matière de renforcement des compétences et des qualifications des enseignants, ou du prestige lié à ce métier.


While Europe’s prosperity depends to a large extent on its young people, too many of them still face considerable difficulties in realising their potential and making their contribution to society: too many leave school without qualifications or with insufficient skills, fail to secure employment and find themselves at risk of social exclusion, which in turn engenders high costs for the individual as well as for society as a whole.

Si la prospérité de l'Europe dépend dans une large mesure de ses jeunes, ceux-ci sont trop nombreux à éprouver encore d'énormes difficultés pour exploiter leur potentiel et apporter leur contribution à la société; les jeunes sont trop nombreux à quitter l'école sans qualifications ou avec des compétences insuffisantes, à ne pas trouver d'emploi et à être menacés d'exclusion sociale, laquelle entraîne des coûts élevés, tant pour la personne concernée que pour la société dans son ensemble.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- reducing the number of early school leavers to as great an extent as possible in order to prevent pupils from leaving school without qualifications and thereby running a high risk of unemployment,

– une réduction maximale du nombre d’élèves en décrochage scolaire pour éviter les sorties sans qualification induisant des risques élevés de chômage,


Today in Europe, one in six young people still leaves school without qualifications.

Dans l'Europe d'aujourd'hui, un jeune sur six quitte encore l'école sans qualifications.


Six million youngsters leave school without qualifications.

Six millions de jeunes quittent l’école sans qualification.


- the number of young people leaving school without qualifications is still high among certain ethnic minorities.

- le nombre de jeunes quittant le système scolaire sans qualification reste élevé dans certaines minorités ethniques,


Although the competitiveness of our economy and the quality of the goods and services we produce demand high levels of skills and knowledge, an increasing number of young people are leaving school without qualifications and without having acquired useful skills.

La compétitivité de notre économie et la qualité de notre production requièrent des niveaux de connaissances et de compétences très élevées, or un nombre croissant d’élèves quittent l’école sans diplôme ni réel acquis.


There is still a worryingly high share of the population leaving school without formal qualifications, the average rate of this 'early school leaving' across in the EU being 18.5% in 2000, ranging in different Member States from 8% to more than 40% (Annex II, pt.5).

Il est inquiétant de constater qu'encore aujourd'hui, une part importante de la population quitte l'école sans titre ni diplôme: en 2000, le taux moyen d'"abandon scolaire prématuré" dans l'UE était de 18,5 %, variant de 8 % à plus de 40 % selon les États membres (annexe II, point 5).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school without qualifications' ->

Date index: 2023-07-20
w