Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASLC
Absence from school
Accreditation of learning outcomes
Alberta School Learning Commons
Alberta School Learning Commons Council
Assessment of learning outcomes
Attendance at school
Certification of learning outcomes
Class attendance
Distance learning
E-learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational institution
Educational radio
Educational television
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Learning by correspondence course
Learning-school method
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
School
School absence
School attendance
School-based learning
Schools broadcast
Teaching institution
Television teaching
Transferability of learning outcomes
Truancy
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "school to learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Alberta School Learning Commons Council [ ASLC | Alberta School Learning Commons ]

Alberta School Learning Commons Council [ ASLC | Alberta School Learning Commons ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


learning-school method

méthode de l'école traditionnelle


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has be ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Schools as 'learning communities' agree on a common vision, basic values and objectives of school development.

Les écoles sont des «communautés d’apprentissage» qui adoptent une conception, des valeurs fondamentales et des objectifs communs en matière de développement scolaire.


The percentage of primary school pupils learning a foreign language is increasing.[9]However, the average number of foreign languages taught in secondary schools is still some way from the target set in Barcelona.

Le pourcentage d’élèves de l’enseignement primaire qui apprennent une langue étrangère augmente[9]. Toutefois, le nombre moyen de langues enseignées dans les écoles secondaires reste en deçà de l’objectif fixé à Barcelone.


“Thanks to the EU's generosity and Turkey's leadership, UNICEF and our partners are already helping thousands of children to go to school and learn.

«Grâce à la générosité de l'UE et au rôle moteur de la Turquie, l'UNICEF et nos partenaires aident déjà des milliers d'enfants à se rendre à l'école et à apprendre.


We go to school to learn so many things today, but we don't go to school to learn how to be a husband or a wife or how to be a parent.

Nous allons à l'école pour apprendre un tas de choses aujourd'hui, mais nous n'y allons pas pour apprendre notre rôle de mari, de femme ou de parent.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Why would they want to learn in an Indian school when they can go to a white school and learn what they have to learn?

Pourquoi voudraient-ils apprendre dans une école indienne quand ils peuvent fréquenter une école blanche et apprendre ce qu'ils ont à apprendre?


In some schools, this proportion rises to exceed 80 per cent. Many of those students attend our schools to learn English.

Dans certaines écoles, cette proportion s'élève à plus de 80 p. 100. Beaucoup fréquentent ses écoles pour apprendre l'anglais.


Continue to implement the EQAVET framework with a view to developing a quality assurance culture within and between Member States, including at the level of VET providers, in particular by making efforts to establish at national level by the end of 2015 – in accordance with the Bruges Communiqué – a common quality assurance framework for VET providers, covering VET school-based learning and work-based learning, as appropriate to the national context.

poursuivre la mise en œuvre du CERAQ dans le but de développer une culture de l’assurance de la qualité dans et entre les États membres, y compris au niveau des organismes d’EFP, notamment en s’efforçant d’établir au niveau national d’ici la fin de 2015 — conformément au communiqué de Bruges — un cadre commun d’assurance de la qualité pour les organismes d’EFP, couvrant cet apprentissage à l’école et par le travail, en fonction du contexte national.


The Commission's proposal for the new Erasmus for All programme 2014-2020 foresees funding for all education sectors, including schools, adult learning, higher education, vocational education and training, as well as non-formal and informal learning.

La proposition de la Commission concernant le nouveau programme Erasmus pour tous 2014-2020 prévoit un financement pour tous les secteurs de l’éducation, y compris les écoles, la formation des adultes, l’enseignement supérieur, l’enseignement et la formation professionnels, ainsi que l’apprentissage non formel et informel.


Developing schools into learning communities based on a common vision for school development shared by all stakeholders, using the experience and knowledge of all, and providing an open-minded, inspiring and comfortable environment to encourage young people to continue in education and training.

Transformer les écoles en communautés d'apprentissage fondées sur une vision commune du développement scolaire partagée par toutes les parties prenantes, en faisant appel à l'expérience et aux connaissances de tous et en proposant un environnement ouvert d'esprit, stimulant et agréable, afin d'encourager les jeunes à poursuivre leur éducation ou leur formation.


Young people need to stay in school and learn new technologies, and Aboriginal youth need to learn together.

Les jeunes doivent fréquenter l'école et apprendre de nouvelles techniques, et les jeunes autochtones doivent apprendre ensemble.


w